jeroen1987's heli beslommeringen

... het blijft een raar verhaal, dat je voor de mini v-Bar een 30 € upgrade doet,
en het niet werkt, maar met de ful-size wel, goed, is maar zo.

Mooi dat het werkt!

Maar hoe heb je het nu opgelost met de kabel en driver?
(kunnen andere er ook van leren)

Groeten
Arie

Ik heb in eerste instantie de "samengestelde USB apparaat" verwijderd zoals hieronder beschreven.

Heb je wel bij Universal Serial Bus-controller, de samengestelde USB apparaat verwijderd.
Hier onder geel gearceerd..

Bekijk bijlage 205871

Dit heeft ertoe geleid dat de foutmelding verdwenen was, maar dat was nog niet de volledige oplossing.
Vervolgens heb ik stap 2 zoals hieronder beschreven nogmaals uitgevoerd, dit was de uiteindelijke oplossing voor het
probleem.

Achteraf gezien stond dit keurig in een "read me" tekst bestandje welke bij de Vlink driver in de map staat.
Soms is het dus best handig deze te lezen[emoji4]

1) PL2303_Prolific_Driver_Installer_v1.5.0
First of all customer need to install this USB driver, just simply run this execute file and follow the instruction to complete the driver update.

2) VLink System32 and VLink System64
After install the USB driver successfully, second step is to install the vlink driver, there are 32bit and 64 bit available depends on windows system.
Please check the windwos system before the updating process, simply run the selected execute file and follow the instruction to complete the driver update.

3) After install both drivers the Vlink cable should work properly, if not please repeat second step.

4) Recommend to disable the windows automatic update because windows will update and erase the vlink cable driver.

5) Once windows updated the driver, step 2 will be require to reinstall the vlink driver.

... het blijft een raar verhaal, dat je voor de mini v-Bar een 30 € upgrade doet,
en het niet werkt, maar met de ful-size wel, goed, is maar zo.
Wij hadden exact hetzelfde probleem, dit omdat we bij hetzelfde bleven steken...
Dit heeft waarschijnlijk niet direct iets met de Vbar te maken, eerder met de communicatie tussen de Scorpion esc en de Vbar...

Probeer de esc te verbinden via de Vlink, kijk de settings even na.
Er vanuitgaande dat de Vbar verder goed is aangesloten moet het goed komen toch?

Wil dat echt niet, en kom je alsnog niet verder... Tsja dan heb ik eventueel nog een rpm sensor van hobbywing voor je in de aanbieding[emoji6] [emoji106]

Vandaag met de vrouw en kinderen een dagje op safari geweest in het safaripark de Beekse Bergen in Hilvarenbeek.

Mede dankzij het prachtige weer hebben we er echt van genoten vandaag...
En als kers op de slagroom werd ik nog verarst door een traumahelikopter die bij een naastgelegen ziekenhuis ging opstijgen. Na het opstijgen vloog hij eerst een stuk achterwaarts over ons heen, wat een luchtverplaatsing zeg!!!

Gaaf filmpje!

En als ik dat zo eens op mijn gemakje bekijk, weet ik weer waarom ik HH en FBL er totaal onnatuurlijk uit vind zien in een schaalheli....

Gaaf filmpje!

En als ik dat zo eens op mijn gemakje bekijk, weet ik weer waarom ik HH en FBL er totaal onnatuurlijk uit vind zien in een schaalheli....

Ja de beleving op dat moment was ook super vet!
Waarom zit er geen FBL unit op zo'n echte heli? Dan stijgen ze misschien ook wat "strakker" op[emoji6]

Zoals je misschien ook op de video ziet sta ik lijnrecht tegenover de uitlaat van een van de straalmotoren waardoor de verbrande kerosine goed te ruiken was!

Toen de heli recht boven ons hing was de luchtstroom zo gigantisch sterk dat de deuren van mijn auto dicht sloegen!
GEWELDIG TOCH!!

Maar wat verwacht je van een rotordiameter van ruim 10 meter haha!! Maar daarentegen draait de hoofdrotor met maar liefst 440rpm.

Als je er over nadenkt, dan draait dat best wel hard voor zo'n grote molen....

Voor diegene die het interesseren heb ik wat technische specificaties opgezocht van deze traumahelikopter [emoji6]

• Type: Eurocopter EC 135 (alle Nederlandse traumaheli’s zijn van dit model)
• Max. gewicht: 2835 kg
• Max. snelheid: 260 km/u
• Brandstof: kerosine, max. 710 liter
• Lengte: 12,16 meter
• Diameter rotor: 10,20 meter

Aandrijving
• 2 straalmotoren, leveren elk een continu vermogen van 562 SHP (Shaft Horse Power)
• De hoofdrotor draait met 440 toeren per minuut.

Het wordt aankomende week schijnbaar goed vlieg weer!! Ik heb alle voorbereidingen al weer getroffen, heli's gecontroleerd en alle accu's volgeladen.
Ik had bedacht om elke dag even na het werk wat te gaan vliegen, kan ik ook gelijk de Vbar governor uitproberen!
Wat hou ik van de lente/zomer[emoji6] [emoji41]

1517ff4bf0808425ca05cd0d5432ac73.jpg
ef0acb6d8a10f016a1961f15adbd9c08.jpg

Vandaag weer even lekker met de grote jongens buiten gespeeld[emoji4] [emoji6]
Het viel me alleen op dat de trex iets minder power "leek" te hebben..
Kan dit met het weer te maken hebben (andere temperaturen)??
Het was (voor mijn gevoel) merkbaar met een stevige climb out, ondanks dat ik deze heli zonder Gov vlieg is dit de eerste keer dat het me opviel.. Dit was overigens bij alle lipo packs het geval!

De X7 heb ik vandaag voor het eerst met gevlogen met de Vbar governor, dat is echt geweldig!!
Alleen stond de gain duidelijk te hoog!! De staart begon onder belasting te vibereren als een gek.

Hoi Jeroen.
Jij schreef dit:
• Type: Eurocopter EC 135 (alle Nederlandse traumaheli’s zijn van dit model)
• Max. gewicht: 2835 kg
• Max. snelheid: 260 km/u
• Brandstof: kerosine, max. 710 liter
• Lengte: 12,16 meter
• Diameter rotor: 10,20 meter
Aandrijving
• 2 straalmotoren, leveren elk een continu vermogen van 562 SHP (Shaft Horse Power)
• De hoofdrotor draait met 440 toeren per minuut.

Nou mis ik in dat rijtje wat de actieradius is van de heli.
Gisteren met een vliegmaat hadden we het erover hoe ver een beetje Heli nou zou kunnen vliegen?
Is dat 500 kilometer?
Het zal geen 100 zijn denk ik.
Vr Gr E

Nou mis ik in dat rijtje wat de actieradius is van de heli.
Gisteren met een vliegmaat hadden we het erover hoe ver een beetje Heli nou zou kunnen vliegen?
Is dat 500 kilometer?

Wiki zegt 635 km.....

Overigens zegt Wiki ook dat er twee turbines in zitten van ongeveer 620~630 pk, een kruissnelheid van net geen 260 km/u (254) en een max toegelaten snelheid van 287 km/u

de politie heli gebruikt rond 200 l per uur voor hoveren, dus max. 3 uren vliegen,
daar kan je maar uit kijken, hoe veer die vliegen kan, 600 km zou realistisch zijn, denk ik.

Vandaag een heerlijke middag gevlogen met Floris (@Sirolf), was weer gezellig!![emoji1]

Ik had Floris namelijk gevraagd of hij mij wilde helpen met het in/af-stellen van de trex 600N aangezien dit voor mij nog allemaal nieuw is.
Op de governor na is het allemaal gelukt (de rpm sensor moet iets verzet worden)
Ik heb een aantal tankjes leeg gevlogen, en ieder tankje is goed voor 15 minuten sticktime!!
Ik vind het geweldig mooi om met een nitro heli te vliegen[emoji1]

Vervolgens kwam Floris nog even in actie met zijn 600N, man man man wat een prestatie!! Helaas op het einde op een ongelukkig moment een motor fail waardoor een lichte crash niet meer te voorkomen was... Maar evengoed mooi gevlogen!

Vervolgens nog even met de 700er om het af te sluiten, Netjes Floris[emoji106] [emoji41]

Back