HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik denk dat ik op raco wel Voordeel had van mijn zware vorza die baan is best hobbelig
     
  2. mariov123

    mariov123

    Lid geworden:
    9 aug 2014
    Berichten:
    337
    Locatie:
    Duiven
    Op de buitenbaan zal de Vorza zeker goed over de baan gaan,
    daar ben ik wel van overtuigd.
    Binnen moet het snel,licht en wendbaar zijn.
    Maar die Vorza rijdt altijd nog VEEEL beter dan de Rustler waar mijn zoontje mee reed.
     
  3. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Haha dat sws.
    Je kan een 2wd 1/10 traxxas ook niet met een 4wd 1/8 buggy vergelijken.

    Raco is er 1 hobbelige stuk, voor de rest is die baan vrij glad. Rij maar een keer in een manege. Dan stuiter je pas alle kanten op haha.
     
  4. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    hallo iedereen,
    Ik heb sinds een maand een vorza aangekocht,nadat ik een hele tijd gereden had met de trophy buggy flux.
    De vorza is een superauto!! Ik had er al veel vroeger aan moeten beginnen.
    Nu wou ik even weten.ik rijdt voorlopig met een zippyflightmax 5s 5000mah 40c.
    Op aanraden van enkele mensen heb ik een 5s gens ace 4000mah 60/120c besteld.
    Wat zal,er volgens jullie merkbaar verschillen aan het rijgedrag van de vorza ?(het is mijn 2e lipo ooit voor de vorza,dus ik heb hier zo goed als geen ervaring mee).
    Alvast bedankt!

    Vorza wijzigingen tot nu toe: 17t pinion,46t kyosho spur gear,spektrum dx4c avc,proline badlands voor offroad,en GRP wielen voor on road.
     
  5. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Je zal kwa rijgedrag tijdens bashen met de zippy of gens ace er absoluut niks van merken. Enige wat je merkt is dat je minder lang met de gens ace kan rijden dan je zippy.
     
  6. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Bedankt.gelukkig heb ik de gens ace aan verlaagde prijs kunnen kopen,dus dat valt dan nog mee..ik wou vooral eens vergelijken tussen 2 merken ivm kwaliteit van de cellen.maar ik had gedacht dat ik met de gens ace toch lichte acceleratiewinst zou moeten krijgen aangezien die dan meer stroom of sneller stroom kan leveren??

    Ik zit te denken om binnenkort toch eens een 6s lipo te testen.ik heb al gehoord en gezien dat het de vorza enorm snel maakt.

    Met wat voor lipos rijden jullie??
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2015
  7. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Hogere ontlading helpt alleen tot een bepaald punt. Als een motor max 150a vraagt, dan maakt er geen verschil of je 150a ontlading lipos of 1500a ontlading lipos gebruikt. Harder zal je niet optrekken omdat je motor het gewoon niet harder kan.
     
  8. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Bedankt van de info.dus de flux blur trekt gemiddeld 120a,dus die gens ace 4000mah 60c zullen de auto even snel laten rijden dan de 5000mah 40c.

    welke lipos worden er meest gebruikt? Want ik zoek een goeie ivm prijs/kwaliteit.
     
  9. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Voor rond bashen zijn die zippys goed zat. Dat is volgens mij ook de beste prijs kwali verhouding.
    Ook gebruiken vele die turnigys van hobbyking.
     
  10. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag

    Het verschil tussen 40c en 60c is zoals hieronder ook al beschreven met een standaard Vorza setup niet te merken.

    Echter als je een zwaardere setup gaat rijden, bijvoorbeeld een dikke Tenshock 2200 truggy motor dan ga je het wel merken.

    Ik twijfel soms wel aan de c-waarde die op turnigy pakketten staan. Ik reed met mijn HPI Trophy truggy (met 150a hobbywing + 2200 kv tenshock motor) in 5 minuten mijn 5000 mah 30c 4s pakket leeg van Turnigy.

    Het pakket stond dan ook meteen bol. Toen heb ik vervolgens Gens Ace 4s pakketten gekocht (ja wel een prijsverschil immers bijna 90 euro voor 1 4s pakket) 45 c en reed ik 20 minuten op een accu en bleef de accu gewoon heel lichtjes warm en werd niet bol.

