HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Volgens mij heeft Wesleyroy een filmpje staan in dit topic, waar hij in of uit een kuil springt, en dat gaat goed hoog!
 
Ik lees dat de Vorza behoorlijk zwaar is .
Dus met sprongen maken zal die behoorlijk klappen op de grond.

Elke 1/8 buggy klapt op de grond als hij een hoge sprong maakt en op een vlak stuk land. Daarom landen de wedstrijdrijders op racebanen op het schuine gedeelte van de jump.
 
Ha bij een van die filmpjes rij ik mee met mijn Vorza. Ik reed toen nog op 5s wat ik flink heb moeten terugschroeven op mijn spektrum, omdat ik zo uit de baan schoot.
 
Ik heb trouwens nog op zoek naar een setje badlands voor de buggy. Ik heb ze ook voor mijn truggy's en die bevallen super! Als iemand nog wat te koop heeft hoor ik het graag.
 
Welke vertanding gebruiken jullie? Ik heb nog steeds de standaard spur met een 17T pinion. Ik ben wel aan het overwegen om te upgraden naar een 46T + 19T omdat ik op sommige forums lees dat de Mamba dat bij de Vorza makkelijk aankan. Ik ben benieuwd naar jullie mening hier over.
 
Ha wesley, waar heb je gereden in de laatste 2 filmpjes, met de kuilen? Is dat ook bij het hoge/lage bergsche bos? Die paadjes lijken er in ieder geval veel op!
 
Elke 1/8 buggy klapt op de grond als hij een hoge sprong maakt en op een vlak stuk land. Daarom landen de wedstrijdrijders op racebanen op het schuine gedeelte van de jump.

Natuurlijk dat begrijp ik dat ook,maar we zijn niet allemaal zo ervaren.
Dus zoek ik een beetje hufterproef wagen.
Aangezien ik geen geldboom in mijn tuin heb moet ik goed zoeken en bewust een keuze maken.
En alles kan kapot dat begrijp ik ook.
Dus lees ik erg veel op het forum en las goede verhalen over de Vorza.

Maar wat een mooie actie films van de Vorza.
Was dat een stock Hpi Vorza Flux.
 
Enkel een hogere shocktower achter en langere shocks dits is een bekende upgrade. Verder standaard ik heb in die vijf jaar slechts enkele keren schade gereden. Auto is hufterproof.
 
Ja vorza is een zeer sterke wagen. Die heb ik ook gehad. Nu rij ik met de hotbodies d812, dit is de opvolger van de d8 waar de vorza op gebasseerd is. Het is gewoon haast niet kapot te krijgen. Zelfs de hinge pins die ik bij de meeste merken snel krom rijdt, blijven ze bij de vorza/d812 heel. Enige wat bij mij snel kapot gaan zijn die plastic arm inserts, er bestaat een carbon variant, maar heb men horen zeggen dat het net zo snel kapot gaat.
Al moet ik wel zeggen dat ik nooit zulke sprongen maak zonder een schuine landing.

@aestiva: voor een kleine indoorbaan, gebruik ik 18/48 met 1900kv motor. Buitenbaan is het 20/48 of 20/46. Ligt een beetje aan de baan, hoeveel lange rechte stukken er zijn. Ik rij alleen maar op 4s.
 
Helaas mario, je bent een half jaartje telaat. Ik had mijn vorza al een tijdje verkocht.
Maar als je over een tijdje nog geen vorza hebt gevonden, zet ik mss mijn d812e wel te koop.
Volgens hpi wordt de d815 in april gelanceerd. Dus hopelijk in de zomer dat die in europa te verkrijgen is.
 
Helaas mario, je bent een half jaartje telaat. Ik had mijn vorza al een tijdje verkocht.
Maar als je over een tijdje nog geen vorza hebt gevonden, zet ik mss mijn d812e wel te koop.
Volgens hpi wordt de d815 in april gelanceerd. Dus hopelijk in de zomer dat die in europa te verkrijgen is.

Ik had een overeenkomst met Remco voor zijn Vorza plus lipo`s etc...voor 450 euro.
Trek hij op het laatste moment terug.
Ja die Remco op het rcduiven forum.
Rare gang van zaken maar het is niet anders.
Lijkt marktplaats wel hahaha

Dus gaan we gewoon verder met zoeken..
 
Laatst bewerkt:
Ik deel de mening van ashvin, ik heb mijn vorza nu 5 jaar en Rijd nog steeds met dezelfde aandrijfassen, en diffs. Ding is echt onverwoestbaar. Oke als je liever op een baan Rijd dan ben je beter uit met een wedstrijdbuggy een losi of mugen. Vanwege het gewicht van de vorza. Desondanks heb ik ook best leuk rond gereden met mijn vorza bij raco.

Ik heb vandaag gezien wat jij bedoeld qua gewicht.
De binnenbaan waar we rijden is kort met veel bochten.
De lichte buggy`s vlogen er overheen.
De Vorza had meer moeite met de baan.
Verder is het een mooie buggy.
 
Klopt, die chassis vd vorza maakt hem zwaarder. Maar op een hobbelige baan, dan kan die extra gewicht ook in je voordeel spelen.
Mario, je hebt alleen gezien hoe een vorza over een 1/10 tapijt baantje rijdt. Op een oneven buitenbaan rijdt die een stuk beter hoor. Plus de afstelling van die vorza was helemaal verkeerd en die reed op soft tourex x300 ipv mini pins waar de rest mee reed.
Ik zal wss ong hetzelfde tijden kunnen halen met een vorza als met mijn d812.
 
Back
Top