HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

maar kan ook zijn dat I zelfde blijft, waardoor het vermogen ook stijgt.

koppel blijft gelijk en snelheid stijgt. Maar dan blijven de rijtijden gelijk.
De enige verklaring dat je dan toch langer rijdt zit hem in het feit dat je minder volgas rijdt tegen die hogere snelheid

Zolang ge niet alle vermogen gebruikt kunt ge idd langer rijden. Maar dit is allemaal theorie :p Kzou eens willen weten hoe groot het verschil in praktijk is.
 
Dan moet je met een kleinere vertanding werken denk ik om I te laten dalen.


zoiezo hoe kleiner je tandwiel op de motoras hoe langer je rijdt. motor maakt meer toeren maar is krachtiger op toeren en heeft minder Ampere nodig om zijn volle vermogen te halen.

een motor volle snelheid verbruikt minder dan steeds te moete optrekken.
Stroompiek is veel hoger bij het vertrek dan op topsnelheid. Hoe sneller hij op toeren is door kleiner tandwiel hoe minder stroompiek
 
zoiezo hoe kleiner je tandwiel op de motoras hoe langer je rijdt. motor maakt meer toeren maar is krachtiger op toeren en heeft minder Ampere nodig om zijn volle vermogen te halen.

een motor volle snelheid verbruikt minder dan steeds te moete optrekken.
Stroompiek is veel hoger bij het vertrek dan op topsnelheid. Hoe sneller hij op toeren is door kleiner tandwiel hoe minder stroompiek

Een elektromotor heeft overal evenveel kracht. Niet verwarren met branstof motoren :D Dat het verbruik hoger ligt bij versnelling heeft te maken met kinetische energie & potentiële energie. Kzou mijn boeken fysica nog is moeten uithalen om dat beter te kunnen uitleggen.

Maar idd ge hebt wel gelijk dat de motor minder zal verbruiken op constante snelheden, dan bij versnellingen.
 
zaterdag de vorza opgehaald

eindelijk een blauw grijze vorza gekocht.
2 x 2s lipo erin en een 17 tands pion, wat een beest van een auto
hopelijk wordt dit forum weer een beetje actief. kunnen we
in ieder geval lekker van gedachten wisselen
 
battery tray

Hallo!
Ik zit zwaar te tobben om ook een Vorza aan te schaffen. Momenteel heb ik een E-Revo met enkele batterypacks, en ik zou er zeker van willen zijn dat ik mijn lipo's voor beide wagens kan gebruiken.

Zou er iemand van de Vorza eigenaars de max lengte en breedte van de tray eens kunnen doorgeven. (eventueel ook hoe hoog je kan stapelen onder de kap).

Is ie waterdicht overigens?

Heel erg bedankt al.

Greetz
Guy

PS kopen jullie die dingen in eigen land of in de states?
 
Vorza = Niet waterdicht ... zit een MMM Regelaar op.
Je kan 2 x 2S kwijt maximale afmeting 140mm lang (Kan langer met kleine modificatie aan de sleuven van de tray).

Stapelen zeker niet raadzaam gewoon packs op hun zijkant tegen elkaar aan meer ruimte heb je ook niet omhoog ivm de body.
 
ik heb hem gekocht in nederland. De kosten in het buitenland buiten EU zijn te hoog voor een enkele auto met btw invoer en inklaringskosten is
scheelt misschien max 50 euro. zeker voor garantie geen slimme zet.
ik heb mijn auto gekocht bij Martijn van RC Central in Almere goede service.


Greetz
Guy

PS kopen jullie die dingen in eigen land of in de states?[/QUOTE]
 
battery tray

zou die 140mm te verlengen zijn tot 160?
en 2x2s, hij kan toch 2x3s aan? heb ergens gelezen dat het 51mm breed is, wat ik aan de smalle kant vind, klopt dat?
 
160mm ga je zeker niet halen denk dat je krap aan de 150-155 weet te komen.
Deze wagen op 2 x 3S is geen aanrader gaat gewoon te hard (2200kv motor) de combo met 4S gaat meer dan hard genoeg.
 
160mm ga je zeker niet halen denk dat je krap aan de 150-155 weet te komen.
Deze wagen op 2 x 3S is geen aanrader gaat gewoon te hard (2200kv motor) de combo met 4S gaat meer dan hard genoeg.
ik vind de standaard met 4s een beetje langzaam mbt topsnelheid. heb nu een 17 tands pinion erop gezet en zodra ik hier mee gereden heb laat ik het weten
optie is misschien 5s een (1) s2 lipo en een(1) 3s lipo. Dus 5S
6s is gewoon killing veel te snel en niet meer te controleren.
 
Wat ben je van plan asfalt bashen of op een baan rijden ?
4S is een top van 65 Km/u haalbaar wat meer dan voldoende is voor een baan. Daarbij 2200kv * 25V = 55000 RPM en dat gaat je motor niet fijn vinden.

Even je Forza in de gear calculator gegooid (Aangezien het 90% een Hotbodies D8 is :)) en voila:
Met Stock spur 48T
4S 17T pinion 57 Km/u
4S 15T pinion 50 Km/u
6S 17T pinion 86 Km/u
6S 15T pinion 75 Km/u

Spur 46T:
4S 17T pinion 59 Km/u
4S 15T pinion 52 Km/u
6S 17T pinion 89 Km/u
6S 15T pinion 78 Km/u

Zelf heb ik de D8 staan met 46/18 met een 2250kv motor wat meer dan voldoende is en op 4S een snelheid heeft van 62 Km/u.

Dus beter andere spur nemen en grotere pinion de motor & regelaar kunnen dit prima aan en gewoon op 4S houden zo hou je ook de balans netjes in orde.
 
Kleine vergelijking:

Ik heb een Savage Flux op 4S met standaard vertanding van 20/44 dacht ik (heb wel Cenn Diffs erin wat voor 2 pinion tanden telt zeggen ze). Daarmee haal ik +- 65 kmph.
 
Wie heeft er ondertussen een HPI Vorza flux gekocht? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
 
Wie heeft er ondertussen een HPI Vorza flux gekocht? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.


niemand?

Je moet uit kijken dat als je over de kop slaat de achterste
aandrijf as vrij ligt anders wordt deze geplet door - in mijn geval -
de stekkers van de lipo's. Reparatie kleine 10 minuten om het
asje te vervangen. Verders een goede en sterke auto. Kan
tegen een stootje en doet niet onder voor andere off-road auto's.
 
Back
Top