Hellingzweef plekken in Nederland/Belgie.

• Topicstarter Topicstarter Theo Coenen
  • Startdatum Startdatum
ik vlieg hier vaak aan een voetbalveld naast een sportcomplex en daar komt iedere woensdag namiddag een agent trainen met zn hond

hij komt naar mij;
agent: is dat met afstandsbediening
Ik: ja
agent: mooie hobby
ik: idd
agent: je heb hier wel een mooie plek gevonden, niemand die je kan storen en als er iets gebeurt kan je niemand verwonden, en wij zeggen er toch niets op, veel succes nog met het vliegen

terwijl hij eigenlijk mn vlieger en zender moest in beslag nemen en mij een boete moest geven

ik denk dat als je een beetje verantwoord vliegt en op een plek waar je niet veel mensen kan hinder vliegt, dat er maar weinig mensen moeilijk zullen doe. En als je dan een agent tegenkomt die niet slecht gezind is en je gewoon vriendelijk bent, dan kun je denk ik wel lang van deze hobby genieten op mooie plaatsjes waar het eigenlijk niet toegelaten is

het zelfde geld in hier.
maar de mensen hier kennen het niet en het word schijnbaar geaccepteerd.
ik probeer me hier wel altijd aan te houden maar om alle wetten te weten van elke gemeente in heel nederland is onbegonnen werk gezien 90% van de tijd je niet verder gaat dan 2/3 gemeentes van je huis.

Ben laatst in Duitsland te grazen genomen met m'n schuimpje door een parkwachter.

Ik vraag me wel af, wat is eigenlijk het verschil tussen een schuimpje van een paar gram dat rondvliegt en als kinderspeelgoed met rust wordt gelaten en mijn schuimpje van 300 gram zonder motor waar ik een beetje mee aan de helling zweef? Dat speelgoedschuimpje gaat nog vaak dondershard ook.

De parkwachter heb ik terug zitten pesten door hem de politie erbij te laten halen en 'm mijn identiteitspapieren te weigeren. Dat vond-ie niet leuk en als klap op de vuurpijl werd-ie door oom agent ook nog in de kou gezet (Polizei vond het schijnbaar te onnozel voor woorden om daarvoor op te komen draven). Zo zie je maar weer...

Zo, dat moe tje dan wel aandurven..
ID tonen altijd verplicht toch?

"Ausweish bitte!"

marco bosch zei:
nein das ist nicht verplicht.
omdat dit een burger in uniform betreft.
als het een opsporings beamte is dan is het wel verplicht

Stoere praat, maar ik zou het in Nederland er niet op gokken, het betreft namelijk een BOA, een bijzonder opsporings ambtenaar, en die mag het wel degelijk.

Toezichthouders
Voor toezichthouders (ambtenaren die toezicht moeten houden op de naleving van bepaalde wetten) geldt het verzoek om het identiteitsbewijs te tonen, moet passen bij de uitoefening van de functie. Een toezichthouder van bouw- en woningtoezicht kan bijvoorbeeld van een fietser die door rood licht rijdt niet eisen om zich te identificeren. Het aanhouden van verkeersovertreders behoort immers niet tot zijn taken. Net zo min mag een inspecteur van de arbeidsinspectie aan iemand die afval op straat gooit, vragen om zich te identificeren.

ter info, een gewaarschuwd mens he!

gr, M

blackman ik ben zelf toezichthouder geweest en dat is een burger rol en pas als men zich legitimeerd als opsporings beamte of het nu bijzonder of algemeen is, ben je pas verplicht om een id af te geven zelfs als ze in uniform zijn.
dan zijn ze nog verplicht om op verzoek hun legitimatie te tonen

classicracer zei:
marco bosch zei:
..............en ik kan natuurlijk alleen die wetten weten die ik kan lezen

In België ben je verondersteld de wet te kennen en deze na te leven. Het excuus "Dat wist ik niet".. of "hoe kan ik dat nu weten?" wordt door oom agent gewoon weggelachen.

Dus jij bent die belg die wet volledig uit zen hoofd kent :worship:

WeZZe zei:
classicracer zei:
marco bosch zei:
..............en ik kan natuurlijk alleen die wetten weten die ik kan lezen

In België ben je verondersteld de wet te kennen en deze na te leven. Het excuus "Dat wist ik niet".. of "hoe kan ik dat nu weten?" wordt door oom agent gewoon weggelachen.

