HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Heb nog een beetje zitten proberen maar zonder resultaat...

Ik steek de lipo's in de wagen, laat hem van +- 30 cm hoog vallen op zijn 4 wielen. De achterzijde boenkt tegen de grond. Hij komt wel mooi terug zodat de draagarmen horizontaal gelijk met de grond staan...

Olie zit momenteel 600v en 500a in...
Voorkant veert goed genoeg...

Zouden sterkere veren hier helpen?

Hudy Set-Up Book

1.9.3. Shock mounting positions pag. 28

Enjoy ;)

Voor de luie flikkers :

Hudy%201.9.3..jpg

Laatst bewerkt:
Hmmm had ik al geprobeerd :( in de shocktower naar buiten en erna nog in de draagarm gaatje meer naar binnen... Zodat de shock rechter kwam te staan...
Had niet veel geholpen :(

Ga morgen een straffer setje veren teste
... Is het grote geld niet ... We blijven verder zoeken...

Edit: Wanneer mag een chassis de grond eigenlijk raken? Als je hem laat vallen van welke hoogte bvb?

Laatst bewerkt:
Ja ik kan hem ook nog wel wat meer droop geven...
Hoeveel droop kan ik hem best geven?

Misschien dat ik gewoon te hard panikeer dat het chassis de grond raakt :)

Ja is vrij normaal dat het chasis de grond raakt. Dat is minder als je op een helling land en anders nja, op het chasis he. Boeit niet zo hoor. Nja, geen idee hoe hoog je shocktowers zijn. Ik meet altijd van vijs naar vijs. Sommige doen het onder de hubs, maar heb geen goede blokken om op te meten.

Ja kan goed zijn hoor, want ik hoor nog van mensen dat wanneer ze de buggy laten vallen vanaf 30cm hij de grond raakt...

En inderdaad bij een schuine landing zal hij ook al minder doorzakken... Maar als amateur land je soms serieus vlak :D

Bwja, ik heb liever een bottom out door te ver te springen, dan op mijn neus te landen op de laatste heuvel omdat ik te kort kwam :p Zoals de quad in Mol en die tafels...

Voila een beetje zitten spelen met de opstelling van de shocks en hij is toch al wat steviger :D
Ook iets meer droop gegeven wat ook wel geholpen heeft...

Ook heb ik het centerdiff eruit gehaald, die brei pudding olie weet ik veel wat eruit gehaald en voorzien van 10000cst olie.
Heb ook ineens het 46 spur erop gezet...
Morgen hopelijk verder doen aan de front 7000cst en achter 5000cst diffs en dan is hij gereed om terug de baan op te gaan haha :)

Wat is eigenlijk het voornaamste dat stuk gaat bij de vorza?

Zoals bv de roni zijn pleziertjes, hij moet wel vrij veel die diffs vervangen precies.

Of zijn het eerder de fusee's of draagarmen ? En van welk merk zijn jullie pinions en spurs?

ff dat ik dit al weet op voorrand :)

Ik heb al serieus zitten vliegen en het enigste dat ik stuk heb gehad is mijn achterste bodymount :) Bij de shop besteld en 2 dagen later binnen :)

Spur 46 is bij mij van hotbodies en pinion 18 van HPI zelf... Maar er zijn goedkopere alternatieven ;)

Snoebel valt bomen aan met zijne Vorza, en toen was het 1 - 0 voor de boom :D

Voila een beetje zitten spelen met de opstelling van de shocks en hij is toch al wat steviger :D
Ook iets meer droop gegeven wat ook wel geholpen heeft...

Ook heb ik het centerdiff eruit gehaald, die brei pudding olie weet ik veel wat eruit gehaald en voorzien van 10000cst olie.
Heb ook ineens het 46 spur erop gezet...
Morgen hopelijk verder doen aan de front 7000cst en achter 5000cst diffs en dan is hij gereed om terug de baan op te gaan haha :)

Iets meer droop geven houd in dat je..........?????

gr
Menno

@ Kurtje,

Bedankt:). Pinion en spur ga ik alvast bestelle. Dat ze duur zijn maakt niet uit wil gewoon dat ze niet zo snel slijten.

Zo nu nog wachten tot maandag/dinsdag en dan staat die er normaal:p.

Haha , en wat is het nut van bomen aan te vallen :p:D Doet me denken aan een hyperactieve hond, die doen ook zulke dinge..

@ Schaef Simpel meer droop houdt in dat je armen bij het niet raken van de grond verder kunnen uitveren...

Maar je kan best het hudy set-up book lezen, daar staat echt alles zeer goed uitgelegd in... Veel ging ook open toen ik het aan het lezen was!

Wat is eigenlijk het voornaamste dat stuk gaat bij de vorza?

Zoals bv de roni zijn pleziertjes, hij moet wel vrij veel die diffs vervangen precies.

Of zijn het eerder de fusee's of draagarmen ? En van welk merk zijn jullie pinions en spurs?

ff dat ik dit al weet op voorrand :)

Das omdat de boel niet goed geschimmed is. De mesh van de diffs moet je regelmatig controleren en bij shimmen indien nodig. Doe je dit niet dan heb je kans dat ze doorslippen met alle gevolgen van dien.

@ Kurt, maar wat bedoel je dan met meer droop met de andere schoks ?

De wielen gaan echt niet verder naar 'onderen', ze lopen nu tegen de droopschroeven (als je die geplaatst hebt) of de armen lopen tegen het chassis, dit is al het geval bij de standaard schoks. Met de standaard schoks kan ik niet meer maken dan ~100mm van hart schroeven op de schoks, als je de schoks losmaakt kunnen ze tot makkelijk 108mm uit elkaar. Ik begrijp wel dat de andere schoks 112mm zijn, en dus een stukje langer, maar begrijp het voordeel niet.

Zou me kunnen voorstellen dat je ze wat schuiner kunt zetten door de lengte en daardoor wat progressievere vering/schoks krijgt, maar begreep al van jou dat de nieuwe bruggen alleen hoger zijn, niet smaller. Dus dat verschil is er niet.

Ik heb geen moeite om de langere schoks en andere brug te kopen, maar ik zie niet wat het voordeel is.

Droop is idd de downstop aanpassen. Die schroeven dus. Hoe meer droop, hoe meer veerweg. Dat is beter voor bulten en jumps, maar dan heb je ook een meer griproll in de bochten. Meestal wordt de droop verminderd op parcours waar je veel grip hebt.

Back