HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

De BEC van een MMM (en MMP) geeft soms nogal eens problemen.
Een ace trekt beduidend minder stroom dan een savox en daarom gebruik ik bij elektro auto's altijd een ACE DS1015 op het stuur, zowel 1/8 als 1/10 auto's.

Heb echter ook al problemen met een MMP icm een ACE gezien, het is dus zeker geen garantie voor een goede werking. RTR en spektrum ontvangers hebben er naar mijn gevoel meer last van storing.

Een ACE DS1015 is gerate op 14kg bij 6V, maar is meestal nog een stukje sterker :).

Eerste stap is een condensator in de ontvanger prikken, dit moet je zien als een zeer kleine accu die ontlaad als de servo meer stroom nodig heeft als de BEC kan geven en bijlaadt als de BEC meer stroom kan leveren dan de servo nodig heeft.

Helpt dit niet, dan is een externe BEC de enige oplossing.

De ESC van Castle's Mamba Monster Max is krapper bemeten dan die van bijvoorbeeld de Hobbywing EZrun of Xerun. Je kan met een dorstige Servo dus een brownout geven aan de ontvanger, en de Savox is bekend van dat die redelijk dorstig zijn, net als de Spektrum ontvangers overigens.

Afhankelijk van je setup kan het dus zijn dat je MMM net iets te kort komt, maar het kan ook zijn dat je krap aan voldoende hebt. Het is een kwestie van meerdere factoren of je wel of niet extra hulp nodig hebt. Als je met een condensator op de ontvanger uit kan dan zou ik het niet laten.

edit: Voor de ge-interesseerden, de condensator die Spektrum gebruikt is een 10V 4700 µF. Te koop in de betere electronica winkel en Conrad voor minder dan een euro.

Laatst bewerkt:
De ESC van Castle's Mamba Monster Max is krapper bemeten dan die van bijvoorbeeld de Hobbywing EZrun of Xerun. Je kan met een dorstige Servo dus een brownout geven aan de ontvanger, en de Savox is bekend van dat die redelijk dorstig zijn, net als de Spektrum ontvangers overigens.

Afhankelijk van je setup kan het dus zijn dat je MMM net iets te kort komt, maar het kan ook zijn dat je krap aan voldoende hebt. Het is een kwestie van meerdere factoren of je wel of niet extra hulp nodig hebt. Als je met een condensator op de ontvanger uit kan dan zou ik het niet laten.

edit: Voor de ge-interesseerden, de condensator die Spektrum gebruikt is een 10V 4700 µF. Te koop in de betere electronica winkel en Conrad voor minder dan een euro.

En deze soldeer je op bv een kort servo kabeltje en hang je gewoon op een kanaal aan de regelaar?Of hoe gaat dit in zijn werk?

jawel, heb deze vanmiddag gemaakt

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit setje kan prima in monstertrucks en truggys.
Het setje kan gewoon prima 6S aan, en de buggy is ook duurzaam en een goede basher
Dus gewoon lekker knallen met een 5 of 6S er in is geen probleem, dat doen zoveel mensen.

Met de stock gearing kan je er gewoon direct een 6S in leggen en dan ben je nog niet eens zo zwaar gegeared want stock is die undergeared.
Als je maar de ruimte hebt
Have fun

Hey Rolf dat onderdeel wat je post op de vorige pagina vind ik ook wel cool.
De shocktower beschermers die op deze auto zitten zijn zowieso geniaal.

Er passen wel meer delen van de Apache..
Als je nog dikkere front arms wilt:

2e4zyfd.jpg

Zelf nog nooit een setje gebroken maargoed
Grts

Serieuze vooram die ge daar vast hebt :).

Heb wel al eens een gebroken voorarm van de vorza gezien (nooit zelf gehad), maar die gast kreeg alles kapot :).
Wel veel gebroken stuurhubs gezien, zowel bij vorza als bij de HB D8.

Maar dat zijn dingen die cheap zijn en makkelijk te vervangen.

Back