Dus jij bent die belg die wet volledig uit zen hoofd kent :worship:

Dit geld niet alleen voor de Belgen, maar ook voor de Hollanders of de Duitsers. Zo dienen we allemaal alle wetten van ons eigen thuisland te kennen en als we naar het buitenland gaan dienen we de wetten van het gastland ook allemaal te kennen. Excuses als dat wist ik niet zijn norm aal niet aceptabel, maar de meeste gezagsvoerders zullen dan bij de buitenlanders sneller iets door de vingers zien en alleen maar een waarschuwing geven. Doen ze dat niet dan heb je gewoon pech of een grote mond gehad en dan verdien je een boete.

mag jij blij zijn dat ik geen politieman in jou buurt ben.................................................................

Heren,

Een nieuwe kaart!

[web:cc7a9aac24]http://maps.google.nl/maps/ms?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&ll=52.303985,4.47945&spn=0.004828,0.010042&t=h&z=17&om=1&msid=108732363191203759114.000439c57a65e3c27bd69[/web:cc7a9aac24]

De grap is dat jullie nu zelf je favoriete hellingvlieglocatie kunnen toevoegen. Hoe doe je dat?
  1. ga naar http://maps.google.nl
  2. klik op 'Aanmelden' (rechtsboven)
  3. log in met email hellingzweefplekken en als password modelbouwforum
  4. klik op de tab 'Mijn kaarten'
  5. selecteer de kaart 'Hellingzweefplekken'
  6. navigeer naar je favoriete hellingstek en voeg een plaatsmarkering toe
  7. beschrijf bij welke wind de plek bruikbaar is en andere bijzonderheden die van belang kunnen zijn

Later we er een mooie lijst van maken! :yes:
Enne.... geen onzin toevoegen :teacher:

Leon

Wubbe,

Super, lekker makkelijk zo.
Ik heb direct de Maasvlakte toegevoegd (3 stekken)
Zou je alleen die druppel in vliegtuigje willen veranderen

Eric

Eric R zei:
Zou je alleen die druppel in vliegtuigje willen veranderen
Heb ik zojuist gedaan. Je kunt het ook zelf. Klik op de druppel, kies voor 'Bewerken' en klik op het druppel-icoontje. Je kunt dan een keuze maken voor een vliegtuigje.

Voegt allen uw hellingzweefplek toe!

Maarten Zanders zei:
beperken we ons tot de BeNeLux?

Dat hoeft natuurlijk niet, maar zullen we ons wel beperken tot 'vakantiebestemmingen'?
Ik kan me voorstellen dat je in de Andes of op de Chinese muur prima kunt hellingen, alleen komen modelvliegers daar niet zo vaak, toch :?

Leon

Heb de cap ook maar toegevoegd voor sommige belgskes is dit echt niet ver.

Greetz

P.S.: Geïnteresseerd in een paar spots in de vogezen. Heb daar deze zomer op een paar schitterende hellingen gestaan.

Ik heb een leuk vakantiestekje toegevoegd in Duitsland, Schreckhof vlakbij Mosbach. Een leuke helling bij ZW-wind. Cs1jqXJwRJU[/media] een klein filmpje.

Laatst bewerkt door een moderator:
toegevoegd:
België:
- Zolder - mijnterril. Mijn info is echter niet up-to-date: mag het er nu of niet?
- VDP3F: nabij 3 landenpunt (binnenkort meeting!!)

Frankrijk:
- pente de chasseur: alternatief voor de cap (windrichting juist?)
- bordeaux - zuiderse vakantiebestemming: dune de pyla

Per locatie één foto als link erbij plakken?
Ik heb er nog in Portugal, maar dat is misschien wat te ver?
Ter evaluatie: http://mzanders.wordpress.com/2007/08/19/summer-holiday-2007/ :D

De windrichtingen op de Cap zijn Z -ZW- W

ZW is echter het best. Zal het ff vervolledigen.

Greetz

Tim

:offtopic: Wanneer gaan we eens een Forum uitstapje plannen ? De Booby trappelt van ongeduld.
Liefst in het weekend nog weinig verlof dagen ter beschikking.

Edit:
@ Maarten:
Na het zien van je link ... dat moet wel een heel leuke vakantie geweest zijn. Nice spots in Portugal. Schoon fotokes ook.

Back