Het grote FPV (First person view) draadje.

Met andere woorden, gewoon zover mogelijk uit elkaar gaan zitten. ;)
Mooi, dan kunnen we er zonder zorgen mee aan de gang. Bedankt!

Hier een review van de combi set 5,8 Ghz bij hk. BEV 5.8GHz 200mW plug and play specially designed for FPV FPV-Community Reviews
Naar mijn ogen zijn de resultaten goed, wat vinden jullie ?

En als die HK bril er ook alleen als video bril komt voor ongeveer, kan je dan voor iets meer dan 200 $ een start set hebben voor fpv ??

mvg.
Andreas

Vandaag deze set uitgeprobeerd. Héél anders dan de test aangeeft, waren de resultaten niet zo bevredigend ;) . Een betere omschrijving voor de prestaties is eigenlijk TRIEST!
Met de standaard antennes hebben we een bereik van ongeveer 20 meter. En dit is afhankelijk van de stand van het model, en de manier waarop je het schermpje (met de ontvanger) vasthoud.
De zender is zo goed mogelijk ver buiten het model geplaatst. De antenne is in eerste instantie recht naar beneden geplaatst ook zo ver mogelijk naast het landingsgestel. De zender word gevoed uit zijn eigen 2S lipo akku, volledig los van alle andere systemen.

Na wat tips van Wiebe hebben we de antenne omhoog geplaatst. Daarmee is wel de kans dat de antenne af en toe achter het model verdwijnt, maar dat is niet zo'n probleem gezien er niet FPV mee word gevlogen. De resultaten waren wel iets beter met de antenne omhoog, maar verre van redelijk, ook slecht dus ;) .

Het viel uiteindelijk wel op dat wanneer de stekker van de akku v.h. model werd getrokken dan hij het beter lijkt te worden, zelfs wanneer het model niet "aan staat" zeg maar, dat hij minder word tijdens vliegen kan ik nog inkomen (enkele tientallen ampères en 12S lipo's).

Nu maar eens een Patch antenne "klikken" en kijken hoe dat gaat.
Word vervolgd...

Vriendelijke groeten,
Aldert

Vandaag deze set uitgeprobeerd. Héél anders dan de test aangeeft, waren de resultaten niet zo bevredigend ;) . Een betere omschrijving voor de prestaties is eigenlijk TRIEST!
Met de standaard antennes hebben we een bereik van ongeveer 20 meter.

Hey Aldert,

Dat lijkt wel heel erg op mijn verhaal hoe ik begonnen ben.
Zelfde set vandaag op 770 meter gevlogen zonder dat het beeld wegviel.

Jij hebt toch niet ( net zoals ik ) dat "goudkleurige" verloop stukje ertussen geschroefd??
( tussen antenne en zender of antenne en ontvanger ?)

Maak anders even en foto van je antenne aansluiting op je onvanger en je zender.

En volgens mij moet je teminste met een 3s vliegen, je voltage is nu wel erg onder de 12 volt !

Groeten

Frank

20 meter? :lol: Dat is terecht triest.
Zitten je antenne connectors er nog wel fatsoenlijk op gesoldeerd?
Het klinkt als een verhaal van iemand met een fatshark waarvan de antenne niet aangesloten was op de ontvanger vanbinnen.
Maar als dit echt zo beroerd is, ga ik toch maar een bouw helm ala remy maken met een 1.3Ghz ontvanger. :')

Dan klopt er echt iets niet bij jou, een patch-antenne zal dan ook niet veel helpen.
Zie ook het filmpje van Remy: [URL="
- 3,5ste meeting[/URL]
De opnamen vanuit mijn Easystar (bij 2:50 ongeveer) zijn ook met deze set gemaakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Snelle reactie's, thanx!.
Ik heb de antennes en aansluitingen bekeken, lijkt te kloppen (mannetjes aan ontvanger en zender, vrouwtjes aan de antennes). Toch zal ik zeker morgen even foto's maken, zo te horen zie ik echt iets over het hoofd.
En ik hoor iets over goudkleurige verloopstukje? Deze had ik niet bij de set, maar zo te horen moet je die juist niet gebruiken ;) .

Word vervolgd...

Vriendelijke groeten,
Aldert

Dan ga je je toch wel afvragen hoe consistent de kwaliteit van die setjes is..
De ene haalt 1200m, de andere 800 en 700m, en nu een die bij 20m al afhaakt.
Maargoed, misschien is het iets simpels, defect antennetje ofzo.

