Het brommer topic.

Nee, 40. Ik heb veel brommers gezien en de meesten gingen echt niet harder dan 40 terwijl de motor helemaal 'maxed out' was. :)

standaart brommers gaan maar 50 op het tellertje hoor.
Gr. Jeroen

helaas, u mag niet door voor de wasmachine....

STANDAARD (lees: uit de fabriek) gaan ze ongeveer 80, NEDERLAND vind dat die dingen niet harder mogen (en komen met een bull**** verhaal over constructiesnelheid), en voert ze af.
De constructiesnelheid van 90% van de bromfietsen ligt zelfs nog hoger als 80 hoor...

maar goed, dat is een heel andere discussie

Dan zijn het geen brommers, klinkt meer als een scootertje (rijdende pleepot).
een echte brommer gaat meestal standaard al 70-90.

Waarom is een scooter nou een rijdende pleepot? Een scooter gaat ''standaard'' (Gewoon ontgrenst dus) ook al zo'n 75kmh...
Je kunt wel zien dat sommige mensen wel erg tevreden zijn met hun schakeltjes, maar maak scooters etc. gewoon niet belachelijk want daar is niks mis mee. En laat die gozer gewoon blij zijn met zijn fiets, hij is ook ergens trots op.. net als jullie met je schakelbrommers, ik met mijn scoot en hij met zijn fiets. Niks mis mee toch?

De mijne ging (Alleen varioring eruit, de luchtfilterbegrenzer/uitlaatbegrenzers zaten er nog wel in) 80 op de teller, die overdreef met ca. 5kmh en dan kom je dus uit op 75kmh (Gemeten op GPS over een lang recht stuk). Zo simpel is het, en dan rij ik nog steeds niet op een volledig ontgrensde scooter. Nu zit er een andere uitlaat onder, nog steeds begrenst op de luchtfiler en zonder varioring gaat hij ca. 90 op de gps, 95 op de teller;)
Het maakt niks uit waar je op rijd, of het nou een schakel is of een automaat.

een ontgrensde (50cc) scooter gaat nooit 75 km/h

ja dat doen ze wel. Ik had een luchtgekoelde aprilia www. Daar zat door NL een vernauwing in de uitlaatbocht. Mooie is dat dat een los te demonteren pijpje was. Een vervaningspijpje ertussen (kon je zo kopen bij de scooter zaak) zonder die vernauwing, en hoppa.... gelijk 70, zonder extra moeite! (en dat is niet het enige wat NL verandert bij die dingen....)

Watergekoelde scoot van een maat ging hiermee gelijk bijna 80 op de teller....

en zoek het maar op, kijk eens naar 50cc in het buitenland... :yes:

en dan maar drammen over constructie snelheid dat harder als 45 gevaarlijk is voor het frame.
brommers kunnen er perfect tegen, waarom proppen ze hem dan aan alle kanten dicht?

zoals ik al eerder meldde, constructiesnelheid van veel brommers EN scooters ligt veel hoger dan in NL geroepen wordt... is gewoon een smoesje om je bang te maken, en net te doen alsof NL slim en rechtvaardig is met het afvoeren.... l*lkoek dus.

Overigens heb ik deze info van een bromfiets winkel!!!

Idd, de mijne reed 80 :mrgreen:

De mijne ging (Alleen varioring eruit, de luchtfilterbegrenzer/uitlaatbegrenzers zaten er nog wel in) 80 op de teller, die overdreef met ca. 5kmh en dan kom je dus uit op 75kmh (Gemeten op GPS over een lang recht stuk). Zo simpel is het, en dan rij ik nog steeds niet op een volledig ontgrensde scooter. Nu zit er een andere uitlaat onder, nog steeds begrenst op de luchtfiler en zonder varioring gaat hij ca. 90 op de gps, 95 op de teller;)
Het maakt niks uit waar je op rijd, of het nou een schakel is of een automaat.

Mooi verhaal jonge, jammer voor je dat dit gewoon niet kan.
Wil je 90 gaan op een scooter dan heb je al gauw 70cc en een goede uitlaat nodig.

ja dat doen ze wel. Ik had een luchtgekoelde aprilia www. Daar zat door NL een vernauwing in de uitlaatbocht. Mooie is dat dat een los te demonteren pijpje was. Een vervaningspijpje ertussen (kon je zo kopen bij de scooter zaak) zonder die vernauwing, en hoppa.... gelijk 70, zonder extra moeite! (en dat is niet het enige wat NL verandert bij die dingen....)

Watergekoelde scoot van een maat ging hiermee gelijk bijna 80 op de teller....

en zoek het maar op, kijk eens naar 50cc in het buitenland... :yes:

Op de teller ja... die dingen kloppen voor geen meter, trek er maar 15-20 van af, dan kom je in de buurt van de echt gereden snelheid.

en dan maar drammen over constructie snelheid dat harder als 45 gevaarlijk is voor het frame.
brommers kunnen er perfect tegen, waarom proppen ze hem dan aan alle kanten dicht?

Die brommers kunnen er inderdaad prima tegen.
Maar de berijders zijn het probleem, Ik kom hier zat mongolen tegen die met de helm half op hun kop met zon 70 km/h hier door het park scheuren.

Back