strutter
PH-SAM
Inmiddels is het nieuwe stabilo klaar en zijn de kabels aangebracht.
Deze slag is gestreden, uiteraard was ik erg benieuwd naar het gewicht
de weegschaal zegt 367 gram (was 677) dus gewonnen is 310 gram
Ik heb nogmaals de afstanden tot het zwaartepunt nagemeten en helaas blijkt dat de verhouding 3,9 is (10 gram uit staart = 39 gram ballast weg uit neus)
Eerder was ik uitgegaan van 4,3x, iets te optimistisch gemeten dus
Al met al kan er 1,2 kg lood weg uit de neus en wordt de kist totaal 1,4 kg lichter, toch een mooi resultaat
Eens zien of ik de demper nog zal verwisselen voor een pot. Daar is ca. 200 gram lood mee te besparen
Er komt wel het nodige soldeer en knutselwerk bij te pas om de boel goed in te kunnen bouwen.
De vraag is of dat al die moeite loont, de grootste slag is immers reeds gewonnen
Voor nu ben ik er wel weer even klaar mee denk ik
Groeten, Ralf

Deze slag is gestreden, uiteraard was ik erg benieuwd naar het gewicht
de weegschaal zegt 367 gram (was 677) dus gewonnen is 310 gram

Ik heb nogmaals de afstanden tot het zwaartepunt nagemeten en helaas blijkt dat de verhouding 3,9 is (10 gram uit staart = 39 gram ballast weg uit neus)
Eerder was ik uitgegaan van 4,3x, iets te optimistisch gemeten dus

Al met al kan er 1,2 kg lood weg uit de neus en wordt de kist totaal 1,4 kg lichter, toch een mooi resultaat

Eens zien of ik de demper nog zal verwisselen voor een pot. Daar is ca. 200 gram lood mee te besparen
Er komt wel het nodige soldeer en knutselwerk bij te pas om de boel goed in te kunnen bouwen.
De vraag is of dat al die moeite loont, de grootste slag is immers reeds gewonnen
Voor nu ben ik er wel weer even klaar mee denk ik

Groeten, Ralf