Dan ga je je toch wel afvragen hoe consistent de kwaliteit van die setjes is..
De ene haalt 1200m, de andere 800 en 700m, en nu een die bij 20m al afhaakt.
Maargoed, misschien is het iets simpels, defect antennetje ofzo.

Eigenlijk heb ik nooit pech met electronica aankopen, maar na e.e.a. te hebben gelezen krijg ik de indruk dat mijn setje echt bar slecht is. Zelfs mensen met slechte kontakten aan hun antenne en loslopende antennes hebben betere resultaten.
Ook zie en lees ik overal dat men een knikbare antenne heeft, en een haakse? Bij m'n setje zaten twee knikbare (zelfde) antennes. Ook al zijn ze wel of niet knikbaar, dat moet toch niets uitmaken?

En weet iemand hoe je de antennes zelf kan controleren met huis tuin en keuken materiaal (multimeter o.i.d.)?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Nog een vraagje.
T24hpgXedaXXXXXXXX_!!114412870.jpg

Is het nodig om de - van de 5 polige stekker voor de videoingang te verbinden met de - van de DC ingang?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Ik vraag me zelf af hoe stevig die knik antennes zijn.
Kan ik bijvoorbeeld straks die antenne onderuit laten steken bij het opgooien,
en hem bij de landing in laten klappen achter een EPP "skid"?
Of gaat dat constant knikken op den duur het draadje kosten?
En heeft et eigenlijk wel zin om die hele plastic bende eromheen te laten zitten?

Ik vraag me zelf af hoe stevig die knik antennes zijn.
Kan ik bijvoorbeeld straks die antenne onderuit laten steken bij het opgooien,
en hem bij de landing in laten klappen achter een EPP "skid"?
Of gaat dat constant knikken op den duur het draadje kosten?
En heeft et eigenlijk wel zin om die hele plastic bende eromheen te laten zitten?

Die bende kan de Antenne afstemming veranderen ,dus gewoon laten zitten .
En waarom weer alles moeilijk doen ,antenne naar beneden laten omklappen tijdens de landing.
Sorry Sven maar ik ben nog niet veel mensen tegengekomen die het zichzelf zo moeilijk willen maken.

Antenne gaat stuk natuurlijk ,als je dat niet zou aanpassen .
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ,hihi.

Groeten Wiebe.

Er zijn genoeg mensen die het plastic eraf halen, dus zo gek is het niet hoor.
En hoezo moeilijk, iedereen loopt er prat op dat de antenne naar beneden juist het minste storing geeft.
Dus waarom vind je het dan zo gek als ik probeer dat ook te doen?

Wiebe, sven vraagt dat, omdat hij bij verschillende FPV toestellen heeft gezien dat ze de antenne aan de onderkant van het toestel hebben, en deze klapt dan in bij de landing door dat die antenne de grond raakt. (op het scharnierpuntje wat vaak standaard in zo'n antenne zit).

Het basis voetje wil hij dan beschermen met een stukje schuim, zodat de kracht alleen op het deel van de antenne komt NA het "knietje"

Hij bedoelt niet dat dit in en uitklappen automatisch ofzo gaat hoor... maar gewoon: bij het opgooien staat de antenne naar beneden gericht (dat zou bereik etc verbeteren) en bij het landen klapt het door contact met de grond in.

hihi.
Okee Dat snap ik allemaal wel maar ik bedoel je moet eerst leren lopen voordat je kunt rennen.

En over welke freq hebben we het nu dan ,want dat is me ontschoten .
Als je de antenne laat knikken elke keer is volgens mij de kans dat je beschadigingen krijgt hoger dan dat je hem rechtop monteert.

Ik zelf heb me heerlijk de boel simpel gehouden en was redelijk succesvol .
Ik ging over de grens en moet nu op de blaren zitten ,vliegtuig weg.
weet waarom en het zal niet weer gebeuren ,hoop ik .
Ik probeer je dat te besparen .

Als je alle dingen direct wilt hebben ,gps pan en tilt ed dan heb je meer kans dat het fout gaat.
Echt begin simpel en bouw het later uit .
Mijn 2 centen .

Groeten Wiebe.

Als je alle dingen direct wilt hebben ,gps pan en tilt ed dan heb je meer kans dat het fout gaat.
Echt begin simpel en bouw het later uit .
Mijn 2 centen .

Groeten Wiebe.

Weer zo'n stuk prima advies! Hulde!

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Back