Keil Kraft Bandit (ben Buckle kit)

Neuslijst op het stabilo gezet.
Indekking komt niet over de neuslijst maar er tegen aan.
Eerst maar even een malletje gemaakt.

IMG_20190606_210934463.jpg
 
Ik heb in het begin van de 60er jaren veel V-V sportmodellen gevlogen met een Webra Piccolo 0.8 cc dieseltje.
Op een 90 cm Mercury Magna vloog ik met 8x4 en laag toeren, ook soms met de prop achterste voren.
Het ding had veel te veel vermogen voor die maat model.
Ik heb ook de Piper Super Cruiser gebouwd , volgens mij uit Hobby Bulletin, met een houtpakket van Scheijde.
1 meter 35 spanwijdte en ook daar moest de 0.8 cc diesel worden terug gedraaid om een beetje realistisch vliegbeeld te krijgen.
 
Indekking zit erop en het stabilo geschuurd, neuslijst moet nog.

IMG_20190607_221536111.jpg


Hier en daar waren de ribben net niet hoog genoeg. Stripje balsa oplijmen en schuren.


IMG_20190607_222114406.jpg
 
Het stabilo zit normaal met elastieken vast. Ik heb dit gewijzigd in een schroefje.
Eerst aan de onderzijde een stukje triplex gelijmd. Hierin komt later schroefdraad.
IMG_20190608_192804223.jpg


Maar eerst de roeren uitsnijden en afhangen.
IMG_20190610_163923011.jpg

Links en rechts gekoppeld met een stalen U-tje

IMG_20190610_163938705_BURST000_COVER.jpg


Stabilo uitgelijnd en een rond 2.5mm gaatje doorgeboord. In het stabilo zit M3 draad getapt, en in de romp een gaatje van rond 3.2mm. Een pennetje zodat de handel niet kan verdraaien volgt nog.

IMG_20190610_164000130.jpg


Het papieren kokertje zorgt ervoor dat het schroefje niet in de romp valt.

IMG_20190610_164038138.jpg
 
Terug naar de voorkant van de romp.
Motorschot en servoplankje gelijmd.
Nu zoeken naar een 2" spinner met een niet al te spitse vorm, kan de voorkant worden gevormd.

IMG_20190608_190342794.jpg


Bij Ome Ali uit China een motor en regelaar gekocht. €10, ja echt. Loopt nog mooi ook.

IMG_20190608_192840323.jpg
 
Die motor herken ik, alleen koop ik die niet bij ome Ali maar bij de hobby koning van China, doen het inderdaad prima, meestal dan, soms ook helemaal niet.
Zo'n goudkleurige brushless Chinees detoneert wel een beetje op een vintage model, kan die 3d printer van die mooie KeilKraft wieltjes geen dummy Mills MK II printen :koud:?
De spinner staat op de tekening van balsa, is dat geen optie?
 
Laatst bewerkt:
Een replicamotortje, klinkt wat beter, maar moet er zeker op.

Het hout voor de spinner zit in de doos. Kan, maar gebruik liever een kunststof exemplaar.
 
Ja klopt.
3D print materiaal PLA is niet zo stevig. Hebben helaas niets anders op het werk.
Een kunststof achterplaat druk je ook wat samen wanneer je de prop vast zet. Slingeren en loskomen van de prop is goed mogelijk.
 
Als je dan toch aan het tekenen bent, waarom dan niet meteen ook de uitsparingen voor de prop mee (of eigenlijk: niet mee) geprint?:weetnie:
Hoef je ook niet meer te balanceren...:yes:
 
Uitermate strak printwerk. Zal misschien wel wat lastig zijn om bij die schroefjes aan de achterkant te komen als de motor eenmaal op het model zit.
 
Zeker mooi printwerk. Meestal zie je wel de geprinte laagjes terug in een konisch ontwerp. Is de buitenkant van de spinner nabehandeld. Zo niet; wat zijn de printinstellingen?
 
De Gcode is gemaakt met Cura. Zo beetje de standaard instellingen voor de Ultimaker, alleen laaghoogte 0.1 en snelheid naar 40. 0.4 nozzle.

Ja de uitsparingen kan ik er eigenlijk wel intekenen, hoeft er niet gezaagd/gesneden te worden.
Heb alvast een dop voor passen op de achterplaat, ook handig.
Ben wel benieuwd hoe en waar de ondersteuningen komen voor het printen.

Wisselen van een prop is wat meer werk dan normaal.
Meenemer met spinner en prop van de motor halen, dop verwijderen en je kan bij de prop.
Nou ja zal niet veel nodig zijn.
 
Back
Top