Heren, heren toch... Wat een commotie! Bedaar, neem een borrel of ('t is er de tijd van het jaar voor) een Glühweintje, en de wereld ziet er plots hééél anders uit.
Even een paar dingen op een rijtje:
* De afdeling 'Bouwverslagen' vinden jullie in alle takken van sport terug. vliegen, electrovliegen, helikwapters, varen en rijden.
Al die afdelingen zijn weer ondergebracht in diverse soorten disciplines. Als je alleen naar het hoofdstuk 'vliegen' kijkt... Zo even uit m'n hoofd een stuk of 10 sub-categoriën. Al die vliegende gasten zullen, als ze een bouwverslagdraadje willen starten wat ze zelf in de hand willen houden, in het deel "Bouwverslagen, vliegen" moeten plaatsen. Zo is dat met varen ook. Speedboten, duikboten, zeilboten en werkschepen.
Bij ons, het varende deel van het forum, is het gelukkig nog te overzien.
* Als een van jullie een bouwverslag wil starten kan dat zowel in het sub-gedeelte, maar ook in het bouwverslagendeel (varend).
Dat staat je helemaal vrij. Het voordeel van bouwverslagen is dat je het topic schoon kan houden. Wil je het verslag plaatsen in het subdeel, ook prima, maar dan moet je een beroep doen op een van de mods (meestal ben ik dat dus voor het varende geboefte) om ongewenste bijdragen te verwijderen. Mét het risico op discussies: "Waarom is dat-en-dat verwijderd?"
* Beide opties hebben voor- en nadelen. Maar de optie "Zelf-te-modereren-bouwverslagen" is in het leven geroepen omdat een aantal mensen geklaagd hadden dat een serieuze draad binnen twee pagina's vervuild was met allerlei irritante chitchat van lieden die weliswaar erg vakbekwaam in modelbouw waren, maar niet bepaald sociaal vaardig achter hun toetsenbord. U mag zelf de namen invullen.
* Ik ben het niét eens met de stelling dat "Sub-bouwdraadjes plaatsen in het bouwverslagen-deel" de teloorgang van het onderwaterdeel zou bespoedigen. Dat zou dan ook moeten gelden voor de collega's die werkschepen bouwen, speedboten of zeilschepen. Juist het delen van kennis met elkaar maakt dit forum tot een succes en ik weet ondertussen ook wel dat sub-schippers een aantal technieken in huis hebben die bovenwatervaarders heel goed kunnen gebruiken. Isoleer je dus niet, is mijn advies, en gebruik ook voor de subs die bouwverslagen-optie. Maar nogmaals: Die keuze moet je zelf maken...
Dus: torpedoluiken dicht, aanvalsperiscoop omlaag, "Aftrap gevechtsposten" en doorgaan met normale patrouillevaart... :wink: