HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Als je een lader wilt gaan bestellen neem of de Hyperion 720i Net3 (+- 139 Euri) of de Icharger 208b (+- 110 Euri) voor beiden komt er nog een voeding bij van +- 40 Euri.
Hier ben je in 1 keer goed klaar en heb je een super lader.

Oke een voeding hen ik al dus dat scheelt weer.

Bedankt voor de tip.

gr
Menno

Ik heb toch best veel besteld zelfs grootte dozen met daarin 8 velgen en 8 maal dirt bonz banden en toen ook niks hoeven betalen, had ik zeker mazzel.

gr
Menno

ik heb ook al veel grote dozen binnen gehad maar nooit met een grotere waarde dan 150euro

320euro was zo te zien te veel...

buddy van me werkt in dat pakhuis en ze doen het vooral op gewicht:size ratio

EXAMPLE: vriendin van me heeft een verzameling 1:3 balljoint poppen van rond de 1000e a pop maar die wegen geen donder dus die komen er altijd prima door heen

hmmm toch eens kijken waar die laders te verkrijgen zijn, mssn de Ultramat 14 plus maar laten en voor zo een lader gaan...

Heb van Kinky de goede info doorgekregen voor de lader, de verkoper heeft ondertussen email :)

Dan had ik een vraag, welke optie zouden jullie verkiezen in de Vorza?

- 2 x 2S 5000mah 40C bionic lipo's
- 1 x 4S 5500mah 30C bionic lipo

Is er verschil in rijtijd? Laadtijd? Kracht?

Ik vind zelf 1 * 4S handiger. Minder kabels en gedoe met laden.

Qua power :
5A * 40C = 200A
5.5A * 30C = 165A

Beide meer dan genoeg. Ik weet de prijs niet, maar je kunt ook goedkoper 5A 30C LiPo's kunnen van HobbyKing / HobbyCity.

Ah ok dank je wel, en waarschijnlijk ook handiger met laden? Verschilt de laadtijd dan ook met 1 4S lipo tov 2x2s lipo's?

Je laadtijd verschilt omdat de ene meer capaciteit heeft dan de andere. Met een zelfde capaciteit is het verschil te verwaarlozen.

Ik heb van de shop JANDC ook het voorstel gekregen om een Hyperion EOS 0615i DUO3 charger te nemen.

Deze zou wel iets duurder zijn maar zou de 2 lipo's in een keer kunnen opladen.
Is voor deze lader ook een aparte voeding nodig? Want voorlopig zou hij geen voeding kunnen leveren die geschikt is voor deze of de andere Hyperion.

Of beter voor een enkele pack (4 a 6 S) te gaan en de Hyperion 720i Net3 te nemen?

Ik heb van de shop JANDC ook het voorstel gekregen om een Hyperion EOS 0615i DUO3 charger te nemen.

Deze zou wel iets duurder zijn maar zou de 2 lipo's in een keer kunnen opladen.
Is voor deze lader ook een aparte voeding nodig? Want voorlopig zou hij geen voeding kunnen leveren die geschikt is voor deze of de andere Hyperion.

Of beter voor een enkele pack (4 a 6 S) te gaan en de Hyperion 720i Net3 te nemen?

ik heb 2 IMAX B6 laders, en in een klein uurtje heb ik 2 lipo's vol,

IMAX B6 kost 68euro en een 230v adaptor voor netstroon vind je voor 10 a 20 euro, dus voor een 150 euro zit je safe en kun je redelijk snel 2 lipo's laden en balanseren

Inderdaad dat is natuurlijk ook een optie om een 2de lader aan te kopen en gewoon elke lipo met zijn lader te gebruiken ... :D

Maar als je hetzelfde bedrag aan de hyperion geeft zit je ook ongeveer dezelfde tijd met laden ...

Iemand ervaring met de Imax B6 10A 200watt lader? Is nieuw te koop voor ongeveer 90 euro...

nee ik heb er geen ervaring mee,
maar waarom een 10 AMP lader??

pas op ik kan mij vergissen he,

maar als ik B.V mijn 5000mah oplaad dan zet ik mijn lader op 5 amp,

maar als ik mijn 3300 mah wil opladen, zet ik mijn lader op 3.3 amp, zo is het mijn toch altijd gezegd geweest,

en zo zit je toch altijd safe volgens mijn,

ik zou nooit mijn 3300mah opladen op 5amp, want dan ben je volgens mijn , je lipo's aan de zak aan helpen,

dus ik snap niet waarom je een 10 amp lader wil,
of je moet er 2 lipo's afzonderlijk kunnen aanhangen,

pas op , ik ben er ook niet zeker van, als er iemand info daarover geeft hoor ik dit graag,

De nieuwere generaties lipo kun je met 2c of zelfs al 5c laden ... Dat is in het geval van een 5000 mAh pack dus al 10 tot zelfs 25 amp ;)

Dan kun je met die 10 amp. dus een stuk sneller laden als met een 5 amp lader ;)

Met mijn Robbe Infinity 3 doet tot 10 amp laden met een max van 180 watt...

Niet bijna elke lipo hoor ..... De meeste die nu in omloop zijn mag je met max 1C laden...

Langzaam aan komen er alleen steeds meer die je met 2C of meer kunt laden , bij b.v. Hobbycity is het grootste gedeelte nog gewoon 1C....

inderdaad, grootste gedeelte hobbyking lipo's van de afgelopen maanden zijn max 1C, de nieuwere generaties zijn wel vaak 2C, staat vaak op de lipo zelf welke C-waarde ze opgeladen kunnen worden.

Inderdaad de bionic kan je laden met max 2c, dus de 5000 laad je met de ultramat 14 plus in een uurtje, en de Imax B6 in een half uurtje...

Ga eens wat info vragen over de Imax B6 10A en anders blijf ik bij de Ultramat voorlopig...

Zou nu zowieso anticiperen op de ontwikkelingen, en een lader kopen die minimaal 10A kan laden (of misschien nog meer). Zelfs al zouden de accu's die je nu hebt maar op 1C geladen kunnen worden, de accu's die je over een half jaar kopt kan je dan wel met 2-5C laden. Da's dan balen als je lader het niet kan

Back