HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

HPI Vorza van de boekenkastplank naar de weg

Hey luitjes,
mijn HPI Vorza heeft even een lange time-out gehad, aangezien ik de laatste tijd nogal druk bezig ben met crawlers en scalers. Maar wil mijn Vorza nu weer nieuw leven in blazen, met nieuwe electronica.

Savox 1256 servo besteld en een nieuwe body en de rest komt stapje voor stapje nog wel.

Wellicht wordt het nu meer een onroad race-monster met Sweep wielen/banden en hogere vertanding.

Het kale Vorza roller-chassis.
20140718_191531.jpg

dikke sweep wielen/banden
20140718_191541.jpg

experiment met plastidip (oude body)
RTsTdUU0sHTTQkGb360lc_HYxdKmAEZ1fCaO8F0mVd8=w732-h549-no

20140718_200831.jpg

20140718_200848.jpg

Uiteindelijk wil ik er weer een originele HPI Tork/Blur combi voor kopen.

Ik heb een hpi regelaar en motor van iemand op het forum overgenomen. Dat zal een dezer dagen binnen zijn. Maar moet nog wachten op mijn servo, spektrum voltage booster (voor de sterke servo) en moet nog ergens een aluminium stuurarmpje vandaan toveren.

Mooi effect zo met die plasti-dip . Matzwart is altijd goed. Heb je dat echt gedipt of gegoten ? Mooi klein blauw detail zo langs de ramen.
Ik ben wel benieuwd of dat een beetje blijft zitten als je hem schoonmaakt na lekker raggen door de modder, al denk ik niet dat hij zo vies zal worden gezien je banden keuze.

En ga je de komende body ook aan de buitenkant spuiten om het matte effect te krijgen of wordt die gewoon aan de binnenkant van de kap gespoten?

Ik heb trouwens de ACE 1015 zowel voor mijn Erevo als Vorza. Bevalt echt super en je hebt geen spektrum upgrade ofzo nodig.

Aestiva! Ik ga dinsdag mijn best doen om 's middags al op de baan van RACO te zijn wellicht wel leuk om met z'n drieën weer te rijden?

Hey Ivar,
mijn body van mijn Vorza is nu klaar, alleen heb mijn nieuwe HPI Blur & Tork combo nog niet binnen, evenals mijn Savox servo dus rijden zit er nog even niet in.

Uiteindelijk is het toch weer een body geworden met verschillende kleuren ipv geheel zwart. Desondanks is het vrij subtiel gebleven en is het geen drukke mengelmoes van kleuren geworden.

Heb Tamiya spuitbusjes gebruikt (zoals bij al mijn body's), Gunmetal gray, Anodized aluminium blue, pink voor de raamrandjes, en transculent pink voor de ramen.

En toch nog wat Vorza stickers erop anders was het helemaal zo'n grijze muis.

Er zitten nu Sweep onroadbanden onder, maar zal ook wel weer offroad gaan rijden ermee en uiteindelijk hoop ik ook weer af en toe bij Raco te kunnen rijden. Ik heb echter ook een nieuwe F104 F1 chassis besteld om af en toe bij RC_Paradise te gaan rijden dus krijg het nog druk.

20140726_150947.jpg

de lichtblauw aluminium anodized kleur is best een listig klusje om te spuiten, je moet een paar lichte lagen spuiten (welke je haast niet ziet) en daarna zwart erachter spuiten en dan maar hopen dat je het blauw genoeg dekkend gespoten hebt. Vervolgens springt het er dan echt uit alsof het dus aluminium is.

20140726_150958.jpg

20140726_151010.jpg

20140726_151030.jpg

20140726_151054.jpg

20140726_151114.jpg

20140726_151132.jpg

20140726_151151.jpg

Iemand trouwens ervaring met die goedkope Reely 1/8 banden/velgen.

237722_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

Beetje een kopie van de Proline Badlands alleen voor de prijs van 1 setje badlands, dan een complete set rondom + velgen. Het gaat mij er vooral om dat die velgen goed passen, ooit eens een setje onroadbanden/velgen gehad welke niet lekker vast te draaien waren omdat ze anders aanliepen op de hubs.

Hier nog een oude foto van mijn Vorza met Badlands. Ik heb die banden echter niet meer.
2012-07-25%252014.52.06.jpg

Zou iemand mij de lengte van de achterste draagarmen kunnen geven? Gemeten van het hart van de binnenste hinge pin naar hard van de buitenste hinge pin.

Ik heb nammelijk de hinge pin houders van de vorza gekocht om te gebruiken op mij trophy truggy, maar de achterste zijn veel breder als orgineel (voor is wel goed). Nu ben ik dus op zoek naar kortere draagarmen zodat ik mijn eigen dog bones kan houden.

*** Edit **

Ik heb het al gevonden wat ik zocht, moet de armen van een D8T hebben.

Laatst bewerkt:
Back