Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

Discussie in 'Model elektronica' gestart door holco, 14 feb 2013.

  1. Johnnyploeg

    Johnnyploeg

    Lid geworden:
    6 feb 2012
    Berichten:
    120
    Hallo NPS,

    (je krijgt dan wel de ''nieuwe'' stem.) dat is wat ik bedoel, en daarom was ik naar duits over gestapt, maar de oude stem jennefer is toch de best verstaanbare.
    Vandaar ook de oproep of er nog mensen zijn die de oude stem jennefer audio files hebben.
    Mogelijkerwijze zijn deze nog via de e-mail te verzenden?

    Mvg John
     
  2. johan k

    johan k

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    tuk
    Hoi John

    Versie 3.2 van de zendersoftware is nog steeds te downloaden van de jeti site.
    Onderaan de downloadpagina staat een link naar de oudere versies, hier op drukken voert naar 4,22, nogmaals drukken naar 4.20 en dan nog eens naar 4.0 en 3.2
    Volgens mij heeft deze dan nog Jennifer

    Groeten johan
     
    boluzz vindt dit leuk.
  3. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Weet iemand toevallig hoe ver de sticks van een DS16 vanaf de zijkant staan ?
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Heb een DC-24....

    Van de stick tot de zijkant is 48 mm. Bij een DS-16 zal dat iets minder zijn.

    Mogelijk kan een DS-16 bezitter je de exacte informatie geven.
     
  5. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Dank NPS,

    Hoop dat ze dichter bij de kant zitten.

    Vlieg sinds kort met twee vingers, met Spektrum die zitten op 40mm en Futaba op 35mm waarmee ik makkelijker de uiterste hoeken kan bereiken.
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als ik op foto's de afstanden van de stick tot de zijkant van de DC-met de DS zenders vergelijk, dan schat ik dat de bij de DS zender de afstand ca. 40 mm bedraagt. Kijk naar de afstand van de witte ring om de stick (diameter 57 mm) tot de zijkant van de zender.
    ds-16-01-1.jpg DSCN7506.jpg
     
  7. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    de afstand van stick tot zijkant kast is 42mm, de rubberen grip steekt op het dikste punt 8mm uit. Afstand is zowel link als rechts hetzelfde :)
     
  8. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Dank voor de info.

    Bij spektrum en futaba is de stick lengte vanaf de gimbel ca. 30mm is dat bij Jeti ook zo in te stellen ?
     
  9. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    De sticks van een Jeti zender zijn over een afstand van ca. 5 mm te verstellen. De minimale sticklengte van een DC zender is ca. 50 mm. Die van een DS zender zijn aanzienlijk korter.

    Een DC zender is prima als handzender (duimensturing) te gebruiken. Doe dit al meer dan 5 jaar.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2018
  10. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Ik heb de stick lengte op 30mm gemeten tot boven de kast, vanaf de de gimball iets van 34. Weet niet zeker of dat standaard afstand is, ik meen ze wat uitgedraaid te hebben. Op max uitslag is de afstand kast naar stick 55mm.
     
  11. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    [​IMG]

    Misschien al te laat, maar ach, de foto was gemaakt dus gebruiken maar...
     
  12. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    NPS, Frans en Berrie dank voor de hulp.

    NPS gaf eerder al een link voor kortere stick ends maar vroeg me af wat dan de laagst ingestelde stand zou zijn, 30mm boven de kast is ongeveer gelijk aan spektrum daar ligt de gimball niet zo diep verzonken.

    Berrie weet jij misschien wat de laagst mogelijke stand zou zijn, zit boven in het sick end een borg schroefje of kun je hem dieper draaien en zit de borging onderop ?
     
  13. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik heb verkorte sticks, met lekker scherpe puntjes. Laagste stand vanaf gimball tot bovenkant stick: 30mm. De sticks lijken vast te zitten in de gimball. De lengte is wat instelbaar op het draadstuk van de stick.
     
  14. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    In de gimball zit een metalen buisje geperst met M4 schroefdraad aan het uiteinde. Door dit buisje kan de bedrading van een optoneel te plaatsen stickschakelaar, -drukknop of -potmeter worden gevoerd. De stick-ends bestaan uit twee delen en zijn voor DS en DC zender van verschillende lengte. Het onderste deel van het stick-eind wordt eerst op het metalen buisje geschroefd, waar vervolgens het bovendeel tegen aan wordt geschroefd. Er zijn geen borgschroefjes. De stick-einds hebben een lengte-instelling van ca. 5 mm.
     
  15. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Duidelijk, het lijkt boven op de linker stick op de foto Berrie met 30mm hoogte of ze nog wat lager ingesteld kunnen worden maar dat is dan gezichtsbedrog.

    De sticklengte bij de DC van NPS is minimaal 50mm, uit een eerder bericht blijkt dat de totale hoogte van de DC 87mm bedraagd met onbekende sticklengte.

    Zou iemand met 30mm stick lengte (of geschat op de laagste stand) op een DS-16 de totale hoogte willen opmeten van onderzijde rubber op backplate tot bovenkant sticks ?
     
  16. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Met mijn bovenstaande afstanden, meet ik 77 tot 78mm op onderkant rubber handgrip tot bovenzijde stick. Heb nog even gekeken of ik de sticks had in- of uitgedraaid, maar de boel zit (te) goed vast. Dus dat kan ik verder niet voor je controleren.
     
  17. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Dank Frans,
    Ben ik erg blij mee, dat is lager dan spektrum en ongeveer hetzelfde als de futaba zender die voor mij goed aanvoeld.
     
  18. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik kom op 78-79mm uit.
     
  19. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Een zender tot 80mm hoogte voelt voor mij nog goed aan dus het moet lukken Berrie.
     
  20. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Nog steeds als ik de zender uit de koffer haal voel ik mij er blij mij. Het is een heerlijk kwaliteitsproduct om vast te hebben.
     
    FransvH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina