indoor electro LB

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 17 nov 2006.

  1. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Het nieuwe in door LB model Van Salvatore Barile. Dit model is een afgeleide van de Superstar shockflyer waar Sal al enkele weken de sporthal van Zutendaal "onveilig" maakt. Dit nieuwe model vliegt vele malen beter en ziet er ook nog eens vele malen beter uit.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Zelfs het schilderwerk is helemaal correct gedaan door Salvatore.


    Ik ga nu ook aan de slag om een leuk model met profiel vleugel en een volle romp te maken.
     
  2. Niek

    Niek Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.772
    Locatie:
    Almere
    Het moest natuurlijk wat meer profiel hebben he ;)
     
  3. barile s

    barile s

    Lid geworden:
    6 feb 2007
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Genk Belgie
    Dit is het eerste indoor model die ik bouw met een profiel.Ik durfde niet direkt een dikker frofiel nemen omdat ik bang was dat er teveel turbulentie onstond.Het zit namelijk zo dat wanneer je figuren vliegt,er tubulentie ontstaat achter je model,wanneer
    men buiten vliegt,wordt deze weggeblazen door de wind,maar in een zaal dus niet.Bij de eerste (vb looping) merk je het niet,maar bij de tweede en derde kan je model aardig heen en weer geschut worden.Je kan natuurlijk ook een stapje achteruit doen om uit de tubulentie te raken,maar dat komt je figuren niet ten goede.Ik heb nu wel ondervonden
    dat de turbulentie niet echt groter is,dus zal ik bij mijn volgende model een iets dikker profiel proberen.
     
  4. TC01

    TC01 The First Aviators

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    2.738
    effe een oud draadje ophalen, alleen jammer dat alle foto's verdwenen zijn. Nu moet ik nog alles weer opnieuw gaan uitzoeken...
     
  5. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest

    Heeft iemand een duidelijke bouwbeschrijving met veel foto's van een indoor LB model?
    In dit topic zijn helaas de foto's verdwenen....
    En waar kan ik een timertje kopen?
     
  6. hmeijdam

    hmeijdam

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.599
    Locatie:
    Barneveld
    Een timertje kan ik je aan helpen. Hier zijn de details
     
  7. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.414
    Locatie:
    Velserbroek
    Eventueel kan ik de GeeBee frezen
     
  8. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik heb al wat stukken depron waar ik aan begonnen ben. (lag al 10 jaar op de plank)
    Het gaat mij vooral om foto's van de tuimelaar, afmetingen en plaats en waar de leadouts naar toe gaan.


    20200405_142123.jpg
     
  9. TC01

    TC01 The First Aviators

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    2.738
    ik heb altijd standaard shockflyers gebruikt. Die maten voor de hevels en zo is gewoon standaard 1/2 a hevels van cox. Ik was ook hier terug gekomen om te kijken waar ik die vroeger geplaatst had, maar ben privé ook al die foto's kwijt zover ik weet.
     
  10. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest
    Heb je alles gewoon recht en symmetrisch gebouwd?

    Motor nog extra naar rechts en het rudder??
     
  11. TC01

    TC01 The First Aviators

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    2.738
    alles recht en symmetrisch, wel motor en richtingsroer naar buiten voor meer lijntrek.
     
  12. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest
  13. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest
  14. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest
  15. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest
    20200413_200142.jpg 20200413_205731.jpg
     
    HansH vindt dit leuk.
  16. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest
  17. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    564
    Vergeet je het tiplood niet?
     
  18. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest
    Nee dat vergeet ik niet!
    Maar ik vroeg me af hoe veel gram er op zou moeten...
     
  19. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg The First Aviators

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    Oegstgeest
    tip weight.JPG

    Geebee.JPG

    Geebee 2.JPG

    geebee3.JPG

    geebee4.JPG

    geebee5.JPG


    12 Gram tiplood!

    Kan iemand mij uitleggen waarom het INDOOR GEEBEE R3 model van Igor 4° down thrust heeft?
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2020
  20. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.414
    Locatie:
    Velserbroek
    ben geen aerodynamisch expert, maar de downtrust zorgt voor de invalshoek van de vleugel.
    De platte plaat geeft alleen lift als ie onder een hoek(je) door de lucht gaat.
    beetje hetzelfde idee als op de oude vliegende schijf of het vliegende tapijt (simprop) of de Hanno Pretner Delta (Stratos)

    Let trouwens ook op de hoek van de lead-out t.o.v. de tuimelaar, de romp vliegt behoorlijk slippend door de lucht....
     

Deel Deze Pagina