HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Heb je een linkje ?

Maar Slash 4WD en Vorza pinions (wist trouwens niet dat 32p gelijk zo zijn met mod 1 ?) hebben in ieder geval een andere as maat, dus passen zowiezo echt niet.

Inderdaad, de traxxas motoren hebben geen 5mm as dus zou zowiezo niet gaan. Ik heb al naar een winkel gebeld en die had er een aantal in voorraad. Welk merk weet ik niet. Kurtje komt er ook denk ik, in de Home-Flyer.

Met de 2200kv op 4S vind ik de 17T het fijnst rijden (standaard spur).
18T ging ook nog wel, maar dan merk je al iets minder trekkracht.

Ik verbaasde me ookal over die uitspraak, maar heb nooit gekeken of die tandjes hetzelfde zouden kunnen zijn. Slash heeft ALU pinions, dus zowiezo geen optie voor het zwaardere buggy werk.

@ Olii, ik heb ze via ebay gedaan.. 22.95 dollar had ik er twee thuis.. Vond ze bij de locale dealer en niet op voorraad en erg duur.. dacht 19 euro per stuk.

Met de 2200kv op 4S vind ik de 17T het fijnst rijden (standaard spur).
18T ging ook nog wel, maar dan merk je al iets minder trekkracht.

Ik wou zowiezo de 2 eens kopen om te kijken wat het leukste is.
Maar is al goed dat ik weet dat de 17T bij jou het fijnste rijdt dan koop ik er daar al ineens een reserve van.

Nu met die 13T dat erop steekt heeft hij wel enorm veel trekkracht. Snelheid valt eigenlijk goed mee maar te weinig voor op het rechtstuk.

-19euro per stuk is best veel. Maargoed ik weet niet wat ze ginder kosten. Zal ook wel genoeg zijn die winkel kennende..
Ik zal ze gewoon bij de winkel gaan halen. Ebay heb ik totaal geen ervaring mee.

Laatst bewerkt:
Reserve heb je niet echt nodig volgens mij, ze zijn van hard staal, slijten volgens mij niet erg snel.

17T is voor mij de fijnste om all round mee vooruit te kunnen, maar (ook op de 18T) kan ie veel harder in een rechte lijn (met name over asfalt), dus als je de hoogst mogelijke top zoekt op 4S kun je volgens mij nog wel iets zwaarder gearen, motor blijft ook met de 18T op een prima temp (max 50 gemeten). Als je hoger gaat als 18T heb je wel kleinere spur nodig (met standaard motormount).

hmmm Snoebel ik heb de 18-46 gearing zitten en ik merk totaal geen vermindering in trekkracht hoor tov de 17-48 die ik eerst had. Topsnelheid is wel iets hoger en eigenlijk net voldoende voor op circuit te rijden...

Volgens mij verminderd een electro motor amper in trekkracht als je een hogere gearing zet, je lipo's moeten gewoon de gevraagde stroom kunnen voorzien...

Stewie heeft volgens mij die test ook gedaan met een standaard Vorza (15-48 ) en zijn Vorza (18-46) en daar bleek ook uit dat ze qua optrekken evenwaardig waren...

Ik rij nu ook met 18-48 en ik moet zeggen dat ik dit een goede combo vind voor zowel 4s als op 6s lipo te rijden, alles blijft keurig op temp en van vermindering in optrekken totaal geen last, misschien dat de topsnelheid op 6s wel aan de hoge kant gaat worden voor offroad maar dat is te regelen met je vinger op de "gashendel".

gr
Menno

Verschil tussen 17T en 18T is niet groot hoor, was ermee aan het spelen op asfalt. Met de 17T ben ik net iets sneller weg dan de Revo van mijn vriend, met de 18T trok de Revo sneller weg maar kwam ik snel bij op topsnelheid, tis maar wat je wilt.
Ben het inderdaad wel met jullie eens dat de ESC/Motor veel meer kan dan 18/48, maar op 6S lijkt me dit echt een ongeleid projectiel :-) Persoonlijk ben ik dol op snelheid, maar wil het wel graag controleerbaar houden, als het echt snel moet rij ik liever met een echte 1:8 onroad, dan kun je tenminste nog sturen en remmen op 140km/uur ;-)

Speedruns zijn niks voor mij, daar kan ik geen lol aan beleven, al help ik wel vaker vrienden die dat wel leuk vinden, het opzoeken van de extremen technisch is wel leuk om te doen.

inderdaad die snelheid is zeer leuk maar je hebt er niets aan als je het niet kan controleren :) Ik klaag niet met de Vorza op die gearing, maar hij zou nog net wat meer punch mogen hebben en ietske rapper gaan...

