Yep, yep.. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Volgens mij heeft in TippEx nooit Tri gezeten.... Voor zover ik weet is dat altijd TetraHydroFuran geweest, "wij" (de club waar ik toen voor werkte) vervoerden die rommel die in TippEx zat op "redelijk grote" schaal van de US naar ik meen Hamburg.Tri is al heel lang verboden. Het zat ook in Tipex vroeger. (Ik noemde dat altijd Ikonoclastofix).
2K lak kan ik hier in Amsterdam niet bij de autoverfhandel kopen.
Dat mag niet aan particulieren verkocht worden zegt Achmed.
Maar als ik naar Veenendaal rij kan ik liters kopen.
Daar heb ik destijds ook mijn kleine Nemesis parelmoer mee gespoten.
Eerst witte laag, dan een parelmoer laag en dan een blanke lak.
Alles Lesonal.
Je kon er bij wijze van spreken met een schroevedraaier overheen krassen, keihard.
En bestand tegen alles denk ik.
En inderdaad ook met de compressor en verfspuit, dat is nog steeds het mooiste.
Maar bij gebrek aan spuitruimte pak ik maar een bus 2K Maston, die het zelf in Finland produceren zeggen ze.
Het 2K spul van Spraymax is dikker en droogt veel langzamer, dat moet echt wel een uurtje of 2 staan voordat je het op kan pakken.
GJ
Je moet ookniet teveel van die Indianen verhalen van Achmed geloven...2K lak kan ik hier in Amsterdam niet bij de autoverfhandel kopen.
Dat mag niet aan particulieren verkocht worden zegt Achmed.
Maar als ik naar Veenendaal rij kan ik liters kopen.
Daar heb ik destijds ook mijn kleine Nemesis parelmoer mee gespoten.
Eerst witte laag, dan een parelmoer laag en dan een blanke lak.
Alles Lesonal.
Je kon er bij wijze van spreken met een schroevedraaier overheen krassen, keihard.
En bestand tegen alles denk ik.
En inderdaad ook met de compressor en verfspuit, dat is nog steeds het mooiste.
Maar bij gebrek aan spuitruimte pak ik maar een bus 2K Maston, die het zelf in Finland produceren zeggen ze.
Het 2K spul van Spraymax is dikker en droogt veel langzamer, dat moet echt wel een uurtje of 2 staan voordat je het op kan pakken.
GJ
Je moet ookniet teveel van die Indianen verhalen van Achmed geloven...
Vroeger was het idd voor bedrijven te verkrijgen, als particulier ga je gewoon even langs de autoschade hersteller met een kistje bier of doos gebak en kreeg je een blikkie 2K blank...
De kleur kan gewoon waterbasis, dat klinkt als kinderverf,maar geloof me, dat spul is op basis van urethaan en retegoed, elke particulier kan dat kopen bij bv. een airbrush winkelier (vallejo premium vind ik een heerlijk product, zelfs beter dan Createx auto-air)
Aflakken met 2K blanke lak, dit is op basis van urethaan-acryl of Poly-urethaan en ook overal verkrijgbaar.
Zo airbrush ik helmen voor rally rijders en crossers,
Bij doe het zelfzaken zoals de hornbach koop je doe het zelf hobby spul, bij speciaalzaken haal je kwaliteits lakken
En als je toch moet spuiten, wat is dan het verschil of je goed spul verspuit, of hobbyzooi.... beide geeft nevel![]()