Guillows 20" Piper 140 Cherokee

Zoek de verschillen . . .

20160319_222136_resized.jpg



(Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar in het weekend drinken wij voor en tijdens het eten weleens (vaak) (altijd) een glaasje wijn. :bier:

En dan daarna, 's avonds, nog even naar 'het hok' (hobbyklamer).

Zou dat er mee te maken hebben? :hammer:

(Heb het gelukkig op tijd gezien. :thumbsup: )


jan.
 
.
Kan je lang zoeken ben ik bang... er zijn geen verschillen! ;)
Ipv 2 jigs gemaakt te hebben voor de hoofdvleugel (links en rechts) heb jij er 2 gemaakt voor 2 identieke vleugelhelften.
PROOST! :bier:

Groeten, Ramses
.
 
Raar: de tekening en de uitsparingen in de ribben komen niet met elkaar overeen!

20160328_221908_resized.jpg


20160328_221917_resized.jpg



Tromgeroffel:

20160329_230109_resized.jpg


Daar kan zeker nog een halve gram af (neuslijst slijpen, overtollig materiaal achterlijst weghalen).

Komt nog wel een onderstel met wiel aan . . .


jan.
 
Onder invloed van het bezoek aan het indoorvliegfestijn in Nijmegen dit dingetje maar weer eens even op tafel gezet.

Eerdaags aan de romp beginnen.

Maar eerst het onderstel.

Wordt (weer) vervolgd. :)


jan.
 
Wat inspireerde je het meeste daar in Nijmegen?

Oei, da's lastig . . .

Ik denk het geweldig hoge niveau van modelbouwkunst/vakmanschap.

En dat gepriegel op de vierkante centimeter spreekt me ook wel aan.

Een dame uit Zweden had dit ding bij zich: http://indooraero.homeunix.net/sommer.shtml

Ongelofelijk.

Als ik thuis helemaal niks had liggen zou ik deze kit gaan bouwen:

http://westwings.co.uk/index.php/we...t-kits/rubber-powered-models/hawker-hart.html

Die Cherokee is wel een beetje een tricky ding.

We gaan het allemaal zien.


jan.
 
Overigens heb ik gisteravond besloten de 'diepgetrokken' wheelpants die bij de Guillows kit meegeleverd zijn in de prullebak te gooien: klopt niet, past niet, waardeloos.

Gelukkig zijn er ook Cherokees zonder pants . . .



Scheelt ook weer een gram of drie . . .


jan.
 
Een stuk verder ondertussen, maar ook: 'trouble in paradise' . . .

Spantjes plaatsen . . .

20171117_221143_1511122321964_resized.jpg



Iemand suggesties vwb. motordomp etc.?

Het lijkt alsof er op de tekening nogal onderscheid gemaakt wordt tussen rubber- en verbrandingsmotor.

20171117_221143_1511122321964_resized.jpg


Na de eerste helft de tweede serie halve spanten.

Mijn persooblijke vinding (jazeker!). Zelfs Bengtson (de man van AerodromeRC) was helemaal flabbergasted.

20171118_121801_1511122327734_resized.jpg



Gaat helemaal goed.

20171118_222403_1511122330921_resized.jpg



Maar dan . . .

De 'side keels' proefpassen.

20171119_210802_1511122333704_resized.jpg


Daar klopt geen zak van.

Maar eens rustig kijken waar het mes er in moet . . .


jan.
 

Bijlagen

  • 20171117_223032_1511122324583_resized.jpg
    20171117_223032_1511122324583_resized.jpg
    138,2 KB · Weergaven: 377
Side keels aangepast.

20171120_212914_1511254725293_resized.jpg



En de eerste verlijmd.

Let op het hout dat onder de blokken ligt! (Behalve onder de laatste . . . ;) )

20171120_222554_1511254728264_resized.jpg


Hoop dat ik voor de tweede keel genoeg blokjes heb . . . ;)

En uiteraard de ontbrekende spant nog pas maken.


Ik ben er wel achter dat de 'balkjes met magneten' die ik heb voor dit doel eigenlijk niet geschikt zijn.

Het kost zoveel kracht om ze van het bord te vewijderen, dat je voor je het weet een spant gebroken hebt . . .


jan.
 
Langzaam maar zeker . . .

20171130_225130_resized.jpg


Ik heb de meegeleverde stringers vervangen door exemplaren die ik met de lattensnijder uit heel licht 1,5 mm balsa snijdt (er hoeven geen krachten van een rubbermotor opgevangen te worden), en dat scheelt ook al wer een slok op een borrel . . .

5,78 gram in post #39.


jan.
 
Back
Top