Ik had een Revo met de MMM set en op 4S met 18-54 gearing ging die echt een stuk harder als mijn vorza op 18-46... Zowel in vertrekken als snelheid!

inderdaad die snelheid is zeer leuk maar je hebt er niets aan als je het niet kan controleren :) Ik klaag niet met de Vorza op die gearing, maar hij zou nog net wat meer punch mogen hebben en ietske rapper gaan...

Ik had een Revo met de MMM set en op 4S met 18-54 gearing ging die echt een stuk harder als mijn vorza op 18-46... Zowel in vertrekken als snelheid!

Ik denk dat je je hier behoorlijk vergist, de Revo oogt veel rapper omdat ie lomper is en met zijn wheelies is ie behoorlijk spectaculair, maar als je ze naast elkaar op de weg (of vlak off road terrein) zet is de Revo echt totaal niet sneller dan de Vorza, sterker nog, zeker als het op controle en bochten aan komt kan de Revo het helemaal vergeten. Ik rij regelmatig zelf met de Revo, en heb twee vrienden die met me meerijden met ook twee Revo's, maar die kan ik in zowat alle (heel ruig terrein is de Revo in zijn voordeel) situaties de baas met de Vorza. Op topsnelheid maken de twee niet veel (dat ligt voornamelijk aan hoe ze vertand zijn, bij beide), maar in optrekken (ookal door het niet hebben van wheelies) is de Vorza in het terrein veel rapper. Ze hebben dan natuurlijk ook beide dezelfde motor/ESC.
Met de Vorza heb je gewoon niet zo snel in de gaten dat het hard gaat :rolling:

Volgens mij had ik gewoon een super revo :) want Erevobe stond er ook van verstomd dat mijne zo hard ging op dezelfde gearing tov zijn eigen ...

Maar inderdaad het kan wat bedriegen, maar er was wel degelijk een verschil in snelheid hoor...

Bochtenwerk is de standaard revo natuurlijk kansloos...

Ja, foutje fabriek en er per ongeluk een 2650kv motor in :-) Zou wel veel verklaren...

Laat het Steven maar niet horen, wordt ie helemaal gek .. lol.

Haha ja kan zijn... Hij heeft hem ondertussen nog steeds zelf gehouden.
Dus zal er serieus tevreden van zijn haha :D

Morgenvoormiddag de Vorza eens een goede kuisbeurt geven.
De modder hangt er nog aan van in het weekend...

Dan ook even zoeken als ik het probleem kan vinden waarom er een lichte storing soms aanwezig is...

Stewie heeft volgens mij die test ook gedaan met een standaard Vorza (15-48 ) en zijn Vorza (18-46) en daar bleek ook uit dat ze qua optrekken evenwaardig waren...

Klopt, we hebben het getest in de eerste rit.
Dag ervoor hadden we de ESC van de vorza's net hetzelfde ingesteld.
Enige verschil was dat ik met 18-46 reed en de andere met 15-46.

Optrekken was hij net evensnel. Top hebben we niet getest.

Mijn test met die vriend met de Revo was op asfalt, met 17T trok de Vorza harder weg en bleef ie voor, met de 18T ging de Revo een meter vooruit, maar na 5 meter was ik hem alweer voorbij met de Vorza. We hebben dit best goed proberen te testen, maar blijft lastig met de Revo, die is niet al te makkelijk goed uit de startblokken te krijgen, zo gauw ie nml een wheelie maakt is ie alle trekkracht kwijt, dus misschien niet goed genoeg getest.

Top is bij beide auto's simpelweg zwaarder gearen, beide hebben super veel reserve, maar je levert dan altijd trekkracht in.

Volgens mij lever je bij een electro motor geen trekkracht in Snoebel, je moet dat maar eens opzoeken... De trekkracht bij een electro motor blijft altijd hetzelfde...

Heb dat ergens bij de electro mannen opgevangen...

Back