    Samengevat. Met deze setup zal je het verschil dus minder merken, ga je naar heftigere motoren dan ga je het wel merken. Feit is wel dat de c-waarden vaak flink overdreven worden bij de goedkopere merken, los van mijn eigen ervaringen met Turnigy/ Gens Ace pakketten heb ik dat zelf niet kunnen meten maar heb er wel over gelezen. Het schijnt dat die Gens ace pakketten beter getest worden op c-waarde.
     
  11. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
  12. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Gisteren het 5s 60/120c gens ace pack opgehaald.
    De acceleratie is er toch op vooruitgegaan,niet veel maar wel merkbaar.
    Ik heb het vergeleken met het 40c zippy pack en de grp wielen op de vorza.
    Met het zippy pack vertrekt de vorza zeer snel door de hevige grip van de medium compound wielen.maar met het gens ace pack begonnen de wielen kortstondig door te slippen (op droog asfalt wegdek)...
     
  13. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Voor de Vorza gebruik ik zelf 3 soorten Lipo's op 17t

    De Gen Ace 2s 60c, De Traxxas 3s 25c en de Turnigy 5s 40c

    Persoonlijk vind ik de Turnigy het lekkerst rijden. Sterk vermogen en acceptabele top. 4s op de Vorza voor buiten gebruik vind ik echt gewoon te weinig vermogen. Met de Gen Ace trekt dat ding als een malle maar daar houd het dan bij op. 6s is heerlijk maar zodra je op zand rijd is het al niet meer te doen. Desondanks rij ik bijna alleen op 6s.

    Overigens heb ik gisteren na een rit mijn Demper / vering gesloopt. Deze blijft nu vast zitten als ik hem indruk. Iemand van jullie nog tips voor een ander goede demperset of kan ik dit beste bij het origineel houden?
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb nog wel nieuwe orignele dempers voor je aestiva
     
  15. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Heeft er iemand ervaringen met een ander type motormount voor de vorza?
    Ik vond op Google een van de kyosho mp9e (Nr IF501,plus mogelijk shimplaatjes om de afstand tussen mount en chassis te wijzigen ivm de flux tork koelvinnen).ik dacht dat dit misschien wel een aardige upgrade kon zijn.

    Zijn er mensen met andere voorstellen?
     
  16. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Je kan ook de mount vd trophy flux gebruiken. Maar of dat een upgrade is, weet ik nie.
     
  17. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Beste Anthonytoyo, waarom een andere motormount wat zoek je in een andere mount?
    Een van de meest hoog aangeschreven mounts was altijd de Elite RC motormount.
    Mij schieten ook nog de HHH motor mount en Grid? motor mount te binnen volgens mij ook geschikt.
    En er zijn zo wel meer mounts als het goed is zou er in moeten duiken.
    Ben aleen beetje bang dat sommige lastig te krijgen zijn.
    Groeten

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2015
  18. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Dit blijft trouwens een prachtwagen.
    Doordat onderdelen gedeeld worden of compatibel zijn met bijv de D8 D8 Hara, D812, en ve8.
    En doordat deze autos jarenlang goed verkocht zijn.
    Ook in de states etc.
    Zijn veel onderdelen, en ook voor een hele lage prijs te krijgen vergeleken, vooral op ebay.
    Tevens zijn het natuurlijk stevige autos dus er gaat al bijna nooit wat stuk.
    Waarschijnlijk de beste onderdelen markt van alle 1/8 buggys.
    Aan een stock vorza valt ook best veel te sleutelen en up te graden als dat je ding is.
    Groeten
     
  19. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Hoelang zijn de achtershocks?
     
  20. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    Auto-G...de mount van op die foto of de kyosho lijken me iets makkelijker om een goede gear mesh te vinden.niet dat ik er al problemen mee gehad heb.maar ik heb na eerste testritten toch de mount even opnieuw gelost om de pinion net iets beter uit te lijnen op de spur gear.
    Dat lijkt me dan overbodig als je een mount gebruikt waar de motor al perfect recht uitgelijnd instelbaar is.

    En de vorza is inderdaad een prachtauto.ik ga na het wijzigen van de shockveren binnenkort ook de middendiff eens voorzien van 10k vloeistof,omdat ik er hier op het forum al van gelezen had.benieuwd hoe dat rijdt.

    ik ben dit weekend op zoek gegaan naar een goede plek om te bashen.super toffe plek gevonden.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2015

Deel Deze Pagina