HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Ja Stewie ik vind wesleys kap zeker mooi jij niet?
Mijn eigen kap is nog niet af en het was te donker bij de fotos.

Vind wesley zijn kap zeker mooi, heel mooi zelfs.

Had het volledig over jouw auto.
In mijn ogen is het zowel een mismaakte buggy als een mismaakte truggy :D. Maar dat je geen 2 auto's wilt omdat je weinig rijdt snap ik hoor.
Had hem wel als buggy gelaten dan :cool:.

Volgens mij weet jij zelf wel dat ik geen races doe :)
Over het rijden op Astro kan ik niet oordelen ik heb daar nog nooit op gereden.
Ik heb het over modder/zand/gras/weg waar ik wel op heb gereden.
Tenzij er iets op steekt oid krijg je hem eigenlijk gwn niet op zn kant, onmogelijk is het natuurlijk niet maar wel zeer moeilijk.
Je kan een stuk hogere bochtensnelheid houden ermee dat zowieso.

Het 2e stukje heb jij verkeerd gelezen ^^. Ik zeg juist dat even lang is gebleven.
Daardoor blijft het scherpe sturen en draaicirkel kort. Die groter zou zijn geweest als ik een chassis had van truggy lengte

Geloof mij het rijd echt erg goed en leuk.
Ik heb nu trouwens nog een paar dollars store credit bij amain, wil misschien een Tekno kit halen lijkt me wel leuk om er op te sleutelen.

Oh ok :p
Die Tekno kit is wel goed, toch allesinds voor de mbx6. Gewicht ligt zeer dicht bij het COG waardoor de auto sneller reageert op stuur en minder grip roll heeft (astro dan). Ik heb ervoor met het Tekno V3 chassis gereden en het V4 chassis vind ik toch wel een stuk beter rijden. Ik heb er jammer genoeg beperkt mee kunnen testen (sluiting Mol :(), maar het verschil tegenover de V3 is echt goed voelbaar en beter. Jammer genoeg heb ik sinds april nog 1 keer gereden met m'n elektro doordat er geen 1/8 parcours meer in de buurt zijn. Ik rij alleen nog wedstrijden met 1/8 buggy, maar das dan altijd nitro.

shocktower

Van het weekend mijn nieuwe lange rear shocktower erop gezet en lange achterdempers. Heb een berg onderdelen shocktowers/ tandwielen etc overgenomen dus kan weer even voorruit :).

Heb de Vorza sticker aan de zijkant van mijn Vorza vervangen voor een Proline sticker, foto's volgen. (edit, foto's toegevoegd)

Heb ook maar meteen pinion vervangen + spurgear, want mijn auto lag vol met metaalslijpsel laatste keer dat ik reed. Bleek dat mijn pinion een nogal puntig stuk metaal was geworden.

Daarnaast had ik een suf blundertje gemaakt, 1 van de aandrijfassen aan de voorkant, daar was de imbus losgetrilt en koppelgedeelte losgekomen, dus ik netjes weer ffe vastdraaien en locken met wat locktide.. echter had wat dunne locktide die wat meer vastplakte dan de bedoeling was.. dus mijn as kon niet meer mooi bewegen (koppelgedeelte). Afijn in eerste instantie er natuurlijk niks van snappen waarom dat wiel zo raar doet, lager bekeken.. en toen zag ik het euvel.. suf he..

Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om al mijn wiellagers te smeren en schoon te maken en diff te vullen.

Afijn nu is het weer een beetje minder, maar over een tijdje natuurlijk weer rijden. Nu ik wat meer reserveonderdelen heb wellicht toch een keertje proberen te rijden op een echte 1/8 baan (purmerend ofzo).

