HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

20c's ? Euhhmm ik had het over de 40C's 20C is aan de krappe kant (4S)

En wat dacht jezelf ;) Ja dus

Ik twijfelde eerst mathijs of jij. Maar opeens herinnerde ik me dat mathijs hier gewoon matijs is :p
Mja, ik heb nu 20C discharge en 2C charge hier liggen. Volgens diverse fora krijg ik te lezen dan 2C ok is. Natuurlijk zou ik liever 40C's inhuis halen, maar heb atm het budget niet om er 2 te kopen. Nog een maandje sparen.

Hoe hebben jullie de lipo's beveiligd in jullie Vorza's tegen een te lage spanning als ze leeg beginnen raken?

Ben daar al vanalles over aant lezen, en vindt buzzers, voltagemeters, tot zelfs led/lcd displaykes die per cel het voltage aangeven...

Ni simpel...

Een goeie regelaar is al voorzien van een low-voltage cutt-off....

Dat maakt het gebruik van buzzers etc eigenlijk overbodig , dat soort dingen gebruik je alleen bij regelaars die niet voorzien zijn van dat soort mogelijkheden.

Een oudere brushed regelaar b.v. ;)

ahhhhhhh ok dan moet ik de handleiding eens doornemen om te zien als dit ook het geval is bij de Vorza... :)

Een goeie regelaar is al voorzien van een low-voltage cutt-off....

Dat maakt het gebruik van buzzers etc eigenlijk overbodig , dat soort dingen gebruik je alleen bij regelaars die niet voorzien zijn van dat soort mogelijkheden.

Een oudere brushed regelaar b.v. ;)

Hoe hebben jullie de lipo's beveiligd in jullie Vorza's tegen een te lage spanning als ze leeg beginnen raken?

Ben daar al vanalles over aant lezen, en vindt buzzers, voltagemeters, tot zelfs led/lcd displaykes die per cel het voltage aangeven...

Ni simpel...

LVC op 3.3-3.5V is veilig!

Correct is gewoon dezelfde combo.

Ahh super... Zou een goede combo zijn :-D

Nu had ik ook al via pb de leuke suggestie gekregen om een castle link aan te schaffen, om hem via de pc in te stellen... Dit lijkt me wel de moeite?

Maar is de LVC ook in te stellen zonder hem aan de pc te hangen?

RTFM :)

LVC is zonder link in te stellen maar is een puzzel standaard staat deze op auto 3v per cel.

Castle link is zeker handig je kan wat meer dingen instellen en ook profielen bewaren.
Zo kan je ook met je timing aan de slag iets wat via de zender niet kan.

Op de field card kan je niet meer instellen als wat je via je zender kan doen enigste voordeel is dat je wat dingen ziet ipv hoort. Natuurlijk is de fieldcard ook als castle link te gebruiken.

RTFM :)

LVC is zonder link in te stellen maar is een puzzel standaard staat deze op auto 3v per cel.

Castle link is zeker handig je kan wat meer dingen instellen en ook profielen bewaren.
Zo kan je ook met je timing aan de slag iets wat via de zender niet kan.

Hmmmz dus zeker de moeite om zoiets aan te kopen, heb er trouwens ook nog iets anders voor gevonden. Een soort van kastje dat stand alone kan werken...

Vraagje Kurtje, waar heb jij de set bestelt en wat moest je er voor betalen als ik vragen mag.
Ik wil ook een vorza aan gaan schaffen en heb ook nog een bod gedaan op die van marktplaats maar niet de 500 die hij vroeg.

Ik loop er ook nog over te denken om hem in de States te bestellen.
Maar heeft iemand hier ervaring mee, want in het verleden heb ik wel veel besteld in HK en USA voor de Savage en dat ging wel goed toen mbt betalen invoer belasting.

Verder zal ik nog een nieuwe lader moeten kopen omdat mijn huidige LRP niet de nieuwe Lipo's aan kan, dus het verhaal over Lipo's vind ik ook wel weer erg interessant.

gr
Menno

Ik loop er ook nog over te denken om hem in de States te bestellen.
Maar heeft iemand hier ervaring mee, want in het verleden heb ik wel veel besteld in HK en USA voor de Savage en dat ging wel goed toen mbt betalen invoer belasting.
zoiets moet je niet bestelen in de states, ik had een hpi savaeg x ss besteld en moest 80euro bijbetalen..
dat was dan op een bedrag van 320euro.
dus ik denk dat je voor een vorza goedkoper afbent om hem in duitsland te bestellen: 599euro + 25verzending

Ik heb toch best veel besteld zelfs grote dozen met daarin 8 velgen en 8 maal dirt bonz banden en toen ook niks hoeven betalen, had ik zeker mazzel.

gr
Menno

Laatst bewerkt:
Als je een lader wilt gaan bestellen neem of de Hyperion 720i Net3 (+- 139 Euri) of de Icharger 208b (+- 110 Euri) voor beiden komt er nog een voeding bij van +- 40 Euri.
Hier ben je in 1 keer goed klaar en heb je een super lader.

Back