BadBert
Forum veteraan
overdreven offtopic, het is geen G-OSD...
nou, ESKWIEIEIEIEIEIZE mie voor een keer wat posten in het verkeerde zoveelste HK OSD topic ....

Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
overdreven offtopic, het is geen G-OSD...
Nadat de GPS genoeg satellieten heeft moet je op de knop van de OSD drukken om de home positie in te stellen. Pas knopje indrukken bij een goede gps fix (6 of meer satellieten), anders kan het zijn dat hij de home positie verkeerd zet.
Als je snelheid gedurende een paar seconden lager is dan 5 km/u dan staat er een samenvatting in beeld, loopt de snelheid op, dan verdwijnt deze samenvatting weer.
Graag gedaan!
edit: Als hij niet na 5 minuten genoeg satellieten heeft dan stoort er waarschijnlijk iets op je GPS. Videozender oid.
Staan het aantal satellieten ook in beeld? Dan is me dat nog niet opgevallen.
En al iemand nieuws over het flashen van de G-OSD II ?
Als je snelheid gedurende een paar seconden lager is dan 5 km/u dan staat er een samenvatting in beeld, loopt de snelheid op, dan verdwijnt deze samenvatting weer.
niet interessant voor mijn quadcopter dus.
(hang regelmatig gewoon ergens stil)
Dit valt waarschijnlijk in de coder ergens uit te zetten... ?
is in de code uit te zetten.
waar precies weet ik niet.
//Pre and post flight info
#define STATISTICS_MIN_SPEED_SHOW 3 //Under this speed the statistics will show.
#define STATISTICS_DELAY_SHOW 10 //It takes ten secs before the statistics is shown. (Higher is better for multicopters!)
is in de code uit te zetten.
waar precies weet ik niet.
G-OSD 2 is net zo makkelijk te flashen als de eerdere versie overigens
ik vermoed in de config.h file hier:
Code://Pre and post flight info #define STATISTICS_MIN_SPEED_SHOW 3 //Under this speed the statistics will show. #define STATISTICS_DELAY_SHOW 10 //It takes ten secs before the statistics is shown. (Higher is better for multicopters!)
de eerste waarde misschien op 0 zetten (ik probeer dit dit weekend)
(de tweede waarde op heel lang zetten is ook een mogelijkheid)
Kun je me vertellen hoe te flashen en welke software ik het beste kan gebruiken?
Tnx.....
Ben benieuwd of het lukt. Heb nu een maandje de G-osd2 geflashd op mijn quadcopter zitten maar er nog niet mee gevlogen. Hoop er morgen even tijd voor te kunnen maken.
Is het flashen Rocket science of is dat wel te doen?
Ik wil namelijk niet zo een OSD bestellen en vervolgens hem weg moeten gooien omdat ie gebricked is of het flashen niet lukt.