Ik ben op de beurs in dortmund geweest, hoe is het jullie bevallen?

Vandaag geweest en ik moet zeggen: ons weer kostelijk geamusserd en gekocht wat we gepland hadden. ( voor schepen en trucks )
Dit zelfs met een behoorlijk prijsverschil waardoor import uit hongkong niet loont.
Ja idd waren er een stuk minder vlliegtuigen maar de schepen weer eens van een andere opzet, veel heli's en auto's.

Tis en blijft een leuk dagje hobby en waarschijnlijk sta ik er volgend jaar weer als standhouder, zes dagen pure pret :evil:

André

Hal 4 stond altijd vol met vliegspullen ik heb zaken gezien die niet op een modelbouw-
beurs thuis horen.
Stand met stiften , Stand met een soort graskantenknipper , stand met rekverband ,
stand met heel veel recordable cd/dvd`s. enz.enz.
Natuurlijk willen ze de plekken opvullen,nu nog toilet artikellen en Gsm`s en je hebt het
idee van Beverwijk waar het nu ook stikt van de auto`s en de Helicopters.

Vandaag geweest en ik moet zeggen ook deze beurs was nog minder als vorig jaar Veel minder stand dan vorig jaar zeker kwa modelvliegtuigen
ik heb dit jaar baar weinig gekocht 4 x lipo pakketen (moest nog goed zoeken)die ik toch nog nodig had + wat lijm en wat klein spul
de rest bestel ik wel via internet.
Ook dit jaar waren ook een hoop oude arf bouwdozen.

Mijn vader heeft nog een Carson Eurofighter met twee impellers er in gekocht(deze zal ik wel moeten invliegen)

Als ze zo doorgaan met steeds meer rc auto's en race/vlieg ruimtes enz in hal4(modelviegtuigen)
dan kan over een paar jaar op een nederlandse beurs nog meer modelvliegtuigen zien dan op heel hal4
begrijp me niet verkeerd ik heb niks tegen rc auto's enz(ik heb zelf ook gehad)
Alleen wordt het aantal steeds groter in de modelvliegtuigen(hal4)en deze hal is toch jaren lang de hal van modelvliegtuigen.

hier zijn nog een paar foto's
Intermodellbau 2009 pictures by Modelairplane - Photobucket

DSCF0081.jpg

DSCF0075.jpg

DSCF0091.jpg

Ik ga samen met Airbus morgen.
Ik ben nog nooit op die beurs geweest, voor mij is het dus de 1e keer.

We gaan daar wel naartoe met een doel, we willen een kistje van +- 1m span kopen, voor electro :) liefst een jet.

Electronica haal ik wel uit hongkong, weet ongeveer wat het daar kost, dus als het in duitsland toevallig goedkoper is, kan ik dat daar ook mee nemen.

Verder wil ik gaan kijken voor wat van MPX. Is de funcopter daar ook te koop? of alleen te bekijken? Vind het wel een interessante heli namelijk :)

Ben gister geweest maar vond het zwaar tegenvallen in hal 4 wat betreft het vlieg gebeuren.

Vorig jaar was het minder maar dit jaar zijn er weer meer winkeliers weg gebleven, dit is dus voor mij het laatste jaar.

Internet bied meer mogelijkheden voortaan als de beurs in Dortmund en nieuwwigheden kun beter naar Sinsheim gaan volgend jaar ergens anders!!!, en daar staan de stands van vroeger die daar voorheen in Dortmund stonden

Nog iets wat niemand genoemd heeft, iig woensdag maar ik gok alle dagen, was Donatas ook z'n rondjes aan het vliegen. Dan heb je het toch over een van de allerbeste piloten ter wereld. Zal vast niemand opgevallen zijn..:(

Ben woensdag geweest, voor het eerst trouwens. Pijn aan m'n voeten van het rond struinen (mij viel dus niet echt op dat het "klein en weinig" was). 8 hallen ram vol. Tja hoe groot moet het zijn denk ik dan......

Prachtige stoommachines gezien! Die kant en klaar dingen die je in de winkel kunt kopen lijken ineens te verbleken bij dat soort modellen (zoals een 1:2 mercedes, de eerste ooit gebouwd). Tja allemaal kunstwerkjes waren jaren werk in hebben gezeten.

3 euro voor een plastic beker bier was het enige wat me echt niet beviel :)

Inderdaad ook veel speelgoed, maar ook ik betrap me erop dat effe 100 euro uitgeven toch een stuk makkelijker gaat dan effe 1000 euro ophoesten voor, inderdaad, een stukje speelgoed (hoe mooi en moeilijk ook gemaakt).

Ook nog effe bij de proxxon stand (en die andere met die rooie draaibankjes, unimat volgens mij). Wat een rotzooi is dat. Ik kende de dingen alleen van internet en dan ziet e.e.a. er toch imposant uit. In werkelijkheid zijn ze 2 pakken koffie groot en maken het geluid van een kruimeldief.

Toch nog maar effe doorsparen.....

Alleen voor de kleintjes een vlieger gekocht (van een nederlander) en een zeilbootje (ook een nederlander) en een raketje die je 400mtr de lucht in kunt gassen (50 euries kwijt bij elkaar). Duurste was de drank, bij de lokale supermarkt om de hoek hadden ze flessen ouzo voor 5 euries (zit je hier al snel op 15 euro voor). Als de beurs je dan echt niet bevalt kan je het bitter in ieder geval goed weg spoelen :mrgreen:

Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen. Verkeer was inderdaad een zooi, de hele weg vanaf Venlo is zo ongeveer baustelle.

