Hoi Allen,
er zijn allerlei losse draadjes over de Honey Bee FP, dus ik dacht om het overzichtelijk te houden, alle vragen, info, tips en foto's in dit topic!
De Honey Bee FP
De honey Bee FP (ook wel HBFP) is een fixed pitch helikopter, wat betekend dat je de hoogte met het toerental van je motor regelt, en niet met verstelbare bladen. Het voordeel hiervan is dat de rotorkop veel minder kwetsbaar is, wat het een goede beginnersheli maakt.
Je kan hem goed indoor gebruiken, maar ook buiten kan je er mee vliegen mits er niet te veel wind staat.
Voor €100 krijg je hem ready to fly, dus incl. zender, accu en ontvanger enz. Je kan er meteen mee vliegen.
Wel is een upgrade naar lipo aan te raden, dit verlengt de vliegtijd en scheelt gewicht. Hiervoor moet je de accuhouder een beetje aanpassen.
Je kan er ook veel upgrades en reserve onderdelen voor kopen. Dus na een crash kan je hem meestal voor weinig geld herstellen......
Hier kan je hem onder andere kopen:
http://www.rctechnics.eu/esky-honey-mode-geel-p-2350.html
Linkjes
Dit zijn erg goed beginners sites:
HoneyBeeFP - EFlightWiki
Leer vliegen met de Honey Bee FP, een radiografisch bestuurbare helikopter
RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT?
Upgrades en spare parts
RCtechnics Internet Store
Upgrades Honey Bee FP :
MicroHeli bodies
Topics over de Honey Bee FP
honey-bee-fp-lipo-3s-2s-gewoon-nimh
barebone-honey-bee-zelf-brushless-opbouwen-wat-nodig
setup-voor-barebone-honey-bee-fp
honey-bee-fp-body
e-sky-honey-bee-fp-help
honey-bee-fp-walkera-hm004
esky-honey-bee-fp
e-sky-honey-bee-fp
esky honey bee fp upgrades
honeybee-fp-tailmotor-naar-servo-besturing
Filmpjes:
Mijn eigen Honey Bee FP
Zelf heb ik gister de Honey Bee ontvangen (tweede hands) met twee 3cells 1000mAh lipo's.
Ik ben al druk aan het hoveren en het gaat aardig goed. Dit is mijn eerste heli, ik heb even twee minuten achter heli-x gezeten maar dat vond ik veel te saai. Dus pakte ik de heli en liet ik hem heel kort en laag hoveren. Nu kan ik al redelijk hoveren in een ruimte van 2 bij 2 meter. Ik ben (nog) niet gecrasht.
Ik vind het echt een goede beginners heli.
Een trainingskruis is wel echt een must voor beginners!!!
Ik heb ook gefilmd, dat zal ik nog wel online zetten, maar eerst de foto's:
Zijn er meer Honey Bee FP gebruikers met tips, of vragen of wat dan ook?
Plaats ze hier!
Ludo
er zijn allerlei losse draadjes over de Honey Bee FP, dus ik dacht om het overzichtelijk te houden, alle vragen, info, tips en foto's in dit topic!
De Honey Bee FP
De honey Bee FP (ook wel HBFP) is een fixed pitch helikopter, wat betekend dat je de hoogte met het toerental van je motor regelt, en niet met verstelbare bladen. Het voordeel hiervan is dat de rotorkop veel minder kwetsbaar is, wat het een goede beginnersheli maakt.
Je kan hem goed indoor gebruiken, maar ook buiten kan je er mee vliegen mits er niet te veel wind staat.
Voor €100 krijg je hem ready to fly, dus incl. zender, accu en ontvanger enz. Je kan er meteen mee vliegen.
Wel is een upgrade naar lipo aan te raden, dit verlengt de vliegtijd en scheelt gewicht. Hiervoor moet je de accuhouder een beetje aanpassen.
Je kan er ook veel upgrades en reserve onderdelen voor kopen. Dus na een crash kan je hem meestal voor weinig geld herstellen......
Hier kan je hem onder andere kopen:
http://www.rctechnics.eu/esky-honey-mode-geel-p-2350.html
Linkjes
Dit zijn erg goed beginners sites:
HoneyBeeFP - EFlightWiki
Leer vliegen met de Honey Bee FP, een radiografisch bestuurbare helikopter
RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT?
Upgrades en spare parts
RCtechnics Internet Store
Upgrades Honey Bee FP :
MicroHeli bodies
Topics over de Honey Bee FP
honey-bee-fp-lipo-3s-2s-gewoon-nimh
barebone-honey-bee-zelf-brushless-opbouwen-wat-nodig
setup-voor-barebone-honey-bee-fp
honey-bee-fp-body
e-sky-honey-bee-fp-help
honey-bee-fp-walkera-hm004
esky-honey-bee-fp
e-sky-honey-bee-fp
esky honey bee fp upgrades
honeybee-fp-tailmotor-naar-servo-besturing
Filmpjes:
Mijn eigen Honey Bee FP
Zelf heb ik gister de Honey Bee ontvangen (tweede hands) met twee 3cells 1000mAh lipo's.
Ik ben al druk aan het hoveren en het gaat aardig goed. Dit is mijn eerste heli, ik heb even twee minuten achter heli-x gezeten maar dat vond ik veel te saai. Dus pakte ik de heli en liet ik hem heel kort en laag hoveren. Nu kan ik al redelijk hoveren in een ruimte van 2 bij 2 meter. Ik ben (nog) niet gecrasht.
Ik vind het echt een goede beginners heli.
Een trainingskruis is wel echt een must voor beginners!!!
Ik heb ook gefilmd, dat zal ik nog wel online zetten, maar eerst de foto's:

Zijn er meer Honey Bee FP gebruikers met tips, of vragen of wat dan ook?
Plaats ze hier!
Ludo
Laatst bewerkt door een moderator: