jeroen1987's heli beslommeringen

.. bedankt voor de reacties wat lipos aan gaat,
de prijs voor goede kwaliteit gaat toch niet zo veer uit elkaar,
denk dus wel, dat ik toch voor die paar €'s bij Gens blijf, bedankt allen !!

Als het gaat.. ga eens langs bij Corrien op dit forum.
of maak een babbeltje met hem.
Die kreeg per jaar vele servo's toegestuurt met ompolingsproblemen.
of zenders. jarenlang servicedesk geweest (of is, weet ff niet hoe dat gegaan is)

Voor de Vbar zou je even contact op kunnen nemen met mikado..
dacht dat de vbar zelf intern wel beveiligd was.
De printplaten van de servo's weet ik natuurlijk niet.
misschien is het met 1 klein dingetje opgelost, en heb je vrij dure servo's bespaart.
heb wel s begrepen dat bij veel electronica maar 1 dingetje doorfikt bij ompolen. alleen de vraag of dat hier ook zo is.

Punt bij ompolen schijnt te zijn dat 1 dingetje op zn flikker krijgt, smelt, en daardoor de + en - aan zichzelf koppelt. dus dikke kortsluit stroom.
vraag is of men een niet belangrijk dingetje voor het belangrijke dingetje heeft gezet bij het ontwerpen :D

Altijd klotedingen dit..

God Jeroen dat suckt.. weet niet zoveel van elektronica maar wat student zegt klopt denk ik wel.. van een esc weet ik dat het onmiddellijk game over is.. feit dat je gesmolten bedrading hebt gehad is natuurlijk geen goed teken, wilt zeggen dat je op korte tijd heel hoge stromen gehad hebt..

maar de V bar zou toch tegen ompoling beschermd moeten zijn hoop ik..

en de servo's missch is openmaken en is heel goed kijken nr de elektronica en een snuffeltest doen met je neus.. en aan de servotester hangen als je er 1 hebt..

als de tail dood is is dat helaas wel geen goed signaal wat betreft de swash servo's..

Dat was dus dat gevloekt dat ik tot hier hoorde, ik vroeg me al af van waar het kwam.. ;(

Maar ik oordeel zeker niet, iedereen maakt wel is fouten hé.. Onlangs lande ik en wat zag ik tijdens men landing.. dat men battery straps gewoon los hingen.. vergeten aan te trekken..

Je bent wat aan het praten en zegt nu ga ik vliegen en maakt dan een enorme blunder hé.. heb acro zitten vliegen met een lipo die gewoon los in de canopy lag.. alle heligoden zijn me toen wel goed gezind geweest..

En ik denk dat als iedereen eerlijk is hij of zij ook al wel is geblunderd heeft met deze hobby.

Hopelijk valt er nog wat te redden anders gaat het een dure grap worden vrees ik.

Veel Succes en hou ons op de hoogte !!

Bedankt allen voor de reacties, zodra ik wat meer "vrije" tijd heb ga ik eens uitzoeken wat er nu precies kapot is en wat de mogelijkheden zijn.
Bedankt @Student voor deze waardevolle tip, houd ik mooi even in mijn achterhoofd.
Zodra ik wat meer weet lezen jullie dat hier[emoji5]

Ik baal ontzettend van deze domme blunder, maar helaas ook ik ben maar een mens...

En zoals ik altijd tegen anderen zeg geldt ook hier voor mij: keep your head up[emoji106]

Ik wil een servo tester aanschaffen, waar moet ik op letten bij deze aankoop?

Er zijn vrij goedkope op de markt welke erg simpel
zijn, maar ook wat duurdere...

euhm tja, qua kwaliteit durf ik je niet te zeggen.

maar ik heb gewoon zo'n cheap ass ding van de Hobbyking en doet wat t moet doen.

Servo's gaan op en neer, en heeft een automatisch programmatje dat ze zelf heen een weer gaan.

Ik heb er een batterij packje aan gehangen van 6v.

Oké dan ga ik die ook bestellen[emoji106]
Kost maar een paar euro..

Dan kan ik alle Servo's eens nalopen.
Ik ga zo ook maar mikado mailen, en dan hoop ik maar dat de Vstabi beveiligd is tegen deze (domme) acties [emoji5]

je hebt inderdaad systemen die bestand zijn tegen overspanning of sluiting, maar of de vbar dat ook heeft weet ik niet.
inderdaad even met mikado contact opnemen en dan heb je vlot antwoord en weet je waar je aan toe bent.

