Ha, dat zijn goede vragen.
Downthrust; bij laagdekkers minder dan bij hoogdekkers. ikzelf zou voor een halve graad gaan in dit geval.
Side thrust; belangrijk, zeker met grote proppen en/of prop met veel spoed. 0,5 tot 1 graad heb ik er wel inzitten.
Zoals je leest heb ik niet echt een ''gouden regel', eea is afhankelijk van nogal al wat factoren.
handig om te weten; hoe langer de neus, hoe minder de graden down en side thrust. en andersom natuurlijk.
Hoogdekkers hebben meer downthrust nodig dan laagdekkers. heeft te maken met de weerstand vd vleugel.
het is zeldzaam wanneer je de domping gelijk de 1e keer goed hebt, maak het zo dat je eea achteraf aan kan passen.
Accu plek. belangrijkste is dat je deze massa efficient gebruikt. plaats hem dus daar waar het nodig is om je zwaartepunt goed te hebben. Ikzelf heb indertijd de constructie aangepast zodat ik de accu onderin de neus kon steken en afdekken met een mooi klepje voorzien van magneet sluiting. Kabeltje lang genoeg maken voor het aan en af koppelen is wel handig.
Succes met je project! erg mooi kleurenschema heb je uitgezocht trouwens
