K45-G2 flame out: Probleem of paranoia?

Tja, op FB had ook iemand het er al over dat het een afgepast gaatje was voor het 'ontluchten', maar dat gaatje is net zo groot als de inwendige aanzuig diameter van de aangesloten koppeling en dat noem ik niet echt afgepast, als er lucht bijkomt zuigt iwe dat meteen weg en voor de kleinere turbines waar de mini traps in gebruikt worden resulteert dat vaak in een flame out.

Tevens heeft Intairco bij het eerste geval gereageerd dat dat niet de bedoeling was en dat dat gaatje dicht hoort te zitten, ook iets wat blijkt uit het feit dat ik ook een mini trap heb gezien waarbij dat gaatje daadwerkelijk door Intairco was dicht gelijmd.

In de fuel filter schijnt het wel te horen dat gaat, en tot voor kort gebruikten ze dus dezelfde 'dop' voor 2 verschillende producten waarbij het bij de ene wel en de andere niet dicht hoeft dat gaatje.

Heb nu iets van 10 mini traps met een gaatje, nog geen reactie van INtairco, ook niet via FB waar in hun getagt zijn.

Ben dus benieuwd.

Ben nu ook wel door m`n nieuwe mini traps heen dus degene die nog terugkomen zal ik zelf afdichten en weer retourneren.

En wat je zegt klopt deels wel Arjan, maar naast de klunk beweegt ook alle brandstof in de tank en bij een duikvlucht blijft ook de brandstof achterin de tank zitten.
Dus voordat er echt lucht aangezogen wordt moet je tank wel heel erg leeg zijn.
 
Zit ie ondersteboven gemonteerd toevallig? Dan heb je er minder last van, aangezien het gleufje dan aan de onderkant zit...

Nee hij zit op zijn zeikant gemonteerd tussen de pomp en turbine.
Tussen de pomp en tank heb ik een 175ml zitten ook van intairco.

Rob.
 
Laatst bewerkt:
Er lijkt niet heel veel lucht in te zitten dit kan hij nog wel hebben waarschijnlijk.
Vind ze prachtig qua maat maar wel heel klein.
Ze zijn tot een turbine van 6kg geschikt.
Maar heb wel het idee dat een grotere meer lucht kan hebben dus minder risico geven.
Maar een hopper is ook een stuk dood gewicht natuurlijk en dat wil je niet teveel.
Of zit ik er helemaal naast.
En had zelf ook altijd wel wat lucht in de hopper ligt ook aan je manier van vliegen.
Mijn vliegmaatje zei altijd van pas op maak niet teveel duik vluchten in de laatste paar min van je vliegtijd.
Je hebt dan meer risico op lucht omdat je tank leeg raakt.

Klopt wat je zegt met duikvluchten zo rond het einde van je vlucht daarom heb ik er een
filt klunk in gezet.

Ik ga der vanuit dat het allemaal goed werkt en dat het allemaal goed getest is.

Wat betreft een extra filter daar zijn de meningen wel over verdeeld, en kwa gewicht zal het allemaal wel meevallen.
De mini weegt 30 gram ongeveer met fittings en heeft weinig invloed op een 2 meter kist.

Rob.
 
Laatst bewerkt:
Final Modellbau heeft de distributie van Intairco overgenomen en Dirk heeft de volgende reactie gegeven op mijn opmerking over de 'oude' mini-traps:
This hole was closed because really a few traps had the same problem, mostly when the customer opened / closed the traps a lot, and were not aligned correctly during closing, or small dirt particles opened the thread. The space between the thread was large enough to let some air through it. Therefor it was closed in the newer productions.

You can easily close the whole with any resistant glue to make it 100% secure working.
 
Final Modellbau heeft de distributie van Intairco overgenomen en Dirk heeft de volgende reactie gegeven op mijn opmerking over de 'oude' mini-traps:
Maar waarom een gaatje maken als hij geen nut heeft? Ik wil het nu weten ook :)
 
Zoals eerder al voorbij gekomen wordt hetzelfde onderdeel in een ander product als bypass gebruikt.
 
Back
Top