HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Pfff vandaag weer met de Vorza gereden op 6s en de auto echt mishandeld. Ik blijf mij verbazen hoe hard dit ding wel niet gaat maar ook hoe robuust deze is. Ik hebt tot nu toe nog nooit iets gesloopt.

Dit is wel een ander verhaal met mijn E-revo, waar ik na elke rit weer iets moet vervangen.

Iemand van jullie in de buurt van Utrecht die wel eens met de Vorza raced en nog wat toffe afgelegen plekken kent?

Klopt hij is echt heel sterk.
Alleen een frontale botsing met een boom gaat niet met 50-60.
Ik had het shockend afgebroken en het diffhuis was ingedeukt waardoor de draagarmen klem tussen de alu platen zaten. Hingepin, alu mount, shocktower en bumper krom.

Ook de voorste aandrijfassen heb ik al 3 keer afgebroken. maarja het gaat op 6s natuurlijk ook wel uber hard.

Ook is op water rijden met 6s heel leuk. Het is net een helikopter dan. Nadeel is wel dat daarna alle lagers vooral bij de diffs vastgeroest zitten :(
Dit merk je pas als je hem uit elkaar haalt want voor die tijde lijkt alles goed te draaien, maar het draait dan dus ijzer op ijzer. Er zitten dus geen rvs lagers in.

Zelfs het voorste motor lager was verrot door zand en sjit. Er zat ook zand tussen de rotor.
Ik heb nu de 6 mounting holes in de motor frontplate met zwarte pakkingmaker dichtgekit. Is heel netjes en er komt dan geen zand meer in.

Voortaan blij ik op de hei uit de buurt van bomen en water.

Weet iemand ook waarom onderdeel HPI 103670 nergens te krijgen is. Dit is de 100000 centre diff oil. Wil ik er graag in hebben voor wheelies op de weg.

Laatst bewerkt:
Wat ik altijd doe bij een nieuwe motor is de 4 overige gaten afvullen met een RVS "worm" schroefje (inbus) en deze met locktite vastzetten en dus borgen. Ziet er strak uit en er komt niets naar binnen.

Haha mario! Waarom perse een vorza? Voor de prijs wat men voor een vorza vraagt, kan je ook een losi 8ight of mugen mbx6 eco kopen. Die dingen hebben toch net iets meer afstel mogelijkheden.

Ik ben een huis tuin en keuken rijder puur voor het plezier.
En vind een Vorza een mooie wagen.
En volgens mij ook behoorlijk hufter proef.
En in Duiven rijden al veel Cobra`s 811 dus wil ik wat anders.
Maar advies van een goede ervaren rijder stel ik altijd op prijs bedankt Wen.

Ik zweer bij de Vorza! Wat een wereld bak! Ik heb hem nu 2 jaar en rij alleen op 6s! Dat ding is echt onverwoestbaar en zeker de oranje uitvoering is prachtig. De losi 8ight lijkt me ook tof. Ik heb daar de mini variant van.

Ik deel de mening van ashvin, ik heb mijn vorza nu 5 jaar en Rijd nog steeds met dezelfde aandrijfassen, en diffs. Ding is echt onverwoestbaar. Oke als je liever op een baan Rijd dan ben je beter uit met een wedstrijdbuggy een losi of mugen. Vanwege het gewicht van de vorza. Desondanks heb ik ook best leuk rond gereden met mijn vorza bij raco.

Ik twijfel door het gewicht van de Vorza als je offroad rijdt.
Sprongen maakt etc...
Maar nogmaals ik heb totaal geen ervaring met een Vorza vind het een gave bak.

Back