Altijd kaloote als dit soort dingen gebeuren, heb zelf eens de plus en min van een lipo met mekaar verbonden denkende dat ik die op de ecs aansloot.
Maar toen was ik al enkele uurtjes aan een stuk druk bezig met de hobby.

Hoop het beste voor je met de elekronika en om zeker te weten dat alles functioneerdt is om het te proberen, weet alleen niet of het spul een opdonder gehad heeft.

Ja het is zeker balen maar helaas niet meer terug te draaien.
Ik was ook al een aantal uren bezig met het om solderen van de stekkers... Ook nog iets grieperig.. Tsja foutje is dan zo gemaakt helaas.

Ik ga een service request indienden bij mikado, lijkt me zoiezo niet verkeerd dat ze de Vstabi gewoon nakijken voor deze überhaupt weer in het model gemonteerd word.
Servo tester is besteld!

ja of tijdens het 2 lipo's in serie aansluiten 1 lipo kortsluiten.. heb ik ook al zien gebeuren.. resultaat is meestal een serieuze vlam.. en een verbrand hand(en)

gelukkig zelf nog nooit gehad..

heb ook een cheap servotesteterje.. :)

controle van de V stab kan zeker geen kwaad, uiteindelijk is het zeeer belangrijk dat die niet gaat flippen tijdens de vlucht..

Haha, heb ik ook al gedaan, 2 lipo's domweg gekoppeld in plaats van een ESC er tussen te zetten. Dat ik flink schrikken met 2 6S lipo's... Licht, geluid en rook!

Servo's en V-bar wil je toch zeker van zijn dat ze in orde zijn. Zou ik niet zelf gaan repareren maar ergens laten doen.

Zo zat ik ook een keer met een MSH Brain unit.

De kontronik regelaar was uitgefikt in vlucht .. tja, zou ie het nog doen.

En hoe ga je dat testen dan he..

Eerst gewoon op tafel gelegd met servo's en alles eraan gehangen. Dat leek te werken, en dan de lucht in en hopen dat 't blijft werken.

Niet dus, op een metertje of 20 in de lucht valt in eens alles uit.
Dat werd dus autoroteren met een 360 size. Tijdens de val begon ineens alles weer op te starten en kon ik nog enigzins sturen en kwam de motor ook weer op toeren en had ik 'm nog net boven de grond.

Afijn, is het dan de FBL unit of je nieuwe kontronik regelaar....

Ik heb de kontronik eraf gegooid en een hobbywing platinum geplaatst, en vlieg nu nog steeds met die FBL unit rond.. zonder problemen.

Ik ga een service request indienden bij mikado, lijkt me zoiezo niet verkeerd dat ze de Vstabi gewoon nakijken voor deze überhaupt weer in het model gemonteerd word.
Servo tester is besteld!

Dat zou ik ook doen. Het zal jammer zijn als het tijdens een vlucht mis gaat ivm een defecte Vstabi.
Sterkte jonge ! Echt balen zoiets.

en als je iets niet vertrouwd.....NOOIT mee gaan vliegen,net zoals je je zelf niet lekker/grieperig/moe voelt.ook niet gaan fladderen met je heli.
S6 met controleren etc etc
hopen voor je dat het reuze meevalt en de schade kan repareren

Gr
Jeroen

zelf ook een keer gehad, was op het veld en iets klopte niet, maar omdat ik toch buiten was, nog een keer testen, had ik niet moeten doen, dduuuuus : de volgende keer naar huis en met rust naar kijken, en wat kapot is, is kapot !

het is heel heel zuur man, maar als de hele boel uit de hemel valt en alles is kapot, jammer X7 !

Succes jongen !

Groet
Uwe

en als je iets niet vertrouwd.....NOOIT mee gaan vliegen,net zoals je je zelf niet lekker/grieperig/moe voelt.ook niet gaan fladderen met je heli.
S6 met controleren etc etc
hopen voor je dat het reuze meevalt en de schade kan repareren

Gr
Jeroen

Als ik moe, niet lekker ben of iets in die trant dan ga ik absoluut niet vliegen, al beloofd het nog zo'n mooie vliegdag te worden.
Je reactie vermogen is in die gevallen veel lager waardoor je gevaarlijke situaties creëert.
Dat geldt ook voor het motorrijden, dat kan je enkel wanneer je fit bent.

Gelukkig heb ik nog mijn Trex 600 & 700, dus ik hoef me niet te vervelen in de tussentijd.
Ik ga eerst zorgen dat de X7 uitgerust is met betrouwbare componenten voordat deze de lucht in gaat.[emoji6]

Back