HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

@ Olii, koop je wel in het buitenland ? Wil best mee helpen zoeken naar een goede prijs voor een echte motor, want Kurt heeft idd wel echt gelijk. Als je de auto nu wel leuk vind rijden en je een Slash gewend bent, dan ga je idd nog verschieten met een echte motor !

@ Olii, koop je wel in het buitenland ? Wil best mee helpen zoeken naar een goede prijs voor een echte motor, want Kurt heeft idd wel echt gelijk. Als je de auto nu wel leuk vind rijden en je een Slash gewend bent, dan ga je idd nog verschieten met een echte motor !

Ik ben ne kerel waarvan de portemonne bijna in China ligt, haha:p

Kan het zijn dat deze motor soms een te kleine diameter heeft? Ik krijg dieje nimeer vastgezet.. Er is daarstraks eens schuimpje uit de wagen gevalle bij ne maat maar weet nu ni zeker of da van die motor was.

@Olii ,

Ik zou als ik jou was even een kleinere pinion op steken ( 13 tands) en nog eens proberen .

Wel zeker om de paar minuten de temp meten van de motor en regelaar zodat je niks opsmoort...

De motor moet het normaal gezien wel doen op een 1/8 model maar zoziezo kan je beter voor een goede Neu motor gaan al zijn ze best duur .

Ik rij zelf met mijn truggy's met mamba combo's 2200kv op 5s met 17 tands pinion en de boel word nog géén 80 graden na dat ik een lipo volledig heb leeg gereden .

Laatst bewerkt:
@stewie hoe kan die in kortsluiting liggen? Je bent toch nergens aan geweest? Of heb je iets geklemd?

Nee, nergens aan geweest of geklemd.
Enkel de diffs en shocks eraf en terug erop. Ben aan de elektronica niet geweest.

Dacht eerst aan de kabel die naar de schakelaar loopt, maar daar is niks aan te zien. Dat zou zelfs geen kwaad kunnen daar hij dan gewoon aan zou moeten gaan.

Als ik nu een lipo insteek biept de regelaar gewoon (omdat de regelaar niet verbonden is met de ontvanger).
Wat hij doet al je gasgeeft weet ik niet. Iets in mij zegt dat het niet slim is om dat te proberen.

Maar het zou zo ook nog iets heel anders kunnen zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Ben je zeker dat het rook was stewie? Want lijkt me echt gek hoor... Je wagen is nieuw en niets aan...
Tja als hij stuk is moet hij toch binnen gedaan worden! :( lopen al je diffs nog soepel? Je motor klemt niet?

@roni na verschillende ritjes komt mijn 2200kv met 18-46 niet hoger als 50 graden :)

@olii ik zou toch opletten met je combo...

@ Roni , ik kom morgen langs ;)

@ Kurtje , ik moet eens goed gaan nadenken en wat beslissingen gaan nemen. Ik moet nog een motor halen voor de tamiyacup. Nog een aantal ditjes en datjes, grof gezegt: ik schijt geen geld. Ik heb het wel maar het grote verdiende deel staat op de spaarbank.

Waar baseer je op dat de motor wel op een 1:8 buggy zou kunnen ? In de specs staat niet veel meer dan de KV's (welke wel laag zijn dus wel geschikt voor 4s) en alleen dat de ESC niet zwaarder hoeft te zijn dan 70A. Dit vertelt mij dat deze motor zeker NIET geschikt is.

Met 13T op 1800KV en 4S zal de motor het nog steeds zwaar hebben, maar idd, misschien blijft ie dan wel heel. Maar dan heb je totaal geen snelheid meer, schat ergens rond de 35KM/uur max over glad asfalt, en sorry hoor, dat is niet de snelheid waarvoor je een Vorza koopt.

Ben je zeker dat het rook was stewie? Want lijkt me echt gek hoor... Je wagen is nieuw en niets aan...
Tja als hij stuk is moet hij toch binnen gedaan worden! :( lopen al je diffs nog soepel? Je motor klemt niet?

Was zeker rook. Ken dat maar al te goed vanuit mijne studententijd (bachelor en master elektronica :cool:).

De diffs lopen allemaal soepel, veel soepeler dan stock. De motor klemt ook niet en draaide met gemak rond.
Op het moment dat die begon te roken (was maar een klein sliertje) gaf ik helemaal geen gas.

Ik ga hem voor de zekerheid binnendoen. Eric moet dat maar regelen, de wagen kost genoeg om een goede service te krijgen (maar dat zal wel Eric kennende).

Staat bij de spec's dat het een 5mm as heeft , die zijn meestal gemaakt voor 1/8 modellen naar mijn weten

Ik kan verkeerd zijn maar bij Mcm waar de motor aangekocht is zeiden dat het wel geschikt is , al vind ik de motor maar klein en smal uitzien ....

Ik ben zoiezo niet voor deze soort motoren ( goedkopere motoren )

goedkoop is uiteindelijk duurkoop maar voorlopig kan je die mss wel gebruiken als je niet te gek doet .

Persoonlijk zou ik die zelf direkt vervangen met een goede Neu.

Laatst bewerkt:
Ik en niet gek doen ? Nee dan is er geen fun aan;)

Ik zal verlopig wel moete .

De motor is inderdaad aan de smalle kant size '540 ongeveer wel langer.

Die motor tjah. Ik rij met een 1512 Neu motor normaal gezien en die is gerate op 80A, maar die Neu's zijn wel zeer efficient. Als je laag vertand zal het mss wel lukken Oli.

Mijn Neu wordt op hete dagen best wel heet met 16/46 in m'n Mugen. Heb mijn 15T clutchbell binnen dus ik vermoed dat het nu wel in orde gaat zijn.

een 36x65mm motor kan prima ... ik heb hier een Medusa Afterburner liggen die 36x60mm is (2000kv) en rijdt de menige motor de snot uit de ogen!

Het is jammer dat bij de afgebeelde motor geen max current staat zegt meer als een unload current. Anyway wordt dus kwestie van proberen.

tzal nie veel rijden worden vandaag,als dat zo blijft gieten.:(
dat is de toch de grote miserie van onze hobby,
zo afhankelijk van de weergoden!

Hier ist ok nog droog:).

Gistere ist hier ook heel den dag droog gebleve, geluk gehad:)

Ik zie op de vorza waarin je je motor steekt om vast te zetten een soort heatsink is. Ook dat hier 4 gaatjes voorzien zijn om een fan. Zit hier origeneel een fan? Of heeft hpi zelf een goede fan voor erop te plaatsen ?

Komt hier met bakken uit de hemel..

Nee, origineel zit hier geen fan op. Op het US rctech forum komen een paar opties langs van fans die passen, maar de kap is vrij laag op dat punt. Dus het nut van een fan is twijfelachtig omdat ie nauwelijks vrij kan draaien. Op datzelfde forum staan ook wat voorbeelden van mensen die hem met wat beugeltjes aan de zijkant hebben 'hangen'.

Maar een standaard fan van 5v doet het prima hoor, gewoon aansluiten op een vrij kanaal van je ontvanger.

*Edit* Heb hem ff voor je opgezocht : http://www.jab-tech.com/EVERCOOL-30x30x7mm-5v-Fan-Model-EC3007M05CA-pr-2926.html

Laatst bewerkt:
Back