HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Blijven gas geven en dan komt ie wel recht.
En ik zou het middendiff opnieuw vullen met 10k, want daar is precies een foutje gebeurt in de fabriek.

Laatst bewerkt:
Dikkere olie doen in diffs, standaard setup, met name achter is niks.
Als het heel erg is kijken naar shocks, vering en veerweg, goed kijken of de veerweg vrij is bij alle vier de wielen.

Ga morgen even diff olie halen die 100k kan er nu wel uit, welke kan ik het best erin doen, ik rij het meest op asfalt en zand ondergrond?

gr
Menno

Vandaag olie gehaald en middendiff gevuld met 10K, achterdiff denk ik met 7K vullen is iets meer sper achter dan de 5K die er nu in zit, weer werk niet mee om te gaan testen, zal van de week wel weer komen, in ieder geval bedankt voor de reacties

gr
Menno

Wat heeft de soort olie in de diffs voor uitwerking op het rijgedrag van de auto eigenlijk? Moet ik dit zien als een soort slipperclutch functie die bepaald word door de dikte van de olie?

meer als een "limited slip diff" achtige werking, hoe dikker de olie hoe minder diff werking, voor zal je met lichtere olie minder onderstuur hebben en achter minder neiging tot overstuur maar geen idee hoe de andere kant op zich verhoud...

Ik heb 50k in mijn (achter) diff zitten en dat bevalt prima;)

Ik rij met 7-10-5 en dat bevalt ook uitermate prima.
Al heb ik niet de ervaring om te kunnen zeggen of dit perfect is.

Voel wel degelijk het verschil met 5-100-5 zoals er standaard inzat.

Same here, ik rij met 8K-10K-5K en merk vooral het verschil met op het gas de bocht doorkomen, of dat nou op zand, astro of gras is, gaat gewoon een heel stuk beter.
Maar net zoals Stewie heb ik ook nog niet genoeg ervaring :-)

Ik rij met 7-10-5 en dat bevalt ook uitermate prima.
Al heb ik niet de ervaring om te kunnen zeggen of dit perfect is.

Voel wel degelijk het verschil met 5-100-5 zoals er standaard inzat.

Wat voor verschil merk je?

Ik heb ook nog 7K gekocht vandaag dus dat zou er ook nog in kunnen ipv 10K.

gr
Menno

Back