Hier een fotootje, hier en daar ook wat blauwe m3 moertjes gemonteerd, jaja dat maakt het verschil ;-).
2012-01-02%25252018.24.19.jpg

de lange dempers met hoge rear shocktower
2012-01-02%25252018.23.41.jpg

en nog ffe fotootje van de body, ik wil nog wel wat meer stickers, maar heb op dit moment niks leuks.
2012-01-02%25252018.23.24.jpg

Laatst bewerkt:
Hallo ik heb een tijdje terug een Tekno kit besteld bij amain en gister is hij gekomen.
Heb al een beetje gedaan:

b8pah4.jpg

Maar ik heb dus een Tekno steering brace dubbel dus als iemand deze wilt stuur dan maar een berichtje (past voor vorza d8 ve8 en hhh chassis)
Grts

Hallo ik heb een tijdje terug een Tekno kit besteld bij amain en gister is hij gekomen.
Heb al een beetje gedaan:

b8pah4.jpg

Maar ik heb dus een Tekno steering brace dubbel dus als iemand deze wilt stuur dan maar een berichtje (past voor vorza d8 ve8 en hhh chassis)
Grts

die wil ik wel.. ziet er mooi uit Geertja, lijkt het nou zo of zijn die center aandrijfassen een stuk dikker? Mooi ook die aluminium rear hubs ;-)

Die van mij heb ik inmiddels voorzien van een nieuwe spoiler en Badlands op gele Losi velgen.

419164_176332495807166_100002912513870_287074_863000708_n.jpeg

De driveshafts van de tekno V4 zijn inderdaad serieus dik.
Toch schijnen de lange nogal eens te buigen, weet niet of dat bij een buggy een probleem is.

Hey Wesley idd zijn best dik die assen, de lange voorste is ook een universal as
Dat is volgens mij een fijn setje allround banden onder jou auto ziet er ook goed uit
Moet zeggen dat ik nog nooit mijn stock hubs stuk heb gehad maar kon het niet laten op ebay ziet er idd wel bling uit :P
Je hebt ook een pbtje terug

Nog ff een edit mss is dit nog iets: http://www.ebay.com/itm/HPI-Hellfir...Control_Parts_Accessories&hash=item2eba720c10
Heb gelezen dat deze alu hubs van de HPI Hellfire ook passen
Scheelt weer wat

Hey Wesley idd zijn best dik die assen, de lange voorste is ook een universal as
Dat is volgens mij een fijn setje allround banden onder jou auto ziet er ook goed uit
Moet zeggen dat ik nog nooit mijn stock hubs stuk heb gehad maar kon het niet laten op ebay ziet er idd wel bling uit :P
Je hebt ook een pbtje terug

Nog ff een edit mss is dit nog iets: HPI Hellfire silver aluminum rear hub bearing carriers HF2208 | eBay
Heb gelezen dat deze alu hubs van de HPI Hellfire ook passen
Scheelt weer wat

heb je nou een savox 1256tg of een 1258tg erin zitten?

oh die van de hellfire zijn wel stuk goedkoper dan de originele voor de d8.

Die banden die ik er nu onder heb zijn badlands, ik kwam ze ook tegen op ebay uiteindelijk voor 25 euro rondom set geplakt op velgen gekocht. Echt supergrip op gras, ik gaf ffe gas en er zat meteen een half grasveld in mijn haar. Ook leuk om flinke sporen te trekken in gras ;-) Had eerst VP pro bandjes aangezien die op de foto leken op de badlands, alleen toen ik ze binnen had bleken de noppen bij lange na niet zo groot te zijn als bij de badlands.

Laatst bewerkt:
Het is de 1256 was zelf ook al eens in de war :p
Sja tis geen geld voor alu hubs die hellfire als ze passen zou het mooi zijn.
Tis meer iets voor bling/duurzaamheid niet zozeer dat die stockers kapot gaan
Heb zelf wel de d8 iets duurder maar valt ook mee op ebay.

Die banden hoor je wel meer goeds over ja nice :)
Heb een setje duratrax lockup banden die er nog enigzins op lijken maar das best een zachte compound die slijten wel wat harder als mn andere setjes iig
Grts

Dat ziet er al netjes uit :D. Kabels nog wat afwerken en dan is het bijna gedaan.

Voor de kap raden ze de body van losi aan dacht ik.

Ziet er netjes uit Geertja, ik heb ook een 1256 erin zitten, heb wel eens eerder tandwielen kapot gereden van de servo.. Toen kostte een setje 25 euro, alleen had laatst weer een setje gekocht, toen betaalde ik 42 euro!!!!

Heb ook een 1258 liggen alleen die is sneller maar ook wat minder torque.

