Zo, vandaag de eerste outing van de F103,6. Ik was niet erg vroeg in Vianen, ik kon meteen aan de slag want de baan lag al. Ik ging eerst de baan op met de Ride banden, zonder smering. Dat reed niet lekker. Een paar rondjes, maar veel te veel overstuur. Dus even wat anders proberen. Ik had weinig vertrouwen in de Tamiya banden, maar toch even geprobeerd. Mijn gebrek aan vertrouwen was terecht, nog slechter dan de Rides. Voor de volgende rit heb ik de Rides achter gesmeerd, voor niet. Dat gaat al een stuk beter. Ik verander de rijhoogte, en ik ga naar zwaardere veren aan de voorkant. De sturing zet ik op advies van Tazman een stuk minder agressief door de stuurarmen achterop de fusees te zetten, niet op het binnenste gaatje. Ook op zijn advies zet ik een dif een stuk minder strak. Inmiddels is het druk geworden en we rijden in heats, tussen de heats kan ik sleutelen. Steeds maar één wijziging per keer, en dan lekker rijden. Het gaat steeds beter, en ik krijg ook meer vertrouwen in de auto.
Uiteindelijk smeer ik achter de hele band, en voor de buitenste helft. De vering is voor hard, achter ongewijzigd. Misschien dat ik carbon bodem of een lang bovendek (als dat past met een F104 voorwielophanging) ga proberen. Wie weet wat het brengt. Met de Carson Cup Machine kom ik enigszins mee met de brushless jongens, althans op de korte binnenbaan. Ik denk dat ik het voor Sittard en Vianen zo laat, ondertussen spaar voor de brushless motor en regelaar.
Al met al een erg leuke ochtend, veel tips van aardige mederijders. En de auto rijdt goed, ik leer ermee rijden. Het valt me mee na het M-06 avontuur.
Hugo