1 ding viel me wel echt op, ik heb zelden zo'n grote groep nerds bij elkaar gezien :hammer:

Ben woensdag geweest, voor het eerst trouwens. Pijn aan m'n voeten van het rond struinen (mij viel dus niet echt op dat het "klein en weinig" was). 8 hallen ram vol. Tja hoe groot moet het zijn denk ik dan......

Prachtige stoommachines gezien! Die kant en klaar dingen die je in de winkel kunt kopen lijken ineens te verbleken bij dat soort modellen (zoals een 1:2 mercedes, de eerste ooit gebouwd). Tja allemaal kunstwerkjes waren jaren werk in hebben gezeten.

3 euro voor een plastic beker bier was het enige wat me echt niet beviel :)

Inderdaad ook veel speelgoed, maar ook ik betrap me erop dat effe 100 euro uitgeven toch een stuk makkelijker gaat dan effe 1000 euro ophoesten voor, inderdaad, een stukje speelgoed (hoe mooi en moeilijk ook gemaakt).

Ook nog effe bij de proxxon stand (en die andere met die rooie draaibankjes, unimat volgens mij). Wat een rotzooi is dat. Ik kende de dingen alleen van internet en dan ziet e.e.a. er toch imposant uit. In werkelijkheid zijn ze 2 pakken koffie groot en maken het geluid van een kruimeldief.

Toch nog maar effe doorsparen.....

Alleen voor de kleintjes een vlieger gekocht (van een nederlander) en een zeilbootje (ook een nederlander) en een raketje die je 400mtr de lucht in kunt gassen (50 euries kwijt bij elkaar). Duurste was de drank, bij de lokale supermarkt om de hoek hadden ze flessen ouzo voor 5 euries (zit je hier al snel op 15 euro voor). Als de beurs je dan echt niet bevalt kan je het bitter in ieder geval goed weg spoelen :mrgreen:

Voor herhaling vatbaar zou ik zeggen. Verkeer was inderdaad een zooi, de hele weg vanaf Venlo is zo ongeveer baustelle.

1 ding viel me wel echt op, ik heb zelden zo'n grote groep nerds bij elkaar gezien :hammer:

We hebben het hier door de meeste niet over de gehele beurs maar het meest over hal 4 de vlietuighal, daar is een complete leegloop aan de gang.
ik heb er zelfs een stand gezien die gras trimmers verkocht is van de pot gerukt om deze daar neer te zetten, en ja er zal wel weer reactie op komen dat is voor het vliegveld onderhoud, daar gaan we wel ergens anders voor kijken.
Ze zetten er alles neer om maar geld te beuren en vooral die heli winkels dat was helemaal te gek en daarbij ook nog de verkoop van autootjes als die weg waren stond er helemaal niets meer :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Woensdag geweest, erg rustig.
Ben de tel kwijt geraakt, misschien wel 10 stands met kabeltjes etc (en de goeie Lipo aansluitingen voor mijn Hyperion lader had nóg niemand, getverrrrr)
Staufenbiel wel mooie rug-draagzakken voor modellen als je naar de hang gaat, daar 2 van gekocht voor 55 euri pst.
Toch 2 leuke scores gemaakt:
Een Easy Glider (zwever versie) incl 4 servo voor 69 euri.
Een Calmato laagdekker, motor, ontvanger en 4 servo's ingebouwd, cheepo Futaba zender erbij, alles bij elkaar 159 joero....

Diverse stands waar autootjes etc verkocht werden (Yukh!) gaf aan dat er open plaatsen waren. Geen grote zwevers, geen jets.
2010 ga ik beperken tot Sinsheim (ehhh wordt Karlsruhe) en de JetPower.

Baaibaai Dordtmund, ikke nie wieder!

hallo
ook ik ben er geweest voor de 5e keer,
maar vond het nu erg tegenvallen qua aanbiedingen en dan
voornamelijk de tamiya kits en parts,
de 1:8 truckers baan er reed maar 1 tractor en
1 luchthavenbrandweerwagen rond,
overige leden hebben de hele middag als ik er voorbij liep niet gereden maar wel met elkaar zitten kletsen,
er stonden in totaal dan ook maar iets van 20 modellen op een rij,
de rc tanks daar hebben ze even mee gereden en herrie gemaakt,
neen dat was geen geslaagde show gedeelte vind ik,
een vriend van me was mee en die heeft ook aardig zn centen in zn zak kunnen houden net als ik,
wel een 3 kanaals stuurwielzendertje gekocht bij conrad 30 euries,
dus mocht je er heen gaan en dat willen hebben??!!!
maar de prijzen verschilden wel erg,
bruder modeltruckcabine bij de bruderstand 10 euries,
en bij een paar truckmodelverkopers 20/25 euries,
kijk dat scheelt toch alweer het intree 11 euries en een pintje!!!!!
maar als je voor het eerst naar een modelbeurs gaat is het wel grooot,
maar voor de vlieger en treinenmannen is het een leuke beurs,
ik modeltrucker vond het nu dus minnetjes,ook voor de autoos,
maar veel plezier voor die nog gaan,
mvg markioo

ben net terug van de beurs
ik heb genoten ,weer te veel geld uitgegeven ,en weer leuk bijgekletst met mijn leveranciers
volgend jaar maar weer

remke

Back