HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Mooie jump en filmpje idd zie hier dit is de hoogste denkik [URL="
rc jump yet - YouTube[/URL] :p
'Nothing broke except the speed control, which hpi replaced for free.' hahaa

Laatst bewerkt door een moderator:
Vorza flux

Bedankt voor jullie reacties heb gister voor het eerst gereden met 2x 2s 4000mah lipos. ik vond hem echt heel snel en moest wennen met de besturing:D heb al een paar mooie jumps gemaakt.

Weten jullie welke online rc shops er in nederland zijn waar je mooie upgrade spulletjes kan kopen voor de vorza?

Beste is gewoon die kyosho 44T plastic spur, weegt zowieso maar 1/3e van de stalen of minder en zelfde geld voor de prijs
Dus ik zou niet weten waarom je een 46T zou halen

Omdat je voor je te dure RTR wagen ook te dure originele HPI onderdelen moet kopen?
Just kidding offcourse :D.

Als je zegt dat een lichtere pinion en spur beter zijn om op te trekken moet je er net zo goed rekening mee houden dat een zwaarde pinion en spur ervoor zorgen dat je sneller uitbolt als je van het gas gaat.
Dit effect is minimaal op de zeer zware aandrijflijn van de vorza :cool:.

Nu in offroad draait het toch om je gear ratio en 18/46 geeft een heel goede totale gear ratio. Dit is de middenweg tussen topsnelheid en acceleratie voor als je op 4s rijdt.

Zo ben ik met mijn hobao ook tot een pinion van 18T gekomen ipv eentje van 13T (standaard). je wilt op circuit namelijk de topsnelheid van de andere evenaren, anders ben je een gevaar op het circuit :p.

Dat je als basher/asfaltrijder gemakelijk een kleine spur neemt om beter te kunnen spelen met de pinions om een grote topsnelheid te hebben klinkt logisch :).

Dus waarom 18/46? Dat is de circuitrijder in mij en heb er goede eigen ervaringen mee.
Waarom 15/44? Das de basher in u, maar het klopt dat dat een veel hogere top gaat geven.

Verschillende meningen en dat is toch goed. Dan vind iedereen zijn goesting qua gearing :).

Stewie al jou logica ontgaat mij volledig.
Mensen die de D8 en Vorza (evt met tekno conversies) racen weten wel beter.
Ik zal het nog maar even anders verwoorden:

Als je een stock vorza hebt staan, en direct naar een 44T gaat ipv naar 46/18 of wat dan ook
Zijn de voordelen:
Je hoef maar 1 onderdeel te vervangen, bespaart moeite,
Je gebruikt zowel een kleiner pinion als kleiner spur, bespaart 2x gewicht
Je bespaart geld
Had je alvast een grotere pinion liggen? kan je die alsnog gebruiken mocht je NOG sneller willen.
Viola, 4 vliegen in 1 klap. je bespaart geld gewicht en moeite. en zorgt er voor dat je stock pinion niet compleet nutteloos word
Daar komt nog bij dat de afstelmogelijkheden op een 44T veel breder zijn.

Ik snap niet wat er zo bijzonder is aan die gear ratio van jou eigenlijk
Je zal je wel op een bepaalde track baseren.

Iedereen die die wagen serieus raced erkent dit en gebruikt dit zon beetje, dus als jij zegt dat het voor de basher in mij is en de circuitrijder ben je gewoon onzin het verkondigen, het tegenovergestelde lijkt waar te zijn.

Op de ratio die ik aanbeveel heb je alsnog vrijwel diezelfde top en acceleratie

Of je nou nog steeds denkt gelijk te hebben of niet, de gene die je nu aan het adviseren bent geef je geen logisch advies, en dat is een feit. want je bent een basher aan het adviseren.
Pure common sense is dit, niets meer, niets minder
Grts :)

Oh btw ik weet dat jij de aandrijving slecht vind en alles, maar als je meer dan 2/3 van het gewicht van zon ongev het zwaarste deel in je aandrijving kunt weghalen en zo nog geld kan besparen ook dan doe je dat meestal

Advies voor de serieuze racer: koop een deftige race roller en kies je elektronica zelf :cool:

Rijdt veel beter dan een vorza en kost minder...

Laatst bewerkt:
Lijkt me ook een beetje een eindeloze discussie, zowel Stewie als ikzelf hebben een Vorza gehad. Goede RTR auto, denk een van de betere die je kan kopen.

Hij komt echter wel tekort bij de meeste racekits van Asso, Mugen, Losi etc... die als je het bekijkt idd niets in prijs schelen...

Ivm gearing moet je gewoon zelf steken wat je wenst, je zegt gewicht gaan besparen. Ik heb het ooit opgenomen ook tegen iemand die constant gewicht aant besparen was om een zo goed mogelijke auto te krijgen. Ik blies hem van zijn sokken met een standaard ECO zonder besparing.

Neem gewoon wat je prettig denkt te vinden, en amuseer je ermee :) Als je nu 44-15 of 46-18 steekt, maakt geen puuut uit. Al zal de 18-46 wel harder gaan ;) 3 tanden pinion verschil + 2 tanden spur verschil is een groter verschil als 4 tanden spur tov origineel.

