HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Inderdaad achterkant sprong standaard bij mij ook enorm veel... Echt ergerlijk!
Nu is het stukken minder, zelfs op zo een serieus oneffen met kuilen voorzien zandcircuit doet hij het amper!

Op het circuit van mol afgelopen vrijdag had ik er totaal geen last van!

Nitro motor van 7j oud gevonden in de kast, 7j oude nitro, gloeiplugjes en een lege glow plug driver. Allemaal van m'n eerst buggy en de motor start en draait nog :D ff afstellen in het tuinhuis en dan de mugen ombouwen naar nitro denk ik. Wel tijdelijk, als de nitro op is terug brushless :p

hmmm ik heb vandaag mijn Mugen en zijn Ninja ook zijn eerste bakje laten draaien...
Zalig haha kan niet wachten om hem in te rijden :D

Benieuwd hoe de omschakeling je terug even bevalt haha

Ik wil al een tijdje nitro rijden hoor. Maar mijn portemonnee als studentje kan dat helaas niet aan. Kom nu al amper toe voor 1 auto brushless. Af en toe rij ik wel eens nitro op de club, het enige wat klote is aan nitro is dat clutch die blijft draggen in de bochten. Ofwel licht dat gewoon aan hun afstelling van de motor :p

Motortje is vrij goed afgesteld, alleen blijft ie ff op zijn top hangen als ik de carb terug duw. Staat nochtans iets rijker dan de standaard instelling in het boekje. Ik vermoed dat ik de high end needle nog iets rijker moet zetten right?

Hopelijk houdt mijn startbox het uit. Das mijn enige vrees. Vraag mij af of die 4S lipo zou kunnen hebben want mijn 12V loodaccu is rot. Anders EC5 er op solderen en dat start ik met m'n lipo's :D

hmmm normaal zou die toch onmiddellijk moeten terugvallen inderdaad, zou je iets rijker kunnen gaan inderdaad...

Clutch draggen, bedoel je dus dat hij nog een beetje aangrijpt? Zou toch normaal niet mogen... Gas los is clutch los onmiddellijk...

Ja, die nitro waar ik soms mee rijdt blijft trekken in de bochten. Dat rijdt niet zo super vind ik. Die andere nitro heeft geen remmen dus dat ding is sowieso kut om mee te rijden.

Vanavond ga ik mijn Mugen doos uithalen en alle restjes verder opbouwen op het nitro chasis :D Hopelijk blijft dat ding rijden het hele weekend... :p Zal mij maar al voorbereiden op de ombouw terug naar brushless op het circuit :p
Moet wel eerst nog mijn nieuw draagarmen hebben, want die voorste heb ik kapot gesprongen die weekend :/

Je hebt verschillende soorten pinions heb ik gezien. Maar welke heb je nodig voor de slash ? Je hebt Mod 1 , Mod 8 , 48dp enzo...
Weet er me niet goed wegwijs.

Weten jullie welke ?

amai dan hedde toch vies gedaan om die kapot te springen :)
Nja ... zo'n 15 meter vliegen om vervolgens op je rechtervoorwiel te landen tegen een berg is redelijk ''vies'' ja :D

Maar ik moet toegeven, die buggy heeft een hele hoop klappen gehad die dag en de dag ervoor op Mach One.

@ Olii, 32p voor de Slash. Ik neem geen risico met die maat, bestel gewoon de originele Traxxas Slash tandwielen, al zou ik graag betere kwaliteit pinions willen hebben.
Grappige is dat de 13T die er standaard op zit wel goed is, maar de grotere van bagger alu gemaakt worden.

Leuk , wist niet dat de traxxas tandwielen om de vorza passen:rolleyes:.
Nu ga ik vandaag dan al naar de winkel:) Of ev. heb ik er hier nog liggen.

Thankz Snoebel;)

Nja ... zo'n 15 meter vliegen om vervolgens op je rechtervoorwiel te landen tegen een berg is redelijk ''vies'' ja :D

Maar ik moet toegeven, die buggy heeft een hele hoop klappen gehad die dag en de dag ervoor op Mach One.

Haha , das behoorlijk vies:D. Was je aan het springen om de grenzen te kennen van je wagen of gewoon voor de lol ? :)

Ik denk dat ik Snoebel ff verkeerd had verstaan dan..

Maar nu weet ik wel dat ik Mod.1 tandwielen nodig heb.
Want dat was immers de vraag.

Je hebt verschillende soorten pinions heb ik gezien. Maar welke heb je nodig voor de slash ? Je hebt Mod 1 , Mod 8 , 48dp enzo...
Weet er me niet goed wegwijs.

Weten jullie welke ?

@ Olii, kan aan mij liggen, maar je vraagt hier toch echt welke tandwielen voor de Slash, ik vond het al een vreemde plaats voor in het Vorza Topic ;-)

Vorzo is 'gewoon' mod 1, maar persoonlijk vind ik de originele HPI pinions prima van kwaliteit. Had bij de spur in het begin ff dat ik hem veel geluid vond maken met een nieuwe pinion, maar da's na 1x flink gassen weg.

Back