Herby's HMS Victory 1805 - Fotoverslag

18 januari 2018

Alle beugels van het “poopdeck” geplaatst, die aan stuurboord zwart geschilderd en alle voorzien van het touw door de ogen met passende knopen en bindseld.
IMGP3713.JPG

23 januari 2018

Ongetwijfeld niet historisch correct maar ter beveiliging van de onhandige bezoeker, maar wel in overeenstemming met de toestand zoals uitgebreid te zien in het filmpje “HMS Victory – Walktrough tour april 2017 dat op “tinternet” te vinden is.
IMGP3718.JPG

8 februari 2018

Eindelijk zijn alle hangmatnetten geplaatst. Er zal nog menige beugel moeten herlijmd worden. Daar had ik voor gevreesd, bij het optuigen stoot je wel eens (meermaals) er tegen. Het voordeel is dat de netten het geheel op zijn plaats houden.

IMGP3748.JPG
IMGP3751.JPG

Tot zover maar weer, nu even verder foto's verzamelen en zinnige commentaar verzinnen :)

Veel modelbouwplezier,

@Jaques dank voor de mooie woorden, ik heb deze namiddag alle foto's van 2018 overlopen en bijgesneden waar nodig, en vroeg me af of jullie werkelijk zitten te wachten op een illustratie van elk latje balkje, lijntje en knoopje, of dat het voldoende is de afgewerkte onderdelen te laten zien in plaats van het gehele opbouwproces.

OKé, daar gaan we dan, eerst nog dustig de dekdetails afwerken, en daarna latje per latje de masten opbouwen, maar dat zal voor in de komende weken zijn :)

12 februari 2018

Vlaggenkasten op het “poopdeck” en de beugel voor de “driver boom” op de verschansing achter de vlaggenmaststeun.
IMGP3754.JPG

Bakboord toont de indeling met 4 rijen van 10kolommen, lichtjes uit de haak, om verticaal te staan op een aflopend dek. Stuurboord geschilderd en voorzien van de stoffen afdekking. Ook de nodige kikkers boven de vlaggenkasten, gemaakt van noten 1 x 3 mm zijn aangebracht. Bij het optuigen zijn die ook allemaal belegd.
ponte.jpg

De romp met al zijn attributen is bijna klaar, nu enkel nog masten en enkele kilometers touw. Tijd voor een overzichtsprentje of 2.
IMGP3758.JPG
IMGP3759.JPG

Back