Voor de veiligheid /robuustheid maar voor de 1256 nu gegaan, ondanks dat ik daar nu 2x tandwielen kapot an heb gereden.

Voor de veiligheid /robuustheid maar voor de 1256 nu gegaan, ondanks dat ik daar nu 2x tandwielen kapot an heb gereden.

Dat ligt volgens mij niet zo aan de servo :p.
Heb nog nooit een savox kapotgereden. Een goed alternatief is de ACE DS1015. Laat u niet misleiden door de 'maar' 14kg. De servo is ook zeer krachtig en perfect geschikt om als stuurservo te gebruiken.

Dat ligt volgens mij niet zo aan de servo :p.
Heb nog nooit een savox kapotgereden. Een goed alternatief is de ACE DS1015. Laat u niet misleiden door de 'maar' 14kg. De servo is ook zeer krachtig en perfect geschikt om als stuurservo te gebruiken.

tja op zich 2 tandwielen over een 1,5 jaar tijd.. alleen vond die losse tandwielset zo duur geworden.. 41 euro dat is toch niet normaal meer :-(

Heb de 1258 nog als reserve.. dus voorlopig kan ik wel weer ffe voort.

Bedankt :p
Ja ik ben ook al zeker tevreden met de tekno kit.
Als je er wat op duwt voel je wel dat het chassis veel meer flex heeft bij het normale vorza chassis heb je volgens mij eigenlijk geen flex maar dit zou beter zijn ook voor het rijden
Maar schroeft lekker in elkaar het meeste werk was de koelstukjes van de motor halen (kon je gwn vast pakken met een tang en afknappen, daarna ff opgeschuurd en dan past hij)
Met mijn servo nog geen last gehad maar echt veel is er ook niet mee gereden uiteindelijk
Hmm ik neem denkik de proline slipstream body voor de losi idd
Grts

tja op zich 2 tandwielen over een 1,5 jaar tijd.. alleen vond die losse tandwielset zo duur geworden.. 41 euro dat is toch niet normaal meer :-(

Heb de 1258 nog als reserve.. dus voorlopig kan ik wel weer ffe voort.

Voor 41€ kan je idd beter een nieuwe kopen...

ik zag dat Liquidrc nu ook Savox verkoopt en daar kost een tandwielsetje 23 dollar, dus dat valt nog mee.

Dat valt idd nog mee.
Rij ook met savox, 1256tg op het stuur en 1258tg op gas/rem met de 1/8 nitro's.
Op de 1/10de gebruik ik savox 1258tg op stuur.
Op de 1/8 elektro gebruik ik een ace DS1015. Zo heb ik ook nog ene reserve omdat deze zowel op gas/rem als stuur gebruikt kan worden in 1/8.

Hallo,

Ik ben sinds een tijdje met een HPI Trophy 3.5 op een circuit aan het rijden.
Ik kom er helaas achter dat de Trophy niet veel wedstrijd bloed heeft, althans de voorwiel ophanging kan niet veel hebben.

De restvvan de buggy doet het overigens prima.

Ik zou graag enkele delen van de Trophy upgraden. Omdat de Trophy veel weg heeft van de Vorza (D8S), hoop ik dit met wat delen van de Vorza te doen.

#1: Om te beginnen zou ik graag weten of de shocktower van de Vorza op de Trophy past. 67413

#2: zijn de voorste draagarmen het zelfde? Ik zou dan de hubcariers en spindles van de Vorza willen gebruiken. 67388 en 67386
De Trophy lijkt wel hub-carriers van boter te hebben, wanneer de hubcarier breekt scheurt ook de stuurarm uit. 101018

#3: zijn de voorste aandrijfassen van de Vorza gelijk aan die van de Trophy? Omdat ik er een krom heb gereden wil ik deze vervangen. Als ik op de delen van de Trophy zoek vind ik alleen een set van 2 complete assen. 101067
Van de Vorza kan ik echter ook een los deel bestellen nr: 67405

Als er iemand in de omgeving van Eindhoven woont en een Vorza of D8S heeft zou ik graag je buggy eens goed bekijken en wat onderdelen vergelijken/passen.

Back