haha, theorie. Tof van je dat je ervan uitgaat dat ik zomaar wat theorietjes rondgooi.
Dit is helemaal geen theorie. Ik heb meerdere servo's die zo omgebouwd zijn.(oa in zeilboten) Nochmaals, die 5k is een indicatie, pin hier niet op vast want het is afhankelijk van servo tot servo.
Wat jij daar verteld over inpulsen klopt niet. Een potentiometer regelt geen inpuls. Het is een spanningsdeler die dus een analoog signaal geeft wat de positie van de arm is.
simpel gesteld, er staat bij wijze van voorbeeld over beide eindcontacten van de potentiometer 5 volt. Als de potmeter in het midden staat zal er dus op de sleper 2.5 volt tov de massa staan. staan (laat ons er even van uitgaan dan 1 vd 2 eindcontacten massa is)
Draai je de servo naar links, zal er bvb maar 2 volt opstaan. Dit is afhankelijk van de verhouding van de weerstand links en rechts. Als je aan beide kanten de weerstand vergroot, veranderd dus deze verhouding! Er zal dus minder spanning opstaan dan normaal het geval zou zijn.
De waarde waartussen de potmeter kan varieren veranderd ook, maar de waarde zelf niet!
ik besef dat dit vrij onduidelijk is, maar dit is het wel, ik probeer gewoon het princiepe van een spanningsdeler uit te leggen, en de beinvloeding ervan.
Niels (is trouwens niks dat ik zelf uitgevonden heb hoor)