Ja dat bedoel ik. Lage zuurgraad, hoge pH waarde. Het is niet simpel het simpel te houden.Ik denk dat je "hoge pH waarde" bedoelt? boven de 7 is basisch, onder de 7 is zuur....
(diesel bevat minieme hoeveelheden zwavel)
.

Dat van die zwavel is eigenlijk de reden om ATF te gebruiken. Zwavel zit ook in benzine en het zijn nou net benzinemotoren die geen of veel minder interne roestvorming hebben. En dat terwijl de onderdelen en de werking gelijk zijn. Vocht produceren ze beiden maar alleen de benzine uitvoering krijgt ook zwavel (methanol bevat geen zwavel) en toch dat roestverschil. Het verschil en dus de roestvorming moet dan wel in de brandstof zitten, is mijn gedachtegang. Nou is op iedere brandstof/olie wel iets aan te merken blijkens de verhalen op de diverse fora maar het hoofdthema is toch vaak roestvorming. Ga je nu eens naar een circuit waar geraced wordt met motoren/karts (ik doe dat graag) dan kun je daar dezelfde verhalen horen over benzine en olie (zwavel beschadigt nicasil). Dus, de nadelige effecten van de brandstof tijdens de verbranding neem ik voor lief en bestrijd deze achteraf met een paar druppels ATF. ATF omdat dat de hoogste

Groet,
Sam