HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

is ook een beetje afhankelijk van de kwaliteit van je lipo's hè. Duurdere lipo's (polyquest, hyperion) ontladen veel geleidelijker dan de goedkopere.


Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar was niet 1 van de grote pluspunten van Lipo dat ze de spanning lang vasthielden, en ineens inkakken omdat ze leeg zijn?
 
Hyperion kan je prima leegtrekken tot 3.0 LVC :).

Turnigy's op dit moment ben ik wat packs aan het proberen en allen trek ik momenteel nog leeg tot ook 3.0 LVC Maar .... 3.2 LVC zou beter zijn voor de Turnigy's.
 
Ik gebruik al ruim een jaar Zippy lipo's met de cutoff op 3.0v, eerst geprobeert en nagemeten. maar nu dus al geruime tijd in gebruik zonder problemen. :)
 
Ik heb hem altijd op 3.4v staan. Als je hem op 3.8v moet zetten om op tijd te stoppen omdat je cellen uit balans zijn dan zou ik toch snel nieuwe bestellen.
 
hallo, het probleem lag duidelijk bij de traxxas stekker,heb er nu goud contaten op en een nieuwe LRP 2.4ghz opgezet, en nu is het in orde!!

dus heb ik gisteren voor het eerst mijn nieuwe vorza flux getest op straat( klinker) en 2x3s lipo en stock vertanding,

dit is dus echt niet te doen, wat een power geeft die flux motor,, en dan nog op straat, waar bijna geen grip is !!als je met deze auto op een gras of zand plein zou rijden ,waar hij voldoende grip geeft , dan is dat echt een racket,

en hij plakt gewoon aan de baan geen enkele keer omgevallen en hij maakt zelfs kleine whiely's , en dat voor een buggy , echt een ferme bak:)



wat lipo-cut off betreft, de mijn staat op 3.3 per cel, de ESC rekend niet per cel, maar over de 2 lipo's,
dus met 3.3v sta je safe, bij het optrekken geeft een auto veel stroom nodig, op het moment dat je lipo bij leeg zijn en je geeft volgas, komt het hele boeltje aan 3.3 en slaat hij af, dan moet je eens je lipochecker erbij halen, dan gaan je cellen appart tussen 3.5 en 3.6v staan, bij mij is dat toch zo op de flux en mijn revo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo, het probleem lag duidelijk bij de traxxas stekker,heb er nu goud contaten op en een nieuwe LRP 2.4ghz opgezet, en nu is het in orde!!

dus heb ik gisteren voor het eerst mijn nieuwe vorza flux getest op straat( klinker) en 2x3s lipo en stock vertanding,

dit is dus echt niet te doen, wat een power geeft die flux motor,, en dan nog op straat, waar bijna geen grip is !!als je met deze auto op een gras of zand plein zou rijden ,waar hij voldoende grip geeft , dan is dat echt een racket,

en hij plakt gewoon aan de baan geen enkele keer omgevallen en hij maakt zelfs kleine whiely's , en dat voor een buggy , echt een ferme bak:)



wat lipo-cut off betreft, de mijn staat op 3.3 per cel, de ESC rekend niet per cel, maar over de 2 lipo's,
dus met 3.3v sta je safe, bij het optrekken geeft een auto veel stroom nodig, op het moment dat je lipo bij leeg zijn en je geeft volgas, komt het hele boeltje aan 3.3 en slaat hij af, dan moet je eens je lipochecker erbij halen, dan gaan je cellen appart tussen 3.5 en 3.6v staan, bij mij is dat toch zo op de flux en mijn revo

Ik heb dezelfde motor in m'n 8ight. Inderdaad veel power, alleen rij ik op 4S en dan heb je nog power zat. Gearen voor 65-70km/h op 4S is perfect. Als je wilt dat je banden nog even meegaan zou ik niet meer op asfalt rijden. Ik had eens een setje banden gekregen waar het beste er al af was. Ik dacht oprijden op straat. Na 4 lipo's had ik slicks :p
 
Ik heb dezelfde motor in m'n 8ight. Inderdaad veel power, alleen rij ik op 4S en dan heb je nog power zat. Gearen voor 65-70km/h op 4S is perfect. Als je wilt dat je banden nog even meegaan zou ik niet meer op asfalt rijden. Ik had eens een setje banden gekregen waar het beste er al af was. Ik dacht oprijden op straat. Na 4 lipo's had ik slicks :p


idd na 1 setje 2x3s zag je mijn banden al goed gaan, een tip, koop wielen van acme van de werewolf, die passen perfect en nog geen 10euro voor een setje banden + velgen, heb hier al zo'n setje liggen , of het goeie kwaliteit is , weet ik niet!! maar ze zien er deftig uit

link

Acme Werewolf Spare Parts - SRI Remote Toys

nog een klein vraagje over de vorza flux,

mijn achterwielen kijken wat naar binnen, is dat normaal? of is dat met een speciale reden zo gedaan?
 
dus volledig normaal, t'is mss een stomme vraag, maar waarom doen ze dat?

P.S fotoalbum bijgewerkt!!

Ik zie nu pas dat je van Eeklo bent. Zin om deze week eens samen te rijden met de buggy's? Ik ben zelf van Adegem.

Je moet maar een PM sturen ofzo als je zin hebt.

Die toe in is voor de wegligging te verbeteren. 2-3° toe in is meestal ok. Toe in zorgt ervoor dat je achterkant minder snel uitbreekt en stabieler is bij het wegrijden uit een bocht.
Je kan anders ook een het Hudy Setup Book lezen, daar staat heel veel informatie ivm afstellen voor buggies en truggies.
Link: http://www.google.be/url?sa=t&sourc..._6lg6X0pb_XPPKy0Q&sig2=f2gs423jBz4xVi5-HsBu2w
 
Laatst bewerkt:
nog een vraag , ik rij nu op 2x3s lipo, maar ik vind dit nogal een geklunel met al die goudcontacten,

zou dat mogelijk zijn dat ik daar gewoon 1 6s lipo inleg,
en gewoon met de plus en de min von de ESC aansluit?

en op wat moet ik vooral letten als ik 1 6s koop,

en moet er iets speciaals aan de auto doen, instellen ofzo!!

dan kan ik toch gewoon met de de 2 draadjes uit mijn ESC werken he
 
Ja, dat kan. Het enige waar je op moete letten is of het blok accu's in je auto past (maatvoering)

ok bedank ,

niets moet veranderd worden he , b.v met de castle link,

dan ga ik mijn direct 1tje bestellen, want die 4 goudcontacten , op die korte kabels in de vorza maken het niet gemakkelijk, ben nogal onhandig :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja evenveel power, maar 745gram :| Geen idee wat het gewicht van de roller is met elektronica, maar ik vermoed dat je een rijdende bowling bal zult hebben :p
Echt gewoon bij 4S voor die motor. 6S op 2200KV is echt teveel voor een buggy.
 
hij zal evenveel power hebben als voorheen, wel mannelijk 1:8 buggy op 6s, wordt je motor dan niet aardig heet?
 
hij zal evenveel power hebben als voorheen, wel mannelijk 1:8 buggy op 6s, wordt je motor dan niet aardig heet?

Lekker zware lome bak.
Ik denk toch meer power, want als je kijkt naar het savage flux promo filmpje tonen ze een backflip op 6s. Met 4s ging dat net niet, dus ik vermoed meer power.
 
Back
Top