In mijn zoektocht om messing zwart te maken ben ik tegen Birchwood Casey “Super Blue” of “Brass Black” aangelopen. Heeft iemand ervaring hiermee? Of wellicht een beter alternatief om messing zwart te maken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, het beplanken moet ik inderdaad nog even zien hoe ik dat ga doen, denk wel noodzakelijk om dit in de mal te doen.... Wat denk ik niet te voorspellen is wat de werking zal zijn nadat deze uit de mal komt. Aan één kant veel hout, aan de andere nagenoeg niets... Niet veel wat ik daaraan kan doen, we zullen zien....Impressionant, Ronald.
Met je vraag kan ik je niet helpen, maar ik vermoed dat, als je de spanten aan beide zijden vast zet tegen je mal, er al niet veel kan scheef trekken bij het beplanken.
Succes
Dank je Peter, ik denk dat het wel redelijk gaat... Sorry voor mijn gebruik aan nautisch jargon, maar wat bedoel je met centen?Ronald, dit vind ik er al knap uitzien zo, en wat je vraag betreft, ik heb nooit zo gebouwd, maar als je nu na het maken van de spanten een aantal centen plaatst, dan zou het niet meer mogen kromtrekken denk ik
Dank je Stephan! Binnenkort maar een keertje in Arnhem shoppen voor wat buxus.....Peer, kers, linde of buxus is geschikt om te snijden.
Ik heb enkele ornamenten van mijn pw van kers gemaakt. En de miniaturen van buxus. Hoewel buxus voor zoiets het beste is.
Als ze dat hebben. Denk het niet. Ik heb het mijne van Ebay. Maar marktplaats lukt ook wel eensDank je Stephan! Binnenkort maar een keertje in Arnhem shoppen voor wat buxus.....