Ik geef even mijn uitleg waarom ik iets anders zou adviseren
En nu gaat het ineens weer over de racewaardigheid van de vorza... weer eens tijd om te herkauwen ofniet ik betwist dat niet hoor :)
Neemt niet weg dat er wel genoeg mensen zijn die D8E racen of vorza op clubniveau

Maar hier niet nee, dus ik vraag mij af wat de bashers hier aan dit soort comments hebben.
Check de laatste 3 geposte filmpjes eens :p
Veel plezier op de racebaan
Grts

euhm ik denk dat jij over gewicht besparen begon, een basher kan dit geen puut schelen... Voor een racer is dit weer iets anders!

Trouwens het gaat over een basher, als een basher een buggy koopt zou ik hem idd niet op de eerste plaats een Vorza aanraden... Dus gaat het wel over de bashwaardigheid van een auto die hoger staat als de vorza voor minder geld. Toch je mening geld besparen :)

Maar begrijp dit niet verkeerd aub, ieder zijn keuzes/smaak/budget en de Vorza noem ik allesbehalve slecht! Op clubniveau rijden er inderdaad genoeg voorbeelden rond, op no nitro vorig jaar ook enkele vorza's tegengekomen...

Mijn shocks zijn waarschijnlijk leeg. Ik wil deze gaan bijvullen en vraag mij af welke shock oil ik het beste kan kopen. Ik rij voornamelijk op grof straat of wegen waar je gravel/zand en kiezels hebt. Echt bashen doe ik (nog) niet. Weet iemand welke ik het beste kan kopen?

Ik noem gewichts besparing in een opsomming bij mn uitleg inderdaad, je maat Stewie begint er in eerste instantie over
En er gaat nu misschien een wereld voor je open maar ook sommige bashers proberen hun autos te verbeteren, of efficienter te maken als is het maar voor de lol van het upgraden.

Als je kunt verbeteren en besparen is dat logisch advies, dat was alles wat ik zeg. dit valt blijkbaar weer eens niet in goede aarde.
Je weet zelf ook wel dat je of topic gaat.
Maar ik begrijp het maar al te goed jullie vertellen mij dit verhaaltje graag ik heb het dan ook al meermaals mogen aanhoren
Wederom bedankt

Nog even terzijde ik zie niet hoe je van verstandige tandwielkeuze van een auto, naar de prijs kwaliteit verhouding/racewaardig heid van die gehele auto gaat, en dan doet alsof ik je die hoek in heb geduwd :S beetje eigenaardig

Geertja ik voel dat je dit persoonlijk opneemt, en dat is het allerminst hoor!!!

Als jij tevreden bent over je Vorza, wie is er dan gelukkig :) jij toch?
Dan heeft de rest daar toch niets over te zeggen.

En spijtig genoeg gaat er geen wereld open :D natuurlijk willen bashers hun auto ook verbeteren. Dat lijkt me logisch... Maar op een andere manier als een racer dat zou doen.

Nogmaals het is geen verhaaltje dat ik je wil vertellen :D (je zegt dat wel mooi :D) Als jij tevreden bent, iedereen tevreden toch. Als er iemand mij om advies vraagt welke buggy hij moet kopen voor het budget van een Vorza, zou ik hem eerder een ECO aanraden en erna een Vorza. Zowel als Basher en als racer.

En ik haal de prijs/kwaliteit verhouding erbij omdat jij als punt aanhaalt dat Stewie de aandrijflijn niet zo goed vindt.

Maar zoals je zegt, dit is offtopic... Terug naar de Vorza :)

Over het racen met een Vorza Vs een MBX6 Eco ; de vorza is meer een basher en de Eco is ontworpen om te racen.
Als je de D8 tegenover een MBX6 zet wordt het waarschijnlijk al anders.
Ik geen van deze auto's gehad maar ik denk dat het zo is.
Ik kan het natuurlijk mis hebben!

Als je voor de tiende keer ongevraagd dezelfde offtopic 'uitleg' te horen krijgt omdat iemand graag offtopic gaat als die blijkbaar geen goed weerwoord heeft dan kan je zon gevoel krijgen...
Hiermee doel ik dus eigenlijk niet op jou.

Het voegt niets toe en wijkt af van het onderwerp waar het over ging
Wel aparte timing om voor de zoveelste keer in koor jullie mening te geven over de gehele auto, in een discussie over een klein onderdeel.
Het lijkt een beetje een 'grudge' beetje kinderlijk.
Verder ga ik er niet eens op in.

Laatst bewerkt:
@ Geertja : Sorry, maar ik gaf alleen even mijn mening.
Sorry als dit niet kan/onhandig is/was.

@ Aevista : Die vraag ga ik even volgen, misschien dat ik daar ook nog wat over leer:)

Hey Ruud helemaal prima he dat staat iedereen vrij
Volgens mij heb je ook wel gelijk maar de discussie welke beter voor wat was ik niet aan het voeren en ga ik ook niet voeren

Back