Hééé Roelof... Gaan we Ron van Sommeren achterna?
Onze man met de linkjes? (Geintje)
Zeker geen dooddoen linkjes zonder enige uitleg of standaard posts uit een persoonlijke database te veel onnodige info en zeker niet met een routeplan hoe bij de bewuste pagina te komen. Als ik alleen een link plaats is het een directe link met de juiste info. Als de info makkelijk op een forum te zoeken is wil ik nog wel eens het zo schrijven: You can find all the info here. Altijd leuk als ze boos terug komen en aangeven dat ze dat niet zochten. Zegt al genoeg over de wil van de persoon.
1) Als iemand eerlijk zegt dat hij nieuw is in de materie, wil ik 'm helpen tot ik er dood bij neerval.
Ik ben ook niet te beroerd om te helpen maar als de vraag kortaf is (bv wat moet ik kopen?) komt mijn 1e vraag wat de persoon al zelf uitgezocht heeft en wat de wensen zijn.
2) Als iemand om raad vraagt en mijn advies in de wind slaat en iemands anders advies volgt: even goeie vrienden. Het is slechts een advies van mij, mijn mening, mijn schamele ervaring van 40 jaar modelbouw. Ik heb de wijsheid niet in pacht en uiteindelijk is het ZIJN model, zijn zender, ontvanger, motor, whatever. Ik geef slechts weer wat mijn ervaringen zijn. En dat zeg ik hem/haar dan ook en wens hem veel succes en een dikke bankrekening.
Ik heb geen hekel aan een ander zijn advies, als het advies maar juist is maar zie nu bv de postgeschiedenis van Gerrie's rc's en zie dat ik zijn adviezen heel veel heb moeten tegenspreken. Ik snap dat de persoon enthausiast is maar door gebrek aan kennis en ervaring zit hij er vaak goed naast. Je wilt dan ook niet dat een vraagsteller verkeerde dingen aanneemt.
3) Wanneer iemand begint te schelden is het meteen 'over en uit'. Gelukkig komt dat bij scheepsbouwers niet zo gek vaak voor, maar heel soms... En die figuren vliegen dan met Mach 3 op mijn negeerlijst.
Ik ben heel nuchter met dat soort figuren en wijs ze beleeft op hun laksheid, domheid en onbeschoftheid. Werkt voor mij best bevredigend, zeker als ze nog bozer erop terug reageren. En het helpt mee in het veroorzaken van een ban van de onbeschofte persoon.