Kds-450s

Heb hier niet aangezeten. Was hiervoor goed. De gain wel hoger gezet, maar zlefde resultaat.

Mvg,

Werner

Ik heb ook 3 hyperion atlas ds11 servo's op de swash plate en op de staart een futaba S9257. Tot nu toe geen problemen gehad, ook niet bij snellere pitchveranderingen.

Ik heb inmiddels de spanning van de BEC gecontroleerd, deze zakt wel een klein beetje. Maar dit kan niet de oorzaak zijn.

Toch maar eens met de gain van de gyro bezig geweest. Als ik deze verhoog van 40 naar 60 reageert de staartrotor sneller.

Ik ga dit eens proberen met een proefvlucht. Het zou wel raar zijn als dit het probleem oplost. Hier is immers niets aan gewijzigd.

Wat ik wel verandert heb is het alu frame vervangen door een carbon frame. Kan een verandering van gewicht zoveel uitmaken? Een klein beetje zal het ongetwijfeld uitmaken.

Ik vind het op dit moment wat de winderig om hiermee te experimenteren, dus zal waarschijnlijk morgen de heli eens in een grote hal proberen.

Krijg nou wat$%#@%$#@%$

Het probleem met de staart bij het gas geven zit er ineens niet mee in!?
Waarom, geen idee. Het lijkt net zo snel verdwenen als het kwam......:confused:

Maar nu heb ik een ander probleem er voor in de plaats gekregen.
De staart 'wobbelt'. Soms direct en soms begint ie langzaam aan te 'wobbelen'.

Nou heb ik gelezen dat dit ook wel eens veroorzaakt kan worden door bladen die te vast zitten. Nou heb ik doorgaans de bladen inderdaad redelijk vast zitten. Kan dit het zijn of zijn er ook nog andere zaken die ik moet nakijken?

Mvg,

Werner

wobbelende staart is meestal een onbalans in de kop die niet gedemd wordt.

Dus bladen te strak
Headspeed te laag
Feathering shaft dempers te droog/stijf/strak..

Benno

Bladen zaten idd wel erg strak, wat losser gemaakt
Headspeed heb ik niet aan zitten prutsen en is redelijk hoog door hyperion accu's.
Feathering shaft dempers zij zgan, lijken ok.
Feathering shaft wel vervangen, heeft wel eens een klapper gemaakt.
Ook zat op een van de bladen een beschadiging, mischien dat dit ook een medeoorzaak kan zijn.

Morgen maar weer even proberen.

Werner

Maingear vervangen kds 450s

Hoi KDS piloten,
Kan iemand mij vertellen wat de beste manier is om de maingear te vervangen?
Per ongeluk idlle up aan laten staan,motor losgeslagen en maingear kapot.
Moet ik de hele mainshaft verwijderen en dergelijke?
Laat het me even weten wat de beste manier is.
Alvast bedankt,
Ronald:(

heel gemakkelijk, even de linkjes van de servo's naar de swashplate losnemen en evt de anti rotatie steun.
schroef onder uit de manigear draaien.
Nu kun je de hele kop en main shaft oplichten en de maingear er onder uit halen.

heel gemakkelijk, even de linkjes van de servo's naar de swashplate losnemen en evt de anti rotatie steun.
Nu kun je de hele kop en main shaft oplichten en de maingear er onder uit halen.
Oke bedankt voor de info,ga er gauw mee aan de gang.
Ronald.

Maingear kds vervangen.

Hoi,
Het was inderdaad zo gelukt,maar even gepiel om het gaatje te vinden en het onwijs kleine moertje er op te zetten,en dan moet je een beetje kippig zijn hahaha
gr,
Ronald.

Een stukje draadeind van dezelfde maat nemen, daar het moertje zover op draaien dat hij net blijft hangen en hem dan in de uitsparing van het tandwiel drukken.
Schroefje erin aan de andere kant, draadeindje losschroeven en het boutje vastzetten.
2 tellen werk.

Een stukje draadeind van dezelfde maat nemen, daar het moertje zover op draaien dat hij net blijft hangen en hem dan in de uitsparing van het tandwiel drukken.
Schroefje erin aan de andere kant, draadeindje losschroeven en het boutje vastzetten.
2 tellen werk.
Ik ken hem simpeler..
Ster schroeven draaier met een beetje locktite op het moertje drukken..
Die blijft er dan aan kleven zodat je hem rustig in de tandwiel kan drukken..
schroefje er aan de andere kant tegen aandraaien en klaar..

Benno

Heb vandaag voor het 1st even proberen op te stijgen en dan weer gelijk te landen. Hij ging toen gelijk draaien dus de Gyro deed zijn werk niet goed, naam ik aan.

Ben toen naar de instellingen van mijn K-7X gaan kijken en zag dat deze nog op Hp1 stond, dit moet bij de KDS-450S Hp3 zijn.

Ik heb gelukkig van iemand de instellingen gekregen die Peter van Hout ooit eens op zijn pagina had staan. Heb hier alles mooi op de zender ingesteld en nu heb ik het idee dat hij de grond inwilt ipv omhoog :confused:

Iemand een idee welke instelling er verkeerd staat?

Laatst bewerkt:
Motor los koppelen en dan eerst goed kijken wat er gebeurt..
Als je gas geeft dan moet de swash omhoog gaan zodat je meer pitch krijgt..
Kan een kwestie van reversen zijn..
Bij het sturen naar links/rechts en voor/achter helt de swash ook naar links/rechts en voor/achter..

Moet je eerst zeker weten goed hebben voor je de motor weer aansluit..
De staart schuif is een ander verhaal..
Beweeg je de rudder stick naar links schuift de schuif naar rechts en omgekeerd..
Dan de Gyro..
Die beweegt de staart schuif ook en precies tegen gesteld aan de beweging van de staart..
Dus draai je de heli met de staart voor je langs van links naar rechts dan schuift de staart schuif door de gyro werking naar links...

Pas als alles weer goed is kun je de motor weer aansluiten..

Benno

Back