Zo zijn we weer even met een kleine update,en een vraag .
Niet heel veel gedaan , de cockpit onderdelen die ik klaar had gespoten . Moet er nog wel een paar maken, maar ben nu eerst met de servo's in de vleugels aan het installeren .
Loop hier wel tegen een klein probleem aan , de flaps ( zijn erg grote staldeuren zeg maar ) heb ik wat speling in . Heb nog geen ervaring met flaps maar is dit erg dat er iets in zit .
De aansturing is spelings- vrij maar omdat het van die grote deuren zijn heb je toch (zoals het nu zit inwendige aansturing ) dat het toch wel 5mm heen en weer kan .
Dus de vraag is kan dit kwaad , moet anders de aansturing buiten om maken (vind ik eigenlijk niet zo mooi ) Het probleem zit in de aanstuur draadeind m3 met de 2 kwiklinks eraan ,is wat lastig uitleggen zal het op een tekening aan geven wat er gebeurt.
Ik zou ook de andere en toekomstige la 7 bouwers aanraden om de flaps niet zo te maken , daar bedoel ik mee het zijn nu alleen platen +/- 25 bij 12 cm en wat er gebeurt bij mij althans ze trekken krom . Heb ze wel weer recht gekregen met ammonia en heb er bij allemaal 2 extra alu spantjes/ribjes op gelijmd maar het is niet ideaal zo . Ik zou het half half maken dus de rib op het eind half maken , zo krijg je op je flap dus halve ribben
Maar goed kan deze speling kwaad ?
Hier nog paar foto's .
Hier nog één waar ik de ventilatie opening heb gemaakt dit zit aan 2 kanten
Gr Ronald