HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Hey Paultje040,
Sommige van je vragen kan ik beantwoorden:

1 shocktower weet ik niet, maar mocht het zo zijn kan je best direct naar de D8 HARA shocktower kijken, die is dikker.
2 draagarmen passen niet zonder modificaties, heb het eens op RCtech gelezen. carriers zijn ook anders

Voor de rest zou ik je voor alle orginele parts adviseren te kijken op ebay, dat scheelt flink.
Ook hebben ze daar vaak complete delen dus complete assen met allers erop en eraan. dus geen kleine dure losse onderdeeltjes.
Mocht het passen zou ik dus kijken voor D8 hara onderdelen, of evt Tekno want die maken ook assen en towers van goede kwaliteit.

Met kleine aanpassingen kan je denkik iig wel wat gedaan krijgen, ik heb iig al wel eens een VE8 met trophy arms gezien op RCtech
Grts

Hey Paultje040,
Sommige van je vragen kan ik beantwoorden:

1 shocktower weet ik niet, maar mocht het zo zijn kan je best direct naar de D8 HARA shocktower kijken, die is dikker.
goeie tip, deze is 5mm de andere 4mm
2 draagarmen passen niet zonder modificaties, heb het eens op RCtech gelezen. carriers zijn ook anders
eigelijk had ik moeten vragen of de Vorza carriers op de armen van de Trophy passen.

Voor de rest zou ik je voor alle orginele parts adviseren te kijken op ebay, dat scheelt flink.
Ook hebben ze daar vaak complete delen dus complete assen met allers erop en eraan. dus geen kleine dure losse onderdeeltjes.
Mocht het passen zou ik dus kijken voor D8 hara onderdelen, of evt Tekno want die maken ook assen en towers van goede kwaliteit.

Met kleine aanpassingen kan je denkik iig wel wat gedaan krijgen, ik heb iig al wel eens een VE8 met trophy arms gezien op RCtech
Grts

Ik zal verder eens gaan struinen op RcTech.

Paultje040

Ik zou persoonlijk toch uitkijken naar een andere auto, zeker als je op circuit gaat willen blijven rijden. Je gaat uiteindelijk zoveel willen vervangen dat het op de duur toch kostelijk gaat worden terwjil het nog steeds een Trophy blijft qua rijeigenschappen.

Ja het is natuurlijk een beetje spijtig, maar het is eenmaal zo.
De Trophy is zeker geen slechte auto om mee te beginnen, maar je merkt zelf als je op circuit gaat rijden hoe snel de mindere punten naar boven komen :)

Als je dan zag hoe 'gek' ikzelf deed met mijn buggy/truggy dan zie je het verschil natuurlijk wel eh...

Zou persoonlijk gewoon even sparen voor een leuk rollend chassis, goed motortje en setje servo's en je bent vertrokken!

Kurt, Heb je 'gek' gedaan dan? Ge rijdt vooral hard, das al :).

Paultje heeft het close combat gedeelte met onze truggy's niet gezien want toen was hij reeds naar huis :). Die gaan gewoon exact even hard vooruit :).
Was toch het vetste moment van de dag vond ik.

Maar je hebt gelijk, je kan doen aan een trophy wat je wil, het blijft een trophy.
Opzich rijdt de wagen zeer goed (ging toch vlot rond), maar zou er niet teveel geld insteken...

Wat zou je eventueel overwegen?

Ik kan niet anders zeggen als dat ik het helemaal met jullie eens ben wat de Trophy betreft.

Ik heb zitten tellen wat ik aan upgrades voor de trophy kwijt zou zijn. Ik ga al snel over de 100 euro heen. Ik denk dat ik dat geld beter in een ander chassis kan steken.

Ik zoek eerlijk gezegd gewoon iets dat heel blijft. Ik ben momenteel nog helemaal nog niet op zoek naar snelle motoren enzo. Vooralsnog heb ik mijn handen vol aan de standaard motor van de Trophy.

Ik heb veel grote merken bekeken. Kom vaak uit bij de high end chassis, die rond de 450-500 euro zitten.
2e hands is een optie.

De keuze om de Trophy te verkopen of als donor te gebruiken moet ook nog genomen worden. Ik denk dat hij het meeste op leverd als ik hem compleet verkoop.

Als je serieus circuit gaat rijden (hoeft daarom niet wedstrijd te zijn) zou ik HPI achter je laten... Opzich goede wagens, maar komen duidelijk te kort op circuit en vind de wisselstukken prijzig...
Beste is dus de trophy te verkopen dan.

High end chassis kosten idd rond die prijs, maar zou eens spreken met Kurtje. Die heeft nog een MBX6 EU met ninja motor op 'overschot'. Gebruikt materiaal, maar perfect in orde. (Gaat dan wel weer snel :))
Dat is een wagen waar je nog een hele tijd plezier van gaat hebben.
Wel in de veronderstelling dat mugen bij je selectie zit ;).

Hebben de achterste draagarmen van de Vorza/Ve8 soms Toe-in ingebouwd zitten? Of zijn de achterste draagarmen van mijn Ve8 gewoon een soort van krom? :p

Dat zit niet in de draagarmen maar in de delen die aan de voor en achterzijde op de diffhuis zitten en de armen vast houden.

Daar staat een maat op, bijvoorbeeld 54. Als het goed is heb je bij je auto deze ook in andere maten gekregen.

Nog ff goed gekeken en mijn armen zijn idd gewoon recht (gezichtsbedrog ofzo :)). Die Pivot plate heb ik maar één van, 3 graden. Als ik op de HPI site kijk zie ik ook geen andere die beschikbaar zijn voor Vorza/Ve8/D8/D8T

filmpje, big jump Vorza

Vanmiddag ffe gek gedaan met de Vorza eens gekeken hoe hoog ik nou echt kon springen ;-)

In Den Haag, Ockenburg heb je het volgende kunstwerk/krater liggen..

puinduinen.jpg

en dacht nadat ik in de krater wat rondjes hadden gereden, hmm wellicht leuk om eruit te springen..

dit is nog even het ongeknipte filmpje er komt nog een ge-edit filmpje met verschillende filmhoeken.

Geen schade.
2012-03-18%252015.36.24.jpg

actie vanaf 0.30

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand of de body's van de hotbodies D8 ook op de Vorza kunnen?

Waar bestellen jullie de body's? Ik vind bij de bekende winkels namelijk alleen de zilveren met blauw of met rood.

Back