Meer massa geeft in de lucht natuurlijk iets meer 'stabiliteit' zou je zeggen. Voor wat die bewering waard is...
Gewicht... alleen al de telemetrie, zit je op een 100 gram aan sensoren en bekabeling, de meet-shunt tikt daarin ook wel door... Ook behoorlijke stekkers op accu... Motor op 300 gram
Heb ik het onderstel versterkt met een plaat die een hoger koppel aan kan, opdat het niet uitslaat, maar slechts de breekbouten het begeven. En dat werkt wel heel goed.
Verder vastgelijmd wat niet in het model vastgelijmd zat. Dat is meer dan je zou verwachten. 80% moest ik nalopen. Stabilo heb ik over gebouwd, met grotere richting oppervlakken. De verbinder van beide hoogte oppervlakken is volkomen stijf... ook weer wat hout extra...
Nieuw hout toegevoegd, zoals een accu-tray, een 'kasten-verband' gevend aan de romp. Vleugelzadel en vertakking in de romp verbeterd, zodat de krachtenpieken beter verdeeld worden over de romp. Los kapje voor toegang tot de accu voor de accuwissels... en zo telt het wel door. Maar ja de vorige zat ook op 3kg, alleen zat daar het vermogen in van een SeBart Angel.
Maar zo een Angel? Is ook een gratenpakhuis van dunne latjes. Moet je ook behoedzaam mee omgaan? Kan zijn dat ik het te robuust wil hebben. Denk ook dat deze hoogdekker-constructie relatief minder sterk is ten opzichte van een schouderdekkermodel?
Wat verbluffend mooi uitkwam was wel het CG. En dat maakt het model gevliegelijk vliegbaar. Model komt gemoedelijk binnen zeilen. Geen overtrek wegvallen over 1 vleugel. Zakt gewoon braaf door z'n lift op de laatste metertjes snelheid. Maar... ik moet me nog wel even goed inwennen op die start. Gister was er effe te veel spanning in de knieën. ' Is Pesjchiechieschj'... haha. En is er veel volk op het veld, gefladder in de lucht.. ogen die zwarte gaten staren in de grasmat. Hum, hum.
Gewicht... Net als met koekjes... van ieder hapje wordt je weer eens stukkie breder...
Ik doe geen koekies meer.
Gr Bas
Gewicht... alleen al de telemetrie, zit je op een 100 gram aan sensoren en bekabeling, de meet-shunt tikt daarin ook wel door... Ook behoorlijke stekkers op accu... Motor op 300 gram
Heb ik het onderstel versterkt met een plaat die een hoger koppel aan kan, opdat het niet uitslaat, maar slechts de breekbouten het begeven. En dat werkt wel heel goed.
Verder vastgelijmd wat niet in het model vastgelijmd zat. Dat is meer dan je zou verwachten. 80% moest ik nalopen. Stabilo heb ik over gebouwd, met grotere richting oppervlakken. De verbinder van beide hoogte oppervlakken is volkomen stijf... ook weer wat hout extra...
Nieuw hout toegevoegd, zoals een accu-tray, een 'kasten-verband' gevend aan de romp. Vleugelzadel en vertakking in de romp verbeterd, zodat de krachtenpieken beter verdeeld worden over de romp. Los kapje voor toegang tot de accu voor de accuwissels... en zo telt het wel door. Maar ja de vorige zat ook op 3kg, alleen zat daar het vermogen in van een SeBart Angel.
Maar zo een Angel? Is ook een gratenpakhuis van dunne latjes. Moet je ook behoedzaam mee omgaan? Kan zijn dat ik het te robuust wil hebben. Denk ook dat deze hoogdekker-constructie relatief minder sterk is ten opzichte van een schouderdekkermodel?
Wat verbluffend mooi uitkwam was wel het CG. En dat maakt het model gevliegelijk vliegbaar. Model komt gemoedelijk binnen zeilen. Geen overtrek wegvallen over 1 vleugel. Zakt gewoon braaf door z'n lift op de laatste metertjes snelheid. Maar... ik moet me nog wel even goed inwennen op die start. Gister was er effe te veel spanning in de knieën. ' Is Pesjchiechieschj'... haha. En is er veel volk op het veld, gefladder in de lucht.. ogen die zwarte gaten staren in de grasmat. Hum, hum.
Gewicht... Net als met koekjes... van ieder hapje wordt je weer eens stukkie breder...
Ik doe geen koekies meer.
Gr Bas
Laatst bewerkt: