HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Als je een ietswat goede zender hebt kan je een beetje expo gebruiken zodat hij niet zo snel reageert tijdens hogere snelheden...

Ik heb de deadband wat groter gemaakt, dat hielp prima.
EXP kan wel natuurlijk, maar dan wordt ie erg onrustig na insturen.

De zender kan dit allemaal wel maar ik pas mezelf aan aan de wagen. Grenzen heb ik nog niet echt kunnen testen.
Maar de Blur regelaar heeft toch een Cut-off he ? Heb daarstraks ruim 30min. gereden en de regelaar sprong nog altijd niet in beveiliging?
De lipo is wel 5000mah , maar de meeste rijden maar 15 min ?

Zal ook wel aan de vertanding liggen. Best zwaar undergeard spijtig genoeg.

tuurlijk heeft de blur een cut-off.heeft een mamba monster toch ook?.ik rij ook met 5000mah lipo's en ik kan met de savage ongeveer 30/35 min rijden

Bashen is gewoon veel minder zwaar dan racen. Ik heb vandaag 22min uit m'n lipo gekregen tijdens het oefenen op mach one.
En expo op het stuur heb ik bijna niet. Max 4% expo denk ik. Op de gas 35% expo :D

Vandaag in de voormiddag zitten crossen...
Nu merkte ik dat er precies een storing inzat. Bij het in neutraal stand zag je dat de motor achteruit wou rijden.
Hij heeft het niet altijd.... Heel gek!

Ook heb ik een andere ontvanger willen binden, de binding ging maar de regelaar kon zich niet armen met deze ontvanger. De ontvanger werkte wel in een andere wagen. Terug binden met de ontvange die erin zat gaf geen problemen met armen!

Zal na het poetsen toch eens zoeken worden...

Met andere ontvanger moet je zowat altijd ook weer opnieuw calibreren he !

Neutraal achteruit rijden kan eigenlijk niet, als je gas loslaat (en de trim staat niet zuiver) zou ie de rem in moeten gaan, achteruit gaat ie pas nadat ie 2 sec in de neutraal staat.

Ahhhh ik calibreren heb ik wel niet gedaan...

Ja maar het voorval is als je rijdt en je stopt tot stilstand, je wacht 2 seconden en dan durft hij stilletjes achteruit gaan... Maar hij heeft het ook niet altijd...

Idd raar geval bij Kurt. Nakijken he man. (Veel plezier met uw klomp modder :rolleyes:).

Take one with vorza. (Jammer maar helaas)

Take two with vorza

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja moet het eens nakijken... De zender kan ik waarschijnlijk al uitsluiten want de besturing van mugen doet normaal...

Kan aan de ontvanger, bekabeling of regelaar liggen...
Haha leuk filmpje, is idd een klomp modder, durf er niet aan beginnen :D
Eerste filmpje lipo plat :D

De oorzaak kan idd vanalles zijn en is niet zo makkelijk te achterhalen vrees ik.

De wagens hebben al afterrun gehad en de ishima is helemaal proper ;); of wacht die was helemaal niet vuil.
De truggy zal voor in de week zijn. Zal hem toch eens ne keer grondig moeten kuisen. Na vandaag heeft die dat wel verdiend :rolling:.

Hoop toch ook snel mijn vorza terug te hebben, zodat ik hem ook eens kan testen. Zo te zien reed de vorza veel beter, niet zo zenuwachtig heen en weer springen.
En volgens mij rijdt hij net zo hard als mijne hoor, vond hem absoluut niet trager.

Ja hij ging vandaag echt wel goed... Verschoot er toch ook wel een beetje van haha...

Ook qua wegligging was het ook een stuk beter als de vorige keer dat ik jouwe had zien rijden! Dus dat komt zeker goed... Nu nog de storing zien te vinden, al heeft hij het niet altijd en we kunnen weer vliegen! Deze week mol? :D haha

Ik pas deze week :-), jullie zijn wel van harte welkom om hier op de camping in zuid Frankrijk te komen rijden !

Lees ik dat nou goed Kurtje, heb je er nu ook een truggy bij ?

Ja het was heel int begin en ik was wa aant spelen :)
Maar inderdaad, vrijdag in Mol heb ik het heel rustig aan gedaan en dan ga je vanzelf sneller rijden :)

@ Snoebel ik heb inderdaad de stukjes voor een truggy in elkaar te steken :D

Ik pas deze week :-), jullie zijn wel van harte welkom om hier op de camping in zuid Frankrijk te komen rijden !

Lees ik dat nou goed Kurtje, heb je er nu ook een truggy bij ?

Snoebel een vraagje, je hebt nu de ball ends en de veren vervangen, heb je er al mee gereden en zo ja hoe rijdt het nu, en welke kleur veren heb je er nu onder gezet?

gr
Menno

@ Menno, nope, heb nog geen moment gevonden dat ik ff serieus tijd had om te gaan proberen of dat het niet regende, buiten ff proberen op het veldje hier in de wijk.

Maar het stuiteren is er geheel uit, hij sprong echt omhoog (soms tot verticaal) met de achterkant als ik een stevige kuil pakte. Heb wel het idee dat ie iets harder is nu, maar moet gewoon ff de tijd vinden om eens lekker uitgebreid te gaan rijden.

Op dit moment staat ie thuis, heb hem niet meegenomen op vakantie, dus dat zal iets voor over een 1.5 week zijn.

Even voor de volledigheid, ik heb dus voor en achter nu 500 in de schokbrekers, originele veren voor (weet ff niet de kleur zeker, dacht grijs ?), achter D8T ball ends en de rode 68mm veren (welke dus zachter zijn als origineel, maar wel stuk langer). Rijhoogte staat op 28mm voor, 29mm achter. Droop voor 98mm en achter 102mm. Ik heb nog de 1.2mm pistons onderweg om eens mee te spelen, zag dat veel personen met de originele schokbrekers naar rode vering gaan in combo met de 1.2 pistons achter.

Wat ik meteen merkte is dat ik met de andere ball ends veel minder preload hoef te maken op de veren om de 29mm rijhoogte te krijgen en dat ie zelfs bij droppen van ~50cm met de bodemplaat de grond niet meer raakt. Al zal de dikkere olie hier ook helpen denk ik. (Niet met de rijhoogte, wel met het door het chassis heen gaan na sprong)

Mijn overweging is vrij simpel, wil kijken of ik de Vorza krijg zoals ik hem graag wil hebben, vind dit spelen en aanpassen en weer proberen erg leuk om te doen, leer snel wat off road allemaal extra aan uitdagingen heeft tov on road. Maar ik weiger om 140 euro neer te leggen om een betere wegligging te krijgen (andere brug en schokbrekers).
Dan koop ik liever een MP9e en bouw de rest om, weet zeker dat ik dan bijna net zo duur uit ben. Heb de MP9e al eens uitgebreid bekeken en dat is toch net een klasse verder dan de Vorza, maar eerlijk is eerlijk, tis ook andere prijsklasse en voor zijn geld vind ik de Vorza een erg leuke auto.

Dank je wel voor de reactie Snoebel, ik heb nu ook de ball ends en de veren besteld dus die zijn onderweg als het is, mij benieuwen.

gr
Menno

Hou je me op de hoogte ? Ben ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen natuurlijk. Had je wel dezelfde ervaring als mij, een 'springerige' achterkant ?

Back