Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

Discussie in 'Model elektronica' gestart door holco, 14 feb 2013.

  1. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    En wellicht ook het type soldeer? Er is een hoop variatie in.

    Toch ga ik het ontvangertje eerst maar eens testen op een bootje.
    Een duikboot wordt het er niet van...
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, soldeer... ik gebruik nog altijd het oude loodhoudende spul.
    Met die andere troep kan ik niet werken.
     
  3. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Daar heb ik ook nog wat rollen van ingeslagen!
     
  4. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Hallo,
    Nieuwe REX7A receiver wordt gebonden met de zender en is zichtbaar in device explorer maar als ik de instellingen wil doen dan verschijnt de melding:
    Error: Device not recognized REX7A.bin, Line: 1
    Iemand toevallig bekend mee ?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2018
  5. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Nieuwe zender had firmware V4.25
    V4.25 of hoger kan niet worden gedownload, nieuwste en laatste is V4.24 waar alle update's in zijn verwerkt, probleem van niet herkennen is hiermee opgelost.
     
  6. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als je teruggaar naar versie 4.24 krijg je een oude softwareversie op je zender en kan je niet terug naar 4.25 omdat die niet te downloaden is. Nieuwe zenders worden nu uitgeleverd met versie 4.25 heb ik begrepen. Een nieuwe 4.27 schijnt in de pipeline te zitten.

    Het probleem is eenvoudig op te lossen. Op de SD-card in de zender staat een map 'Devices'. Daarin ontbreken de files voor de Rex Assist ontvangers. Die kan je hier https://www.hacker-motor-shop.com/F...tm?SessionId=&a=article&ProdNr=80001242&p=882 onder 'Download' vinden. Download de bestanden, zet ze in de map 'Devices' en het werkt.

    Met even zoeken op het Internet, bij voorbeeld in dit http://jetiforum.de/index.php/forum/index forum en je had bovenstaande probleemoplossing gevonden. Teruggaan naar v4.24 is dan echt niet nodig.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2018
    ik ben een vliegtuig.nl vindt dit leuk.
  7. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Oeps dacht dat de Jeti website de oplossing was.
    V4.25 herkend de nieuwe REX-A receivers niet, V4.24 moet zijn bijgewerkt tot voorbij V4.25 omdat die de REX-A wel herkend, jammer dat er geen bijgewerkte V4.25 te downloaden is, ga er maar vanuit dat alle update's tot nu toe zijn verwerkt in V4.24
     
  8. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Je werkt je zender niet bij als je een oudere versie van de software installeerd. Je bent nu verbeteringen en mogelijke nieuwe functies die in 4.25 zaten kwijt. Het niet herkennen van de Rex assist ontvangers was door het op de SD-card plaatsen van de configuratiefiles opgelost.
     
  9. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Dank NPS,
    Als je voor een update alles uit de root bewaard, kun je dat dan later terugplaatsen als je terug wil.
     
  10. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dat geldt alleen voor modelgeheugens, soundfiles, devicefiles e.d. maar niet voor de firmware.

    Als je een update uitvoert, wordt de file met de nieuwe firmware ,bij voorbeeld "DC-24.bin", in de map "updates" van de SD-Card geplaatst. Na het uit- en weer inschakelen van de zender wordt de update uitgevoerd. De gegevens in de file "DC-24.bin" worden verplaatst naar het interne geheugen van de zender. Dit geheugen is voor de gebruiker niet te benaderen. Bovendien wordt de update file uit de map "Updates" verwijderd. Op een logbestand na. is de map "updates" na het uitvoeren van de update leeg.

    Je kan door het kopieren van bestanden op de SD-Card nooit terug naar een vorige versie omdat de firmware niet op de SD-Card staat maar in het interne geheugen van de zender.
     
  11. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Zag een setup met CB200 met op zijn Rx1 een REX met daaraan een Rsat en op Rx2 van de CB een Rsat 900
    Zag dat met double path twee receiver gebonden kunnen worden, weet jij toevallig hoe je bijv. een derde receiver bind ?
     
  12. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Ja, dat weet ik omdat het ik zo gebruik. Een R9 EX, een RSAT2 EX en een RSAT900.

    De R9 EX heeft maar één ingang voor een satellietontvanger, dus rechtstreeks gaat het niet. Er is een ENLINK2RS Plus nodig, voorzien van speciale PPM-software. Zie: http://www.jetimodel.com/en/katalog/Duplex-2-4-EX/@produkt/EnLink-2RS-Plus/

    Op deze pagina staat ook de PPM-software voor de Enlink.

    De Enlink wordt aangesloten op de satelliet onvanger ingang, de Rsat2 op de master ingang van de Enlink en tot slot de Rsat900 op de slave ingang van de Enling.

