Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Dank mannen!
Inmiddels bezig met de ribstitching. De onderzijden van alle 4 de vleugels zijn gedaan en de ailerons zijn nu geheel gereed.
Pielklusje om de 'knoop' mooi in te strijken zonder luchtinsluitingen
Dat maakt het zo verschrikkelijk veel werk
Maar het eindresultaat mag er wezen (al zeg ik het zelf ) de stitching maakt het wel af
Ook begonnen met de dummy motor en uitlaten.
Stuk bezemsteel in de juiste vorm geschuurd en doormidden gezaagd voor de flens.
Wat massa voorin is toch welkom.
Al met al toch weer een aardig stukje kunnen opschieten, zo heb ik ook de rechter rompzijde kunnen rijgen.
Op naar stitching aan de bovenzijde van de vleugels
Hee dank Martin ,
Mocht dat zo zijn dan betekent dat dat ik daar ook ben, Old Warden is nog wel een droom van me om dat ooit eens live te aanschouwen allemaal.
Bezig met de stitching op de vleugel, verstand op 0 en niet nadenken over hoeveel er nog moet
Heel erg de moeite waard! Niet alleen vanwege de prachtige vliegtuigen, maar ook de algehele typisch Engelse sfeer. Apart was ook het parkje naast het landhuis, met een huisdieren-kerkhof en een soort sprookjeshuisje dat ooit gebouwd was als onderkomen voor de minnares van de landheer.
De stitching op de onderste vleugels is gereed
Klusje hoor :schrik:
De ailerons zijn met 30-min epoxy verlijmd
Nogmaals de 'trial fit'
En dan de epoxy erin smeren, niet teveel, niet te weinig, secuur werkje
Altijd spannend of je de scharnierpunten zelf niet vastlijmt
Maar gelukkig, het is goed gegaan en ze zitten vast op hun plek
Aileronuitslagen zijn ruimschoots voldoende.
Ramses nogmaals dank voor de tip van het naar achteren schuiven van de scharnierlijn, dit werkt prima, TOP!
Nu op naar de bovenvleugels.
Dank Ton
De bracing voor het stabilo is gemaakt uit een stripje 10x1 alu
Zijkant open gefreesd en blokje ingelijmd, M3 draad erin gesneden
Tja, dit blijft zichtbaar maar een beetje gemak tijdens het opbouwen in het veld is mij ook veel waard
Zit wel 'as ien hoes'
En het eindresultaat, de turnbuckles nog zekeren en deze klus is weer geklaard
Inmiddels alle ribstitching op de vleugels ook gereed en alle 4 de ailerons zitten op hun plek gelijmd .
Hopelijk dit weekend maar eens geheel optuigen
Dat probeer ik morgen te wegen Ton.
Hoop dat ik totaal onder de 15kg uitkom.
Er zitten 2 stuks 4mm verenstaal pennen als geleiding voor het opsteekstabilo, wellicht kan deze uit koolstof pijp met 2mm vst erin, scheelt weer wat gewicht voorin.
Dank je wel Pascal!
Dat kan ik wel even gebruiken nu.
13,6 kg nu.
Er komt ca. 800 gram in de neus van de 2 ontvanger accu's en de dummy motor.
Dan nog ca. 500 gram voor details, Lewis gun etc.
Tel daar dan nog 500 gram lood bij en ik zit op ca. 15,4 kg vliegklaar.
Evt. verf nog niet meegerekend.
Kijken of dit ook uiteindelijk de werkelijkheid wordt.
Hele mooie kist Ralf
Gefeliciteerd, je hebt eer van je werk.
15 Kilo is een mooi gewicht voor een kist van deze afmetingen, de Tiger Moth van TC is ongeveer even groot en net zo zwaar (en heeft een vergelijkbare aandrijving), dus vleugelbelasting en vermogen zit best wel goed.
Mijn Stampe is iets groter en gaat zeker 20 kilo wegen.
Dat is het voordeel van de grote schaal, een kilo schaaldetails heeft weinig invloed op de vliegeigenschappen.
Ik kijk ernaar uit om je SE5a op het veld te zien!
Schitterend Ralf ! Gewicht klinkt erg goed. En je hebt een mooi veld waar je hem in kan vliegen ). Lengte as van t veld is precies O-W. Ideaal als de wind goed staat.