Toch nog effe naar het veld... vrij laat. Tevoren toch nog even telemetrie er rustig in gehangen.
Dat past allemaal prachtig onder het luikje in de buik. Verstandig om Gerbens advies - accu toegang - na te volgen. Accu in een handomdraai verwisseld.
Toestel direct laten keuren, want dat moet bij ons. Dank aan Wim!
Vervolgens even de graspiste af ge(g)raast.... 'met zonder vleugel'
En dat ging zeer gretig bij half gas, staart kwam snel los. Mooi.
Door de reductiekast een soort turbine achtig gezoem. Warempel een zeer deftige sound

Propeller is stil, hoor je niet...
Statisch nu even 44 a 43 A gemeten, bij 7800 rpm... 13 x 11 Aero-Naut cam-carbon klap-prop.
Gearbox is nieuw, en moet nog inlopen. Benieuwd wat dat wordt in de lucht aan verbruik.
Motor themperatuur niet gemeten, maarrrr.... de motor bleef keurig aaibaar warm...
Zal nog een SM thermosensor aan de motor 'Thai-Rippen'. Die telemetrie... inclusief GPS is ook weer goed voor 80 grammekes extra! Zucht...
Certified piste racer... Rascal 40... in de verte al snel een klein kistje...
Niet gek zo een Rascal 110... mwah...
Is toch wel heel erg hé Dries! Pfoeh! Want ik heb ook nog die Mini Fly-Boy staan...
Gr Bas