Large scale RAF SE5a

Martin thanks!

Dat kun je wel zeggen Femmo :D
(Dacht er over om het 'Large' uit de kop van mijn draadje weg te halen maar als ik dit zie vind ik het toch ook aardig Large :rolleyes:)

DSCF0094_zpsaf14fe9f.jpg

2 bovenvleugels bespannen met beslag erop.
Zaterdag a.s. Dawn Patrol!
Groeten, Ralf

Wat een prachtig model is dit aan het worden.
Netjes gebouwd, veel details, heel indrukwekkend.
:worship:
gr.
richard.

Dank je wel Richard :D,
Heb afgelopen weekend op de Dawn Patrol wederom voldoende inspiratie opgedaan om lekker verder te gaan met mijn kist.

DSC_0894_zps23f473f5.jpg

Mocht de mijne het niveau halen van de SE5a van Jacob dan zou ik zeer content zijn :yes:
Verder vogelman zijn SE5a gezien en uitvoerig besproken, wordt een prachtkist John :proost:
En uiteraard de 1/6 van Ton welke zaterdag ik zeer sterke wind gewoon ging vliegen en weer keurig neerzette, petje af Ton :worship:

De TC Pup van Mao met de heerlijke sound van de vertraagde ZG38, dezelfde motor setup welke ik gebruik (zij het met een andere demper)

Ook de 90cc inline 4 cilinder 4-takt van Brown Bear motors maakte grote indruk.
Zou eveneens een perfect maatje zijn voor de schaal waarop ik hem bouw :rolleyes:

U hoort weer van me ;)
Groeten, Ralf

Ralf,

Leuk om je weer eens te spreken en ja de SE5a van Jacob is een mooie kist.

Leuk om je vleugel van de SE5a te kunnen bekijken en ziet er super uit.
Heb ook nog even een SE5a vdo gekeken en ja ziet er naar uit dat de rolroeren zijn zoals op jou model (niet dat ik daaraan twijfel), mijn complimenten erg mooi stukje bouwen. Ook leuk dat gat in de onderzijde van de romp voor afvoer van koellucht nooit opgemerkt maar grappig dit nu te weten.
En dan ja de SE5a van Vogelman wordt een mooie kist en dan ook nog electro wat wil je nog meer.

Ja het vliegen van de 1/6 SE5a was wat spannend in windkracht 4-5 maar ging beter dan verwacht en ja kom nooit voor niets er moet altijd wel gevlogen worden, zonder vliegen naar huis is geen optie.

Brown Bear hhhmmmm ja mooi effe van de week bloemen halen en dan vragen aan moeders of ik er een mag kopen.

Ton

Ton,
je gaat me toch niet wijsmaken dat je voor 1 van deze mooie brandstofmotoren gaat om er ook daadwerkelijk mee te gaan vliegen!
Dat zou echt een verbetering zijn voor de mooie kisten die je maakt om daar dan mee te vliegen!
Dus op zeker die bloemen halen voor je vrouw en ervoor gaan!

Mvgr Hans

Hans,

Als je de motoren zo ziet zou een mooi kistje er omheen bouwen zeker de moeite waard zijn, kan naderhand dan altijd nog een electromotor in het model zetten. Want denk dat ik liever de BrownBear op de schoorsteen mantel zie staan, om af en toe naar te kunnen kijken want mooi zijn ze zeker.

Ralf,

Nee niet vergeten je hebt nog twee linkjes te goed of waren het er meer !!
magneetjes even de pagina's doorlopen zit zeker wat voor je bij groot en heel mooi klein.
Albums op RCME

Ton

Een Brown Bear moet vliegen.
(klikt eigenlijk wel raar als je weet hoe de merknaam zijn oorsprong gevonden heeft :rolleyes: :rolling:)

Ton, dank voor de links :D
Een zak met die magneetjes is een uitkomst voor luikjes etc. wat een prijsverschil met de hobbyzaak!
Ben even door je foto's gescrold, impressive hoor :thumbsup:
Weet nu ook over welke kit je het had

parasol.jpg

Had hem nooit eerder gezien, leuk ding :D

Groeten, Ralf

Ralf,

Nee dat is em niet en model is ook helaas niet meer, moet nog een nieuwe bouwen voor foto's en insturen naar RCME, vliegt trouwens wel heel erg leuk en lekker relaxed.

Bedoelde deze genaamd First Step
first%20step%20(73).jpg

Samen met dochter Nikki gebouwd en ik mag ermee vliegen, bof ik effe.

Hier de [URL="
[/URL] was nog met speed400, vliegt nu brushless en is helemaal te gek om mee te spelen.

Ton

Laatst bewerkt door een moderator:
juist de motoren van brouwn bear zijn ontworpen om ook echt mee te vliegen
dit in tegenjstelling tot de seidels die eigelijk bedoeld zijn voor op de schoorsteenmantel

Begonnen met de ribstitching.
Hiertoe heb ik garen op de bovenzijde van een strookje Solartex gelijmd met witte houtlijm.
Eenmaal droog snij ik hier smalle strookjes van welke op de ribben worden gehecht met de bout.
De onderlinge hart op hart afstand van de stitch komt bij 1:3,3 op 2cm, hiervoor zijn de spijkers aan de zijkant van het houtblok ingeslagen.

Daaroverheen komt dan straks een strook pinked tape met een gerafelde zijkant.

DSCF0099_zps19109f27.jpg

Groeten, Ralf

Begonnen met de ribstitching.
Hiertoe heb ik garen op de bovenzijde van een strookje Solartex gelijmd met witte houtlijm.
Eenmaal droog snij ik hier smalle strookjes van welke op de ribben worden gehecht met de bout.
De onderlinge hart op hart afstand van de stitch komt bij 1:3,3 op 2cm, hiervoor zijn de spijkers aan de zijkant van het houtblok ingeslagen.

Daaroverheen komt dan straks een strook pinked tape met een gerafelde zijkant.

DSCF0099_zps19109f27.jpg

Groeten, Ralf

Sorry ralf ,not pinked tape ,maar wat je al aangaf gerafeld is frayed tape.
De Engelse schaalbouwers lezen ook mee.
Gr, vogelman.

Zo, weer even bezig met de SE, het is ook zulk lekker weer buiten :rolleyes:

12_zps6164b0e7.jpg

Had 2 vellen gemaakt met stitching op Solartex ondergrond, deze zijn helaas onbruikbaar omdat de witte houtlijm niet goed hecht :mad:
Opnieuw nu met transparant tekenpapier als ondergrond, hierop houdt het garen wel goed :D

11_zps53c4f283.jpg

De hele tailsectie heeft nu de ribstitching.

13_zps0e415f24.jpg

De scharnieren van het hoogteroer zijn met 30 min. epoxy gelijmd.
Wordt tijd voor de kabels....

14_zps99fd5a17.jpg

Rudder wordt van kleur voorzien.

Groeten, Ralf

Laatst bewerkt:
Back