@ Menno, nope, heb nog geen moment gevonden dat ik ff serieus tijd had om te gaan proberen of dat het niet regende, buiten ff proberen op het veldje hier in de wijk.
Maar het stuiteren is er geheel uit, hij sprong echt omhoog (soms tot verticaal) met de achterkant als ik een stevige kuil pakte. Heb wel het idee dat ie iets harder is nu, maar moet gewoon ff de tijd vinden om eens lekker uitgebreid te gaan rijden.
Op dit moment staat ie thuis, heb hem niet meegenomen op vakantie, dus dat zal iets voor over een 1.5 week zijn.
Even voor de volledigheid, ik heb dus voor en achter nu 500 in de schokbrekers, originele veren voor (weet ff niet de kleur zeker, dacht grijs ?), achter D8T ball ends en de rode 68mm veren (welke dus zachter zijn als origineel, maar wel stuk langer). Rijhoogte staat op 28mm voor, 29mm achter. Droop voor 98mm en achter 102mm. Ik heb nog de 1.2mm pistons onderweg om eens mee te spelen, zag dat veel personen met de originele schokbrekers naar rode vering gaan in combo met de 1.2 pistons achter.
Wat ik meteen merkte is dat ik met de andere ball ends veel minder preload hoef te maken op de veren om de 29mm rijhoogte te krijgen en dat ie zelfs bij droppen van ~50cm met de bodemplaat de grond niet meer raakt. Al zal de dikkere olie hier ook helpen denk ik. (Niet met de rijhoogte, wel met het door het chassis heen gaan na sprong)
Mijn overweging is vrij simpel, wil kijken of ik de Vorza krijg zoals ik hem graag wil hebben, vind dit spelen en aanpassen en weer proberen erg leuk om te doen, leer snel wat off road allemaal extra aan uitdagingen heeft tov on road. Maar ik weiger om 140 euro neer te leggen om een betere wegligging te krijgen (andere brug en schokbrekers).
Dan koop ik liever een MP9e en bouw de rest om, weet zeker dat ik dan bijna net zo duur uit ben. Heb de MP9e al eens uitgebreid bekeken en dat is toch net een klasse verder dan de Vorza, maar eerlijk is eerlijk, tis ook andere prijsklasse en voor zijn geld vind ik de Vorza een erg leuke auto.