HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Miss een tip voor het solderen van ec5. Het allermakkelijkste is om er een gasbrander op te houden ipv een soldeerbout, dit werkt het makkelijkste en de verbinding wordt dan perfect :).

Of gewoon een soldeerbout die groot genoeg is. ;) Ik soldeer zelf de connectoren met een 50W of 80W soldeerbout, wil met beide prima.
Maar als je een te kleine bout neemt, koelt de bout te veel af als die de connector aan raakt (die neemt vrij snel veel warmte op.) en kun je niet fatsoenlijk solderen.
Met een grote bout geen probleem. :)

ps: vertin de connector en de kabel eerst los van elkaar, dan houd ze tegen elkaar op de goede positie, en druk de kabel er in met de soldeerbout. Krijg je een perfecte (massieve) verbinding. Heb op die manier al m'n modellen inmiddels voorzien van trx connectoren. (en die van m'n kameraad) heb tot nu toe nog nooit een connector een 2e keer hoeven te solderen. :mrgreen:

hierbij foto's van de Wide Vorza ombouw!

op de foto's staat hij met een truggy kap, maar deze gebruik ik niet voor te rijden, vind ik wat te spijtig =D

het leuke hieraan is dat je met truggy wielen kan rijden, hier staat hij op wieltjes van conrad (ansmann), zijn zeer leuk voor te driften, maar met 6s vliegen ze in stukken van elkaar!

met de truggy wielen heb je ongelooflijke grip offroad, en door de verlengde bruggen, krijg je hem niet op z'n kop...

img2837i.jpg

img2835fl.jpg

img2836w.jpg

de hogere shocktower + langere shocks:

img2833lf.jpg

img2831e.jpg

Welke diff olie gebruiken jullie in de vorza?

Ik rij vooral off road circuit met jumps.

Ik heb dus geen bennul welke diff olie waarvoor dient...

Misschien een link naar een pagina met info?

Ziet goed uit!!!

Die buddy is wel naais.

Vanwaar haal je die?

dat is eigen een blanco truggy kap, maar dan door de vorige eigenaar blauw gespoten...

in het echt als je hem zo ziet rijden, dat is pas vet!
hij gaat vele beter over bultjes, en ongelijk terrein enz

Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met deze hobby. Nu inmiddels 1.5 jaar.
Het was een uit de hand gelopen hobby en ik kocht in een korte tijd eigenlijk bijna alles wat ik mooi vond. Zo had ik een Savage Flux, E-revo 1/16, TT-01, Trophy 4.6 Truggy, Rustler, Traxxas Rally, Vorza flux, TA05, Hpi RS4.

Tot ik er eigenlijk geen zin meer in had. In een rap tempo verkocht ik mijn spullen. Nu was het ook zo dat je hier in Vleuten ook niet echt een plek had om te racen. Uiteindelijk nog maar een paar auto's over tot ik WesleyRoy van dit forum heb ontmoet.

Wesley heeft mij zoveel motivatie gegeven om weer de hobby op te starter dat ik er weer superveel zin in heeft. Wesley heeft mij al eerder geholpen om mijn accu's te solderen en vandaag heeft hij mijn Vorza Flux weer helemaal klaar gemaakt, shocks gevuld en diffs gevuld.

Bij deze wil ik heb hier openlijk bedanken dat hij mij weer de motivatie heeft kunnen geven om weer verder te gaan met deze hobby. Ik kan niet wachten om weer te racen dit weekend.

Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen met deze hobby. Nu inmiddels 1.5 jaar.
Het was een uit de hand gelopen hobby en ik kocht in een korte tijd eigenlijk bijna alles wat ik mooi vond. Zo had ik een Savage Flux, E-revo 1/16, TT-01, Trophy 4.6 Truggy, Rustler, Traxxas Rally, Vorza flux, TA05, Hpi RS4.

Tot ik er eigenlijk geen zin meer in had. In een rap tempo verkocht ik mijn spullen. Nu was het ook zo dat je hier in Vleuten ook niet echt een plek had om te racen. Uiteindelijk nog maar een paar auto's over tot ik WesleyRoy van dit forum heb ontmoet.

Wesley heeft mij zoveel motivatie gegeven om weer de hobby op te starter dat ik er weer superveel zin in heeft. Wesley heeft mij al eerder geholpen om mijn accu's te solderen en vandaag heeft hij mijn Vorza Flux weer helemaal klaar gemaakt, shocks gevuld en diffs gevuld.

Bij deze wil ik heb hier openlijk bedanken dat hij mij weer de motivatie heeft kunnen geven om weer verder te gaan met deze hobby. Ik kan niet wachten om weer te racen dit weekend.

aardig rijtje met rc's en ik dacht dat ik gek was geworden met de mijne

oja dat Wesley verhaal : das gewoon super dat dit soort mensen bereid zijn om een ander te helpen (tegenwoordig alles bij veel mensen ikke ikke ikke en nog is ......)
dus zuinig zijn op dat soort mensen die nog klaar staan en open voor anderen.
EN
veel fun dit weekend met racen + bashen + fun = SuperB

Hey Aestiva, leuk dat ik je gemotiveerd heb om vooral te blijven racen/bashen. Vond het leuk om je Vorza onderhanden te nemen.

Hier nog wat foto's. (ook meteen handig wanneer je voor het laatst je diffs etc. hebt gevuld, makkelijk terug te vinden in het topic).

Accutray, regelaar, motor losgeschroefd om alles schoon te maken en na te lopen.

Staat van de assen en outdrives gecontroleerd.

Hier en daar met wat poetswerk geprobeerd het aanwezige roest te camoufleren. :p

%255BUNSET%255D.jpg

Regelaar ondersteboven gehouden en goed uitgeschud, er zat veel zand/steentjes etc. in.

%255BUNSET%255D.jpg

Achterkant en voorkant er totaal afgehaald, diffs gevuld en lagers gesmeerd.

Voor... (helaas geen foto van na de behandeling ;-) )

%255BUNSET%255D.jpg

Diffs gevuld met 8000 10000 5000 diffolie van XRAY.

Dempers gevuld met 500 cst rondom (ongeveer 37wt)..

Het standaardspul (100000cst) waar het middendiff mee gevuld was was erg dik en lastig eruit te krijgen, heb daar geloof ik een halve bus remmenreiniger op leeggespoten.

Achterste en voorste diffs zagen er redelijk leeg uit.

:xmas:

Hallo mooie berichten iedereen :)
Ben blij dat het mooi is uitgepakt JC VD veel plezier
Heb ook wel veel van mn grootste rc lol gehad met een wide vorza, super stabiel en leuk driften onroad, en dan voor offroad truggy banden er onder en dan kom je echt overal bruut door, gewoon op dezelfde vertanding gaat perfect
Als het goed is is het de D8 buggy proline bulldog body partnr 3327 kleur tamiya ps-3 vind het ook een heel mooi body en past als gegoten op de vorza
En wesley aestiva veel plezier daar zit aardig wat roest op op die foto maar dat maakt opzich niet uit toch :p
Grts

Back