    De Enlink geeft niet de ontvangerspanning van de R9 EX door naar de Rsat2 en de Rsat900. Jeti geeft aan dat de Rsat2 en de Rsat900 een eigen voeding nodig hebben. Dat ging me iets te ver en ik heb een paar servosnoertjes zodanig verbonden dat ik via een vrije servoconnector op de R9 Ex de ontvangerspanning naar de Rsat2 en de Rsat900 breng.

    Dit werkt probleemloos. Je hebt via de Rsat900 zelfs een extra telemetrie-kanaal.

    Als de R9 EX geen 2.4 GHz signaal ontvangt, wordt overgeschakeld naar de het signaal van de Rsat2. Mocht die ook geen 2.4 GHz signaal ontvangen, dan schakelt de Enlink naar de Rsat900. Dit is te testen door de betreffende zendmodules in de zender uit te schakelen.

    De CB-400 heeft een update gehad waarmee het mogelijk werd een extra ontvanger aan te sluiten. Of die voor de CB-200 en CB-100 ook komt is mij niet bekend.

    Heb ergens een afbeelding gezien hoe alles aan te sluiten. Kan dat nu even niet vinden. Zoek nog verder.

    Gevonden! voorbeeld 3 maar dan de Enlink niet aansluiten op een Central Box maar op een Sat-ingang op een ontvanger.
    http://www.hacker-motor.com/daten/anleitungen/jeti/JETI-Duplex-RSAT-900Mhz-Receiver-Wiring.pdf
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2018
  13. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Heb de voorbeelden van Hacker gezien, voorbeeld 3 laat de Enlink zien, had de setup in de afbeelding gezien.
    Vraag me af hoe je dan 3 ontvangers aan de zender kunt binden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Ik kan via double path 2 ontvangers binden en aansluiten op Rx1 en Rx2 van de CB200 dat werkt goed, maar hoe bind ik nu een derde ontvanger.
     
  15. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2018
  16. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Dus er kunnen maximaal twee 2.4ghz ontvangers en één 900mhz ontvanger worden gebonden.

    Als de zender wordt opstart met bijv. 2 ontvangers in bindmode zullen deze dan niet beide worden gebonden in default mode.

    Net geprobeerd maar dat werkt niet, dacht nog ff als Spektrum
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2018
  17. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Werkt echt. Ontvangers een voor een binden. Bindplug moet geplaatst zijn.

    Volg exact de stappen in handleiding. Staat ook op pagina 110 van de duitse 4.0 handleiding.
     
  18. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Een 2.4ghz rx in default mode en een volgende 2.4ghz rx binden via double path dat werkt wel, ik bedoel kunnen er meer dan twee 2.4ghz ontvangers worden gebonden.
     
  19. Repel

    Repel

    Lid geworden:
    3 aug 2013
    Berichten:
    510
    Heb van Jeti een nieuwe DS24.BIN file en een devices folder ontvangen, neem aan dat ik met deze nieuwe devices folder de bestaande van V4.24 moet overschrijven.
    De DS24.BIN zit in een complete update in een folder Update zie afbeelding, moet ik nu ook een folder Update maken met daarin de nieuwe DS24.BIN of kan ik de BIN file zo in de root plaatsen.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  20. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Je kan zoveel ontvanger gebruiken als je wilt. De ontvanger moet daarvoor in de clone-mode worden gezet met een Jetibox. De ontvanger zendt dan niets meer teru naar de zender. Eigenlijk weet de zender niets van het bestaan van clone- ontvangers. Lees we eens dat het lastig is van een clone-ontvanger weer een gewone ontvanger te maken. In de handleiding vind je meer over dit onderwerp.

    Zie niet zo heel veel toepassingen voor clone ontvangers, behoudens gebruik in een bestuurbare dolly voor grote E-zwevers en als controleontvanger bij de jury tijdens wedstrijden.

    Je zender werkt, als ik het goed heb begrepen nu op versie 4.24. Als je van Jeti een versie 4.24 hebt gekregen, precies dezelfde dus, dan is installeren zinloos omdat er niets veranderd. Versie 4.26 zit er aan te komen. Zou daar op wachten. Op zich is er niets mis met 4.24. Heb daar het hele vorige seizoen mee gevlogen.

    Als het een 4.25 is, dan de file in de bstaande map Updates op de SD-card plaatsen. Daar staat geen bin file van de vorige update meer. Alleen een tekst bestandje met update informatie. Verder de files in de van Jeti ontvangen map Devices kopieren naar de map Devices op de SD-card. Meer informatie staat in de handleiding.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2018

Deel Deze Pagina