Vond dat er toch wel erg veel speling op de propas zat

dus de boel maar eens gedemonteerd
De achterste grote pulley van de vertraging wordt op de propas geborgd met een spie en een stelschroef.
De schroefdraad in de pulley is blijkbaar al eens opgetapt naar een grotere maat omdat er standaard een stel-inbusje in hoort te zitten (nu een M5 bout

)
Blijkt dat deze lam gedraaid is en nog net met Locktite vastzat.
Een nieuwe spiebaan steken en een tapgat maken zou kunnen. De pulley blijkt echter ook nog wat te slingeren en zit wel erg los op de as.
Knoop doorgehakt en een nieuwe pulley besteld bij TC, tevens nieuwe lagers want deze klonken en voelden ook niet echt lekker meer

.
Ik had destijds een nieuwe as met spieën bij de koop gehad, deze ga ik er nu inzetten (huidige is ietsje krom) is de boel weer bijna als nieuw
Hier wat plaatjes, links het excenter voor het spannen van de snaren
Klein barstje te zien bij het tapgat
Hier de rotte draad
Toch eens leuk te zien hoe zo'n vertraging er van binnen uitziet nietwaar?
Groeten, Ralf